NEDĚLNÍK: Žijeme v budoucnosti

Článek od: Petr Simcik - 17.05.2020

Nedávno jsem tu nastínil několik možností, jak by to mohlo vypadat po koronavirové krizi, ale ono to bude mnohem prozaičtější - nestane se nic. Každopádně představy o budoucnosti měli lidé odjakživa a poslední dobou mám pocit, že v tomhle jsme tak trochu ochuzení, asi jako ten středověký mešťan níže - a nebo ne? Podívejme se na současnost očima lidí minulosti.

NEDĚLNÍK: Úhel pohledu

Článek od: Petr Simcik - 22.03.2020

Nacházíme se v bezprecedentní situaci. Doslova den, kdy se zastavila Země. Jenže za to nemůže Klaatu, ale korona, a strach nepřichází z hor, ale prakticky odevšud. Ani náš nedělník toto téma nemůže jen tak přehlédnout. Tento týden padl na našeho redaktora Petra Šimčíka, který se toho zhostil se ctí.

TG: Papírová letadla

Článek od: Petr Simcik - 12.10.2013

Příběh tohoto projektu je poměrně nezajímavý. Jednoho jarního dopoledne jsme po dětské zubařské prohlídce neměli s dcerou co dělat. Bydlíme v Praze na Střížkově a v okolí není kromě nákupních center ale vůbec nic. A pak jsem si vzpomněl, jako vždycky,  na své dětství. Tady se přece někde nacházelo vojenské muzeum...

LIDÉ: Vzpomínka na komiksového tvůrce a sci-fi ilustrátora Jaroslava Maláka

Článek od: Ivo Fencl - 13.09.2012

Jaroslav Malák (nar. 21. listopadu 1928) zemřel 17. srpna 2012 v kruhu rodiny v Řevnicích. Jeho kresby si třeba hned nevybavíte, možná ano. Tak či tak byl vynikajícím českým karikaturistou, grafikem a ilustrátorem a tvořil i komiksy. Zůstává autorem mnoha kreslených vtipů, a to nejen pro legendární Dikobraz...

LITERATURA: Z upířích archivů aneb 1400 stránek ve dvou svazcích

Článek od: Ivo Fencl - 25.12.2010

Když mi bylo šest (1970), tak Lidové nakladatelství rozprostřelo po knižním trhu v nákladu čtyřiceti tisíc výtisků skvělou knížku Rej upírů s báječnými obrázky Aloise Mikulky (viz fotografie). Až teď Rej zastínil dvojsvazkový sborník nakladatelství Plejáda Z upířích archivů. Má neuvěřitelných čtrnáct set stran (oproti někdejším 224 stranám Reje) a obsahuje 81 próz (proti dávným deseti) z per, strojů a editorů 76 autorů, z toho jedenácti žen...

BLACKOUT: Obsah

Článek od: Jan Kovanic - 22.08.2010

Více jak půl roku jste na Sardenu mohli číst román na pokračování od Jana Kovanice alias Šamana. Snad se vám líbil. Pro ty z vás, kteří čekali, až se na webu objeví celý tu máme kompletní obsah ke všem kapitolám. Snad vám to usnadní návraty do světa inspirovaného a rozšiřujícího Neffovu Tmu.

Recenze: (z archivu) 1984

Článek od: Jan Pechanec - 03.05.2010

O´Brien: Vítám vás, jsem rád, že jste se odvážil k této diskuzi. Zajisté je to kvůli tomu, že tvůrce mé osobnosti a vlastně celého románu, vytvořil dílo, které vás poznamenalo.
Pechy: Ano, máte pravdu O´Briene, nejprve bych si dovolil seznámit čtenáře s tímto světoznámým románem.

ÚVAHA: Brutalita a násilí v hororech

Článek od: Jan Pechanec - 11.02.2010

Co z nás dělá vraždící maniaky, lidi, kteří si neváží lidského života a mnohdy se brutálními prostředky vyžívají v lidské bolesti? Proč se násilí stává kromě každodenní rutiny lidských životů i náplní bezduchých filmů? Je to naše zvířecí přirozenost? Ale proč potom nezabíjíme čistě a rychle (případně pouze z nutnosti)?

BLACKOUT: První minuty / 1

Článek od: Jan Kovanic - 08.01.2010

V pátek 17. dubna 1998 v patnáct hodin šestnáct minut dvaadvacet sekund středoevropského letního času (SELČ) zhasl v Paříži na Eiffelově věži světelný panel, jenž oznamoval odpočet do začátku roku 2000. Zbývalo necelých 623 dní.
 

FILM+DVD: Muž z prvního století

Článek od: pagi - 23.01.2007

Někdy na počátku šedesátých let připravují Strakonické raketárny zkušební start nákladní rakety. Čalouník Josef pro samé melouchy nestihl připravit kapitánské křeslo - a když na poslední chvíli futruje opěrky, šlápne na startovací tlačítko. 

Přihlásit se k odběru RSS - Časostroj Sardenu