SLOUPEK: Niečo končí, niečo začína...

Článek od: Michal Pavlič - 06.09.2011

Milí scifisti, ako ste si všimli, tohtoročné leto sa blíži ku koncu. Tí mladší už poctivo vysedávajú v laviciach, starší zas vybehávajú potvrdenia na zápis do vyššieho ročníka či s nostalgiou spomínajú v práci na krátku dovolenku. Dni sa budú skracovať, na nočné akcie si so sebou budem brať čím ďalej, tým hrubšiu bundu, a čoraz viac budem vysedávať v teple domova. Leto končí, jeseň začína... a tá sa ma opýta, čo som robil v lete. Pripravil som sa na temné obdobie roka poriadne?

Za seba môžem odpovedať jednoznačne – áno, nudiť sa veru nebudem!

Ako každý správny čitateľ, aj ja viac nakupujem, než stihnem prečítať. Kôpka neprečítaných kníh sa neúnavne zvyšuje a sťa papierový titán hrozí prelomením police. O pozornosť sa silnou muskulatúrou hlási niekoľko Simmonsových románov či Zlodejka kníh so smrťou, na oddychovejšie čítanie sa ma snaží nalákať zopár štíhlych dielov JFK. A keby mi v zime bolo smutno za občasnou horúčavou leta, básnické Kočičí noci ju spoľahlivo nahradia. Skrátka večery na zakrytom balkóne budú s nejakou hrubšou tehlou a pohárom whisky to pravé orechové.

Čo je ešte lepšie (alebo horšie?), uhorková sezóna sa končí. Nakladatelia a redaktori, spisovatelia a prekladatelia, korektori a maliari, tí všetci neúnavne pracujú, aby nám mohli do Vianoc doručiť báječné kúsky z fantastiky. Osobne sa najviac teším na deviatku Malazu, nového Abercrombieho a Simmonsa (a to hneď dvakrát). Ku neprečítaným dielam sa pridá Bakker a Martin, estetický skvost Moderných diel fantasy sa tiež o niečo rozrastie. A nesmiem zabudnúť na avizovaný Dlouhý černý úsvit či veľmi zaujímavý edičák Strák, ktorý mi peňaženku úspešne požmýka.

Keď už budem mať dosť osamelej intelektuálčiny, zveziem sa trolejbusom do Abaratu – fantastickej čajovne, kde si môžem nielen požičať knihy (ďalšie knihy... ach), ale aj vypiť čajík s priateľmi a zahrať spoločenské hry. Žiaľ, ako som zistil, väčšina zložitejších zábav je pre mňa stále španielskou dedinou, avšak začal som na sebe pracovať, odsunul som Človeče do tmavého kúta a začal som objavovať krásy kartovej hry, dnes už vyspelej osemnástky, Magic: The Gathering. Peripetie s touto nenápadnou závislosťou si nechám na inokedy, tých starostlivejších snáď upokojím - preventívne opatrenia proti krachu som už aktivoval, rozum sa snaží odolávať citom.

Dosť bolo zábavy, hlavne prácou človek je živ! Takže okrem usilovného študovania na výške si môžete byť istí, že ak ma pri písaní bakalárky trak nešľafí, dočkáte sa aj niekoľkých recenzií a stĺpčekov. Ako vidíte, možností je viacero, slovo nuda má aj tentoraz v mojom slovníku prázdne kreslo, je však otázne či po všetkých tých čajoch, knihách a kartičkách sa ma zima nespýta, čo potom budem jesť. smiley

A čo vy? Ako ste sa pripravili na zimu? (A pre všetky prípady, pridajte do komentára aj nejaký lacný recept. smiley)

Přidat komentář