ČTEME SI: Duna a spol.

Článek od: Kamba - 20.02.2024

S blížícím se příchodem nové filmové adaptace kultovní sci-fi knihy Duna jsem si řekl, že by byl dobrý nápad si ji osvěžit. A ačkoli se skalní fanoušci možná právě pohodlně usadili na gauč a těší se na chvalozpěvy na svou svatou knížku, já zamířím trochu jiným směrem: do časů, které se odehrály před původní sérií Franka Herberta.

ČTEME SI

Článek od: Petra Elen Mand... - 10.02.2023

Nedostatek slunce, všudypřítomný mráz a sychravo… Toto období má pro mě jasný náboj – horory a thrillery. Není nad to zalézt s hrnkem čaje pod peřinu a nechat se unášet atmosférou.

ČTEME SI

Článek od: Jana K. - 14.11.2022

Většinu roku nečtu podle toho, co se odehrává za okny či jaké je právě počasí, prostě popadnu titul, na který mám zrovna chuť. Ovšem podzim je výjimkou.

Letní čtení

Článek od: Redakce - 31.07.2022

Léto je v plném proudu a my se v redakci sesedli kolem virtuálního ohně (či pod virtuální palmou, to už jak kdo chce) a připravili jsme pro vás něco ke čtení. Všichni redaktoři dostali stejné zadání:

Kniha, kterou bych si vzal/a na karibský ostrov... nebo na Šumavu

ČTEME SI

Článek od: Tomáš Kouřil - 17.06.2022

Tři české komiksy, Klášter nejsvětějšího srdce, 130: Odyseu a Traum spojuje motiv světa postiženého něčím zlým a zvláštním. Každý z nich s tím nakládá jinak a každý také vzbuzuje jiné emoce, všechny ale dovedou čtenáře pohltit.

ČTEME SI

Článek od: Tereza Zelinová - 06.04.2022

Tak jako má Měsíc své fáze, stejně funguje má touha po čtení. Jsou okamžiky novu, kdy nejsem schopna přečíst cokoliv (nov jednou trval dva roky, k čemuž už doufám nikdy nedojde), a na druhou stranu existují dny, kdy bych jen četla a četla.

ČTEME SI

Článek od: Eylonwai - 22.12.2021

Nebudeme si lhát: předvánoční Čteme si obvykle slouží jako seznam tipů, jaké knihy koupit coby dárky k Vánocům. Na tom samozřejmě není nic špatného. Ale víte co? Když jsem to letos zkusila a pořídila rodičům každému po jedné knize, zjistila jsem, že bude mnohem milosrdnější poslat vás do knihovny. Jak můžou být knížky najednou tak drahé?!

ČTEME SI

Článek od: David P. Stefanovič - 23.11.2021

Čteme si? Ha, nechtějte mě rozesmát. Bývával jsem mašina na čtení, než jsem si pořídil dvě děti a večerní mozkovou kapacitu vhodnou tak akorát k usínání u Netflixu. Nu, když čteš málo, musíš číst kvalitně, řekl bych si. Tak mrkněte níž a nebojte se být inspirováni.

ČTEME SI

Článek od: Filip Roháč - 29.10.2021

Léto se přehouplo do tmy. Z izolace v nejhnusnějším městě na světě (Paříž) jsem se přesunul do menší izolace v zdaleka ne tak hnusném Bruselu. A s podzimem se musím jako vždy obrnit proti holdstockovským chmurům, které zase vystrkují pazoury.

Speciální edice ČTEME SI: Filmová

Článek od: Frecerick - 29.09.2021

Aneb KOUKÁM SI

Dostal jsem za úkol přiložit ruku k dílu a přispět do rubriky Čteme si. Raději se však budu držet svého oboru a místo toho se s vámi podělím o pár filmů, které jsem v poslední době (a poprvé) viděl.

ČTEME SI

Článek od: Jan Křeček - 18.08.2021

Vedu si seznam přečtených knih. Už třináct let. V lednu 2021 se poprvé za tu dobu stalo, že jsem za celý měsíc nepřečetl jedinou knihu. Takže ano, epidemie ovlivňuje život, i ten čtenářský. Od té doby už počty utěšeně stoupají – a mám se tedy o co podělit.

Stránky

Přihlásit se k odběru RSS - Čteme si