RECENZE: Kirsten Ciccarell, Iskari - Poslední Namsara

Článek od: Monika Riesová - 19.10.2018

Psát recenze je někdy setsakra těžká práce. Pokud je kniha skvělá, je to jednoduché a jediná nepříjemnost, která vás může potkat, je ta, že vám dojde zásoba superlativů. Pokud je kniha hodně mizerná, je to o něco složitější, protože je třeba nepěkné a občas i vulgární výrazy, které vám naskakují, zabalit do diplomatického kabátku. Ale pokud je kniha průměrná stejně jako tisíce dalších a hodnocení by se dalo shrnout do slov nenadchne, neurazí, je recenzování velmi zoufalý a bolestivý proces. A to je bohužel i případ dračího románu Iskari - Poslední Namsara.

UKÁZKA: Miroslav Žamboch, Bakly - Hledání smrti

Článek od: Redakce - 18.10.2018

Bakly unavený životem přijíždí do Grafzatzy, jednoho z největších a nejbohatších měst Crambijského impéria. Chce pomoci jedinému člověku, na kterém mu osobně záleží, a přitom plní jednu malou laskavost. S nadáním jemu vlastním umocněném skutečností, že nad další budoucností nepřemýšlí, dělá to, v čem je nejlepší.

RECENZE: P. K. Dick, Mamlas z maloměsta

Článek od: Petr Simcik - 17.10.2018

Dick sleduje v Mamlasu z maloměsta opravdu banální a milionkrát odvyprávěný příběh. Tak často vídaný nebo slýchaný, že na něm už snad nejde najít nic nového. A Dick se o to ani nesnaží. To by bylo skoro nemožné. Místo toho využívá svůj talent pro prokreslení postav a nastavení atmosféry k tomu, aby z provařeného tématu i prostředí dostal maximum.

RECENZE: Bram Stoker, Dracula

Článek od: Petr Simcik - 15.10.2018

Ještě nikdy nebylo vraždící, vychytralé, krvesajné monstrum z dávných časů tak heboučké jako dnes. Je tu Dracula od Arga. V semišovém kabátku. S dřevoryty Františka Štorma. S doslovem anglistky Aleny Dvořákové, který vám prozradí vlastně vše, co jsem se vám nyní chystal napsat. A tak tedy babo raď, jestli něco profláknout, nebo jen napsat, že Dracula dostál své pověsti, protože pořád ne a ne zestárout, a pak tu mlátit prázdnou slámu.

RECENZE: Victoria E. Schwabová, Setkání stínů

Článek od: Monika Riesová - 12.10.2018

Londýn Červený, Šedý, Bílý a Černý. Čtyři paralelní světy lišící se přídělem magie i schopnostmi obyvatel a jediný mág, který mezi nimi může přecházet. Spolu s královským dědicem a všehoschopnou pirátkou převrací naruby všechna dogmata platná v dosavadním rozdělení společnosti a zároveň jsou jediní, kteří by mohli překazit Setkání stínů.

UKÁZKA: Sergej Lukjaněnko: Kvazi

Článek od: Redakce - 11.10.2018

Nakladatelství Triton ve spolupráci s nakladatelstvím Argo vydává nový román Sergeje Lukjaněnka Kvazi. Autor dovedně kombinuje žánr zombie apokalypsy s prvky detektivky a špionážního thrilleru. Výsledkem je neobyčejně čtivý mix.

RECENZE: George Lucas - Život stvořitele Star Wars

Článek od: Petr Simcik - 10.10.2018

Co jsme očekávali, to jsme taky dostali. Tak by se dal shrnout životopis George Lucase od Briana Jaye Jonese. George Lucas se totiž do světových dějin zapsal hlavně s pomocí Lucas Films a Lucas Arts a my, kteří máme rádi Star Wars, Indiana Jonese, hry a knihy z obou univers, jsme vlastně docela schopní si minimálně polovinu toho životopisu poskládat sami. Brian Jay Jones dal dohromady velice čtivou a obsáhlou biografii, která podchycuje veškeré zvraty v Lucasově životě, ale i lidi a věci, jenž ho motivovaly a utvářely. Dokázal popsat Lucase jako člověka i tvůrce.

RECENZE: Ari Marmell, Lughovo kopí

Článek od: Karolína Poláčková - 09.10.2018

Mick Oberon je na oko jen obyčejné soukromé očko, z řady vyčnívající možná tak zálibou v teplém mléce říznutém smetanou. Ve skutečnosti ale tenhle detektiv není člověk, pod kloboukem totiž schovává špičaté uši a v bouli pod svrchníkem zase kouzelnickou hůlku. Ani jeho případy nebývají zrovna obvyklé – po tom minulém, zahrnujícím podvržence a italskou čarodějku, se nyní vrací v honu za pradávným mocným artefaktem. A zase z toho koukají samé trable.

RECENZE: Honza Vojtíšek a kolektiv, Sešívance

Článek od: Hanina - 04.10.2018

Frankensteinovo monstrum pospojované z deseti, pardon, z dvaceti částí. Z toho dvou ženských, zbytku mužských. Jednotlivé kousky pochází z Čech, Slovenska i Polska. Dokážete si představit větší underground? Všechny díly dohromady nesou stěžejní kus doktora Frankesteina; i když nosí občanské jméno Honza Vojtíšek, nevěřte zdání, já bych s ním do výtahu sama nevlezla!

RECENZE: Hans Ake Lilja (ed.), Osvícení v temnotě

Článek od: Hanina - 03.10.2018

Jak vypadá kniha, sestavená fanouškem díla Stephena Kinga Hansem Ake Liljou, při příležitosti 20. výročí internetové stránky Liljova knihovna, která informuje o Kingově životě a díle? Máme tu dvanáct převážně kratších prací, které více či méně inklinují k literatuře hrůzy.

RECENZE: N. K. Jemisinová, Páté roční období

Článek od: Eylonwai - 02.10.2018

„Tvorba N. K. Jemisinové je součástí pomalé, ale zásadní změny ve sci-fi a fantasy.“ (The Guardian). „Nejúspěšnější fantasy série v historii – vítěz ceny Hugo třikrát v řadě“ (vydavatel). Taková prohlášení, která na vás křičí z obálky, zaujmou pozornost, že? Nejspíš si jakožto fanoušek fantastické literatury uvědomíte, že pokud váš oblíbený žánr prochází změnou, asi byste u toho měli být. A tak knihu otevřete…

RECENZE: Alexandra Pavelková, Údolí lilií

Článek od: Eylonwai - 28.09.2018

Vyprávění příběhů. Kdo to dneska ještě dělá? Ale jistě, s příběhy se setkáváme denně. Vlastně jsou všude kolem nás. Skoro to vypadá, že jsme příběhy zahlceni. Člověk je koneckonců z příběhů celý složený. Přesto to dneska už jaksi není… ono, nemyslíte?

RECENZE: Tui. T. Sutherlandová, Ohnivá křídla - Dračí věštba

Článek od: Monika Riesová - 26.09.2018

Draci jsou vděčnou součástí fantasy příběhů. Vzpomeňte si třeba na Eragona či na Daenerys a její miláčky... Dokonce ani slavná série o Harrym Potterovi se bez nich neobešla. Mladí drakomilci tak jistě najdou zalíbení i v knize Ohnivá křídla – Dračí věštba, která v sobě ukrývá kouzelný příběh odehrávající se uprostřed pohádkového dračího společenství, kde se ovšem zcela nepohádkově válčí o trůn.

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Literatura