LIDÉ: Joel Rosenberg (1954 – 2011)

Článek od: Monika Slíva - 12.06.2011

Americký spisovatel Joel Rosenberg (57) zemřel  2. června 2011 na následky  infarktu, které vedly k poškození mozku a k selhání dalších orgánů.

Mezi Rosenbergovy nejznámější knihy patří "Strážci plamene" (Guardinas of the Flame), ale napsal téměř 30 dalších knih, zahrnujících SF, fatasy a záhady.

Rosenbergova první povídka "Jako jemný déšť" (Like Gentle Rain) vyšla ve sborníku Asimov (1982). Prvním románem, který napsal pod názvem "Spící drak" (The Sleeping Dragon) zahájil sérii „Strážců plamene“. První část byla během let 1983-2003 následována dalšími devíti díly. Jeho další série jsou mimo jiné Keepers of the Hidden Ways trilogyMetzada seriesD’Shai sequenceMordred’s Heirs series, and Sparky Hemingway mysteries.

Joel Rosenberg se narodil 1. května 1954 ve Winnipegu v Kanadě. Vyrůstal v Severní Dakotě a Conecticatu a vystudoval tamnější univerzitu.  

Česky vyšlo:

  • Vražda v La Mutu ze série „Legendy trhlinové války“ (Murder in Lamut , Wales 2004)
  • Ohnivý vévoda ze série „Strážci skrytých cest" (The Fire Duke , č. Valkýra 1999)

Přečtěte si nekrolog od Raymonda Eliase Feista - dlouholetého přítele Joela a Felicie Rosenbergových.

Zdroj: Locusmag.com.

Přidat komentář