RECENZE: Chloe Neill, Kousnutí páteční noci

Článek od: Kometa - 11.09.2014

Upíři v Chicagu se snaží působit na veřejnosti co nejlepším dojmem, což jim vždycky něco zkomplikuje. Pokud to nejsou vraždy nevinných občanek v okolí univerzitního kampusu a touhou po moci posedlí maniaci, tak by to mohly být mejdany. Večírky, kde upíři sají lidem krev ve velkém a na bezpečnost a zákony nikdo nedbá. O tuhle špínu se podle zvěstí zajímá začínající novinář z místní bohaté rodiny. Mistr upír Ethan Sullivan proto využije jednu ze svých nových oveček, aby mu pomohla dostat se mezi smetánku města a rozšířila jeho konexe. Merit, bývalá studentka literatury, trpí ovšem nechutí k snobským večírkům a svému otci. Brzy však zjišťuje, že nový úkol bude náročný a protkaný intrikami.

Merit rozhodně není super drsná hrdinka, která lekce bojového umění a kurzy přežití v každé situaci sála s mateřským mlékem. Spíš je to učnice na tuhle pozici, která se musí osvědčit a složit závěrečné zkoušky. Od prvního dílu Holky někdy koušou ušla kus cesty a vývoj je na ní vidět, ale přemlsaným a zhýčkaným čtenářkám to nemusí stačit.

Stojí za to zdůraznit slovo čtenářka, protože Upíři z Chicaga, na rozdíl od jiných sérií vyprávěných v první osobě hlavní hrdinkou, cílí hlavně na ženy. Dalo by se říct, že je to přímo ideální čtení pro dívky už odrostlé Belle a Edwardovi, které se ovšem zatím nedočetly k Anitě Blake, Kate Daniels nebo Tině Salo. Tato série zatím spíš staví na intrikách a machinacích než na násilí, krvi a brutalitě.

Může se zdát, že Kousnutí páteční noci chybí hlubší zápletka. Ve skutečnosti Chloe Neill přinutila hrdiny řešit pouze jednu menší krizi, ale pokračuje s rozvíjením příběhu z prvního dílu. Mezi chicagskými domy stále nevládne klid, obyčejní lidé se zatím plně nesmířili s existencí upírů a to zatím netuší, že nadpřirozená komunita čítá i další druhy bytostí. S tímto stylem jednolité zápletky, kde při rychlejším čtení jednotlivých knih po sobě příběh splývá dohromady, se čtenáři mohli setkat třeba i u série Horečka K. M. Moningové nebo Merry Gentry od L. K. Hamiltonové. Pro zapomnětlivé naštěstí autorka hodně vysvětluje a připomíná, co se událo v prvním díle.

Kousnutí páteční noci je rozhodně lehké čtení, nad nímž se nemusí složitě přemýšlet, ale odsýpá ve velmi slušném tempu. Bohužel jeho nedostatkem zůstává otevřený konec a nutné čekání na další díl, který by se v českém překladu měl jmenovat Dvojí kousnutí

Autorka: Chloe Neill
Nakladatelství: Fantom Print
Překladatel: Petra Kubašková