RECENZE: Patricia Briggs: Nocí zlomená (Mercedes Thompson 8)

Článek od: Renata Heitelová - 10.06.2014

V příběhu z amerického Tri-Cities uběhly něco přes dva roky od chvíle, kdy čtenáři poprvé poznali Mercy Thompsonovou, automechaničku se specializací na německá auta, indiánskou míšenku schopnou přeměny v kojota. Za souseda měla vlkodlaka Adama Hauptmana, alfu Smečky columbijského poříčí, a snažila se mu ztrpčovat život. Jenže co se škádlívá...

Nynější paní Hauptmanová je stále stejně tvrdohlavá ženská vrhající se po hlavě do problémů a zachraňující všechny kolem sebe. Dokonce dovolila Christy, Adamově ex-manželce, která ho požádala o pomoc před nebezpečným stalkerem, aby se k nim na čas nastěhovala. Christy však doufá, že „na čas“ se změní v „napořád“, a tak se snaží obrátit smečku proti Mercy (zvlášť u vlkodlaček to není žádný problém) a získat zpět Adama.

Jeden problém jako obvykle Mercy nestačí, na návštěvu k ní zavítal Šedý pán a důrazně ji požádal o navrácení hole. Ano, té toulavé hole, díky níž byste mohli být bohatí bačové, která nikdy nezůstane na svém místě, ale naštěstí se vynoří vždy, kdy ji Mercy nejvíc potřebuje. Jenomže hůl teď svírá Kojot a Mercy netuší, jak ho zkontaktovat, nemluvě o tom, že ho vidí asi stejně ráda jako Adamovu ex. A jakoby to nestačilo, do města zavítá i sopečný bůh a v Tri-Cities rozpoutá peklo. Zanechává za sebou spáleniště, zohavená těla, a když nemůže dostat ženu, po níž touží, jeho cílem se stane Mercedes.

Mercy je naštěstí houževnatá ženská, rychlá a nápaditá, což je jedině dobře, protože silou by toho proti nesmrtelnému bohovi moc nezvládla. Záda jí jistí nejen Adam a smečka, ale překvapivě i Kojot a nevlastní bratr. V příběhu se na chvíli mihnou i vlkodlak Samuel a upír Stefan a sehrají nemalou úlohu, což je jedině dobře; byla by škoda, kdyby autorka zapomněla na oblíbené vedlejší postavy z předešlých dílů, jako se to stalo třeba v Říčním znamení.

Vztah obou hlavních hrdinů je pevný, Patricia Briggs nesklouzává k tomu, že by zápletku stavěla na  narušení jejich pouta, přestože se to tak může jevit, když přivedla do příběhu ex-manželku. Ona sice ztrpčuje hlavní hrdince život, ale nedokáže ji rozhodit natolik, aby se obávala, že ztratí Adama, a tyto obavy se tak nepřenesou ani na čtenáře. Napětí a akci v příběhu přináší především boj s hlavním záporákem, tedy sopečným bohem. Střetnutí s ním jsou právě těmi chvílemi, kdy se čtenář bojí o životy nejen hlavních hrdinů. Christyiny nástrahy jsou oproti tomu docela směšnou záležitostí.

Patricia Briggs knihami ze světa Mercedes Thompsonové (včetně zatím třídílné spin-off série Alfa a Omega) udržuje stabilně vysokou laťku na poli urban fantasy, její příběhy jsou nápadité, akční a zábavné. Autorka dokázala vdechnout svým postavám život, jsou uvěřitelné a sympatické, není proto divu, že se k nim čtenáři rádi vrací. Jestli sérii ještě neznáte a pátráte po opravdu dobré urban fantasy s ženskou hlavní hrdinkou, Mercy Thompsonovou byste rozhodně neměli minout.

Patricia Briggs: Nocí zlomená (Mercedes Thompson 8)
Originální název: Night Broken
Vydal: Fantom Print; 2014