FILM: Tí hnusní bastardi 3

Článek od: Martin Kochlica - 24.09.2010

Nie všetci vražední sympaťáci musia nevyhnutne behať s nožom (sekerou, hákom, pílou...). Tentoraz prinášame prehľad tých reálnejších, čo na prvý pohľad pôsobia ako neškodný strýček od susedov...

 

KUKURIČNÉ DETI

Decká vedia byť pekne kruté a dajú sa pomerne ľahko zmanipulovať. Keď do malého mestečka príde chlapec s menom Izák stáva sa z malých prckov ozaj nebezpečná banda. Malí kukuričníci to mali o niečo ľahšie ako Čenkovej deti, aj preto dokázali vyprodukovať neuveriteľných sedem dielov a najnovšie aj televízny remake. Rešpekt.

 

JOHN RYDER

Stopovanie áut či cestné pirátstvo patrí k hororovému žánru rovnako ako súlož k pornopriemyslu. Naznačil to už Steven Spielberg v Dueli, potvrdil to Texaský masaker, posvätnú pravdu však z toho spravil až John Ryder. Stopár z roku 1986 síce trpí niekoľkými chybičkami doby, napriek tomu (a hlavne vďaka démonickosti Rutgera Hauera) sa z neho stal kultový film. Skrátka, nikdy nemôžete vedieť, komu zastavíte. John sa podľa tradície vrátil v remaku (s tvárou Seana Beana), tentoraz si však trochu poškriabal lak na zvýšených nárokoch publika. Že brať stopárov sa neoplatí, nám vysvetľuje aj Stopár II, pri tom sa však neoplatí ani pribrzdiť...

 

OTČIM

Rok 1987 bol ideálny pre fungovanie maniaka tváriaceho sa ako milujúci otecko. Otčim bodoval zatiaľ štyrikrát, raz z toho v remaku originálu. Napriek svojej jednoduchosti a recyklovanosti si našiel dosť fanúšikov a celkom dobre sa mu naposledy podarilo vrátiť. Vytrhávania očných búľv už bolo predsa viac než dosť, a tak filmári rovnako ako diváci opäť hľadajú nejakú serióznejšiu cestu, ktorou by mohol byť práve tento pán túžiaci po dokonalej rodinke.

 

MIKEY

Na tohto chlapca už určite mnoho hororofilov zabudlo, určite však stojí za zmienku. Zlatého sopliaka si adoptuje rodinka, ktorá bude čoskoro konfrontovaná s chlapcovou nejasnou minulosťou... Diabolstvo hlavného hrdinu sa zaobíde bez Satana, napriek tomu ide o veľmi zaujímavý detský príspevok do žánru. Koniec koncov, kto veľmi chce nájde tu aj spojitosť s Michaelom Myersom. A tí, čo chcú menej, možno prekvapí nakoľko je scenár podobný neskoršej Sirote.

 

DR. ALAN FEINSTONE

Pre mnohých známy ako Dentista. A práve zo svojho povolania dokázal vyťažiť dva nostalgicko-kultové masakre. Končili deväťdesiate roky a pre mnohých z postkomunistickej generácie bol práve tento zubár jeden z prvých maniakov. Aj preto stačí jeho tak trochu stupídna motivácia a niekoľko umeleckých diel malou vŕtačkou, aby Alan Feinstone navždy ostal synonymom nepríjemných zimomriaviek. Takže: „Trikrát denne a žiadne sladkosti!“

 

MESTSKÉ LEGENDY

Aj poverčivosť môže niekedy zabíjať. Dnes už trilógia Urban Legend(s) je síce verným nasledovníkom Vreskotu, pre jej obtiažnejšiu charakterizáciu sa však ocitla vedľa týchto všeobecnejšie zameraných pánov. Killer zabíjajúci podľa legiend najprv používal na svoje maskovanie nie práve originálnu kapucňu z vetrovky, našťastie ju rýchlo vymenil za šermiarsku masku, aby následne prišla na scénu Krvavá Mary...

 

JACKSON RIPPNER

Otec moderného slasheru Wes Craven dokázal neskutočné. Bodovať vo všetkých vývojových vlnách vyvražďovačiek. Okrem toho, že bol producentom nových HHE, predstavil svetu aj tohto distingovaného zabijaka. A to v časoch, keď hororovému svetu vládli motorové píly, litre krvi a metre vnútorností. Jackson Rippner a jeho Nočný let uspel vďaka tomu, že toto vystúpenie drzo atakuje prvú ligu a dokonca nesie nevídané známky inteligentnej mrazivosti. Veď v podstate ide o terorizmus a väčšina deja sa odohráva v lietadle. Naháňanie obete s nožom v ruke Rippner však tiež neodmietne. Podobnosť mena s Jackom Rozparovačom nie je až taká náhodná.

 

RUSTY NAIL

Nielen lietajúce monštrá, ale aj vodiči kamiónov majú radi Spielbergov Duel. Rusty však patrí k jeho najväčším fanúšikom. Okrem toho nemá rád, keď si z neho niekto robí srandu. Ak sa na niekoho zavesí, je viac ako isté, že dosiahne, čo si zaumienil. Značnú zásluhu na úspechu tohto „chlapíka v šiltovke“ má jeho neopakovateľný fonetický hlas. Zatiaľ má za sebou dve akcie a obe sú vydarené, takže pevne veríme, že si povesť nepokazí ani v prípadných pokračovaniach.

 

KAPITÁN SPAULDING

Jeden z tých odpornejších a pošahanejších. Napriek tomu, že nemá skutočnú sériu, podarilo sa mu účinkovať v kópii Texaského masakru (Dom tisíce mŕtvol), v takmer áčkovej exploitation gangsterke (Vyvrheli pekla) a napokon aj v bizarnom animáku (The Haunted World of El Superbeasto). Vyčíňať začal v roku 2003 a celý ten čas si dokázal zachovať svoju úchylnosť a neodolateľnosť. Jeho existencia je značne závislá od Roba Zombieho, preto dúfame, že režisér prestane Michaelovi kaziť povesť a vráti sa k tomuto maniakovi.

 

THOMAS

Pod týmto jednoduchým menom sa skrýva človek, ktorý nemá rád Vianoce. Samozrejme, rád pomôže, ak vám nejde naštartovať auto a rovnako rád s vami povečeria pri stromčeku. Jeho chorá myseľ to však potrebuje okoreniť trochou psychického a sexuálneho nátlaku. Napriek vianočnej atmosfére si snehu tentoraz moc neužijeme, Thomas totiž pracuje v podzemnej garáži a dokáže ju prekvapivo ľahko uzavrieť.P2 je tak trocha nevýrazná snaha napodobniť úspech Jacksona Rippnera, tentoraz však išlo o príliš umiernenú záležitosť.

 

KASKADÉR MIKE

Tarantino natočil svojskú poctu maniakom naháňajúcim svoje obete po pustých diaľniciach, a stvoril tak jedného z najcharizmatickejších magorov filmovej histórie. Kurt Russel v úlohe starnúceho kaskadéra si zahral takmer životnú úlohu a hravo dorovnal stopujúceho Johna Rydera. Death Proof je predovšetkým pre skalných fanúšikov, Mikeov úsmev však musí dostať úplne každého. Ozaj, viete, čo je to piňakoláda?

 

RICHARD FENTON

Napriek tomu, že Richard je čistokrvný vyvražďovač s nožom v ruke, ocitol sa v tejto spoločnosti menej špecifikovaných úchylákov. Je to hlavne preto, že jeho účinkovanie v Prom Night prišlo tak trochu po funuse, kedy sa už atmosféra Vreskotu nedala vzkriesiť, nech by robil čokoľvek. Navyše až taký šikovný nie je... Veľmi dobre však poslúži ako upozornenie na pôvodnú sériu Prom Night, v ktorej sa však vrah zakaždým menil. Vždy sa skrátka nájde nejaký magor, čo si potrebuje vybaviť účty počas maturitného plesu...

 

MAHOGANY

Vitajte. Pohodlne sa usaďte a nechajte sa unášať Polnočným vlakom. O sympaťákovi „Mahagónovi“ toho moc nevieme, na svet ho však priviedol otec Candymana Clive Barker a podľa toho sa patrične aj správa. Kladivo a mäsiarsky hák sú jeho obľúbenými nástrojmi a neštíti sa ich kedykoľvek použiť. Nitkami v zákulisí možno ťahá niekto oveľa nebezpečnejší, ale Mahogany s tvárou Vinnieho Jonesa patrí rozhodne k najsympatickejším masovým vrahom.

 

SIROTA

Len jediná zástupkyňa nežnejšieho(?) pohlavia dokázala, aby sa na ňu nezabudlo. Esther vsadila na rovnakú schému ako kedysi Otčim či Mike, a u divákov unavených primitívnymi masakrami nečakane zabodovala. Veď jej pohnútky zabíjať sú vlastne úplne pochopiteľné... Jediné čo chce, je, aby ju mali všetci radi... Na druhú stranu, to chcú aj tí s čakanmi a mačetami...

Pokračovanie nabudúce...

Přidat komentář