FILM: Rallye smrti 2 (Death Race 2)

Článek od: Martin Kochlica - 24.02.2011

UPOZORNENIE:

  • Nasledujúci program nie je vhodný pre osoby mladšie ako18 rokov.
  • Najkrutejší, najprovokativnejší a najsledovanejší program v histórii televízneho vysielania.

Vitajte na Rallye smrti. Vo väzenskom zariadení na ostrove Terminal sa koná trojdňový masaker automobilov. Prvá etapa začne za desať minút. Weyland Interantional ju bude prenášať v kuse, bez reklamných prestávok. Vaša bezpečnosť je našou prioritou.

Paul W. S. Anderson je nepriznaným bratom Uweho Bolla. Na rozdiel od nemeckého bombardéra však dokáže svoju neschopnosť dobre predať a presvedčiť množstvo divákov, že sa bavia. Vďaka tomu k jeho béčkam ako je Resident Evil či Votrelec verzus Predátor pribudli pokračovania. A teraz sa vzorec opäť opakuje.

Pri  Rallye smrti je však menší háčik. Jednotka bola totiž NAOZAJ zábavná. Predovšetkým preto, že hrala otvorenú hru a všetok balast okolo pretekov vo väzení nechala v strižni. A mala Jasona Stathama, vďaka ktorému zažívajú primitívne akčňáky svoju renesanciu.

Aj preto Anderson zveril dvojku chlapíkovi s menom Roel Reiné. Ten totiž priložil ruku k dielu, keď sa Steven Seagal vyhrabával z hrobu (Verte či nie, SS sa vracia. Spomeňte si na Machete). A Mačeta alias Danny Trejo nás vracia späť k Rallye smrti 2. Zahral si tu totiž mexického (no, vážne :-)) mechanika, v ktorom sa napriek divokému zovňajšku skrýva prekvapivo príjemný chlapík... O auto sa stará sympaťákovi Lukeovi Gossovi (to je ten, čo ukradol Rodenovi úlohu hlavného záporáka v Bladeovi 2), hrajúcemu bývalého zlodeja so zmyslom pre česť a spravodlivosť. A nájde sa ešte niekoľko tých neuveriteľne dobrých, veď je potrebné vytvoriť závodný tím...

Céčková zápletka „chlapík ide do basy, musí si vybojovať slobodu“ je debilná. V jednotke ju však šikovne použili len ako zámienku na rozpútanie divokej akcie. Dvojka má problém, pretože ide o prequel nesúci podnadpis „ako vznikla rallye smrti“. Aj preto musíme polovicu filmu sledovať klišé okolo hlavného hrdinu a jeho zoznamovaním sa s basou (pred Ralley smrti tu totiž bol Zápas smrti...). Toto pomiestne trápenie síce spríjemňujú známejšie mená ako Sean Bean a Ving Rhames, no každý čaká len a len na preteky.

Naháňačky a boje na autách napokon prídu a sú dravé a drsné. Občas síce strácate prehľad, kto v ktorom aute sedí, ale konečne sa dostavia aj nejaké tie spomienky na jednotku. Jazdcov ubúda, všetci čakajú na veľké finále. A zrazu je koniec. Máte pocit zrady, no nedokážete sa ubrániť úvahe, že PRESNE TAKTO to malo skončiť. Presne tento úsmevný fanúšikovský pocit, ste chceli cítiť od začiatku. Titulky pozeráte s presvedčením, že ste sa bavili.

Rallye smrti 2 je niečo ako bonusové DVD k jednotke. Trochu pridlhé, ale v konečnom dôsledku prijateľné „direct to DVD“ predpokračovanie.

Na štarte stojí deväť mužov. Stlmte svetlá, masaker začína! Vitajte na Rallye smrti.

  1. Carl Lukas, Ford Mustang, rotačný guľomet M134, dymovnice, napalm, zadný štít
  2. Veľký Bill, Dodge RAM, guľomet Browning M1919, delá, strely RPG 7S
  3. Xander, 1966 Buick Riviera, guľomet MG-34S&UZI, samopaly PPSH 41
  4. 14 K, Porsche 911, guľomety MG-42, 4x rakety
  5. Calin, Pontiac Trans-AM, Backwards AIM M134, vežový guľomet
  6. Buran, BMW E32, rotačný guľomet M134, nepriestrelná oceľ
  7. Zjazvená tvár, Chrysler 300 C, 3 x guľomet FN MAG 58S, 1x raketa & olej
  8. Sheik, Jaguar XJS, nepriestrelná oceľ, guľomet 50 CAL M2
  9. Apache, 1972 Buick Riviera, guľomet MG-34S, 2 x UZI, 2 x samopal PPSH-41

P. S.: Skutočnosti opísané v tejto recenzii sú veľmi nebezpečné. Nepokúšajte sa napodobňovať nič z toho, čo ste práve čítali.

Rallye smrti 2 /Death Race 2/ (video film)
Akční / Sci-Fi / Thriller
Jižní Afrika, 2010, 96 min
Režie: Roel Reiné
Hrají: Danny Trejo, Sean Bean, Lauren Cohan, Tanit Phoenix, Luke Goss, Ving Rhames, Robin Shou, Warrick Grier, Patrick Lyster

Přidat komentář