FILM: Paul

Článek od: Martin Kochlica - 02.06.2011

Režisér prekvapenia Superbad sa vracia. A s ním opäť prichádza Seth Rogen a Bill Hader. Tentokrát si však na pomoc zavolali Simona Pegga a Nicka Frosta. Konštalácia hviezd na nerdovský film roku ako vyšitá.

Blízke strtnutie tretieho druhu, E.T. – Mimozemšťan, Akty X, Muži v čiernom... Presne tieto kulty tvoria základnú premisu komédie Paul. V podstate tak ide o nadviazanie na schému Súmraku mŕtvych a Jednotky príliš rýchleho nasadenia. Len tentoraz je to aj road movie.

Paul je emzák a chce ísť domov. To je všetko. Na tento fakt sa nabaľujú šialené postavičky, bezprostredný humor a slušné hlášky. A prekvapivo to stačí. Pocitu prílišnej jednoduchosti sa z počiatku nevyhnete, ale ak sa zameriate na detaily, odhalíte prekvapivo originálny prístup k žánru.

Hlavnou výhodou tohto dobrodružstva je, že netlačí na pílu a tvorcovia si natáčanie zjavne užívali. Dialógy preto odsýpajú plynulo a parodujúce scény majú neskutočný fanúšikovský náboj.

V porovnaní s predošlými filmami či už hercov alebo režiséra sa môže zdať, že ľudskí hrdinovia sú akosi menej sympatickí, no je to spôsobené predovšetkým tým, že väčšinu pozornosti získava samotný Paul. A to je len dobre, pretože vďaka tomu E.T. konečne prišiel o výsadu najroztomilejšieho emzáka.

Z filmu sa zrejme (kvôli už spomínanej jednoduchosti) nestane nehynúca kultovka, ale ak ste fanúšikom Scotta Pilgrima či Kick-Ass, určite dajte Paulovi šancu. Je to síce len geekovské priehrštie humorných scénok a odkazov, ale má svoje čaro.

Hodnotenie: 75%.

Paul /Paul/

Veľká Británia, 2011, 104 min
Réžia: Greg Mottola
Hudba: David Arnold
Hrajú: Simon Pegg, Nick Frost, Seth Rogen, Jason Bateman, Bill Hader, Jane Lynch, Kristen Wiig, Jeffrey Tambor, Blythe Danner, David Koechner, John Carroll Lynch

V kinách od 9. 6. 2011

Přidat komentář