KOMIKS: Thief of thieves - Robert Kirkman kradne...

Článek od: Marek Keram Barányi - 21.02.2012

Áno, opäť je tu tá chvíľa. Nie, nehovorím o chlapskom krvácaní (z nosu), ani o nejakom cone či premiére ďalšej série vášho obľúbeného seriálu (aj keď, pokračovanie druhej série The walking dead je už na svete). Ja hovorím o chvíli keď sa opäť mrkneme na jednu z komiksových sérií Roberta „Jeho bradatého veličenstva“ Kirkmana, ktorého scenáristickú tvorbu máme tak radi. Ak sledujete dianie v súčasnom komiksovom biznise, tak viete, že Kirkmanova séria The Infinite, na ktorej spolupracoval s Robertom „Neviem kresliť “ Liefeldom, sa skončila. Oficiálne kvôli kreatívnym nezhodám, neoficiálne preto lebo Robert číslo 2, nechcel kresliť to čo mu kázal Robert číslo 1. Našťastie došlo k rozchodu dvoch Robertov bez krviprelievania a Robert číslo 2 sa vrátil tam odkiaľ prišiel. Ale Kirkman si z toho ťažkú hlavu nerobí. Má na konte dosť úspešných minisérií a sérií na pokračovanie. Tento rok nám predstaví novú sériu, v ktorej nejde o zombie, ani o superhrdinské dedičstvo, či dinosaurov, alebo vlkolakov, ale o obyčajné, nehanebné kradnutie.

Miesto činu: luxusná loď. Hlavný podozrivý: zlodej menom Redmond, s tvárou mladého Seana Conneryho. Prvýkrát sa s ním stretávame v nezávideniahodnej situácii, keď sa mu nepodarilo utiecť s jeho lupom. Vďaka svojej spolupracovníčke, Celii a vlastnej hlúposti ho chytia ľudia starajúci sa o bezpečnosť pasažierov. Ukradnutým lupom je vzácna perla. Tá patrila nemenovanej grófke, ktorej absencia perly nepridala na dobrej nálade. Keďže má grófka istý vplyv, nechá si zlodeja predviesť a mlátiť ho svojim telesným strážcom. Ale skôr než sa dozvie to, čo chce vedieť, kapitán lode ju upozorní, že perlu zlodej pri sebe nemal. A okrem toho, jeho loď je americká a má americké zákony. Môžu zlodeja zadržať a môžu ho vypočúvať, ale nie mučiť. Grófka urobí jediné čo môže, aby dosiahla svoj ciel. Rozhodne sa, že zlodeja odvedie do svojej domoviny a tam ho pekne pomučí. Vyzerá to tak, že s Redmondom je definitívne ámen, ale nie všetko je tak, ako sa na prvý pohľad zdá.

Redmond, grófka a jej ľudia patria do jedného týmu profesionálnych zlodejov. To znamená, že nikdy nejestvovala žiadna perla, ani grófka a Redmond neurobil žiadnu amatérsku chybu. Jediné čo bolo na celej tej záležitosti pravé, boli údery do tváre, ktoré sa Redmond pokúšal prežiť v zdraví. Ale to už k jeho biznisu patrí, ako aj náhla zmena dohodnutého plánu, sprostredkovaná falošnou grófkou Celiou. Redmond sa s ňou stretol pred niekoľkými rokmi, keď mu chcela ukradnúť auto a vyzerala ako mini verzia  Lisbeth Salanderovej. Obaja si padli do oka a Redmond jej ukázal ako správne kradnúť a na čo si má dávať pozor. Celii sa učenie o kradnutí zapáčilo tak veľmi, až sa stala jeho „asistentkou“. V súčasnosti vie Celia o "biznise" viac, než dosť a spolu so skúsenosťami jej stúpli aj ambície. Ale ani ona nemá na Redmonda. Ten má po akcii na lodi naplánované niečo veľké. Niečo, čo sa stane v Benátkách, čo je už mesiac odsúhlasené a zaplatené.  Problémom je, že Redmond sa z nejakého dôvodu nemá k činu, čo štve každého, kto investoval do jeho superplánu. A to ešte vôbec netušia, že má v rukáve eso, s ktorým nikto nepočítal.

Kirkman sa pri tvorbe tejto série nechal inšpirovať svojimi skúsenosťami z natáčania seriálovej adaptácie komiksu The walking dead. Či skôr scenáristickým procesom. Zapáčilo sa mu, ako na scenári jednej epizódy pracuje skupinka scenáristov, ako vylepšovali príbeh a starali sa o to, aby držal pokope a dával zmysel. Preto je pri tomto komikse Kirkmanovo meno uvedené v kolónke námet a o scenár sa postaral niekto iný. Konkrétne Nick Spencer (Ultimate X-Men, Morning glories), ktorý bude túto novú sériu písať prvých šesť čísiel. Vytvorí základnú kostru príbehu, predstaví hlavné postavy, uvedie nás do príbehu každej z nich a potom na post scenáristu usadne niekto iný. Zatiaľ nie je isté kto.

A prečo sa Kirkman rozhodol pre realistický príbeh bez zombií, superhrdinov a dinosaurov? Pretože chcel skúsiť niečo nové, niečo čo by sa odohrávalo v našej realite (bez zombií) a malo by príchuť Dannyho parťákov. Dalo by sa povedať, že Thief of thieves je superhrdinský príbeh bez superschopností, pretože muž s tvárou mladého Seana Conneryho sa nevolá Redmond a nebol vždy zlodejom. Kedysi mal rodinu, pred ktorou tajil svoje hobby. Ak by som mal prvé číslo tohto komiksu prirovnať k nejakej inej komiksovej sérii, tak určite ku zlodejskému eposu Criminal od dua Ed Brubaker/Sean Phillips. Dokonca aj kresba Shawna Martinbrougha (Luke Cage Noir, Angeltown) je veľmi podobná Phillipsovej kresbe. A to nie je vôbec na škodu.

Po príbehovej stránke to nie je nič nové, a keby za námet nemohol Robert Kirkman, tak tento komiks asi ignorujem. Samotný príbeh je riešený ako seriál, v ktorom sú jednotlivé časti oddelené kapitolami, oznamujúcimi, čo sa dozvieme a čo nás čaká. Kresba vyhovie každému, kto má rád čisté linky a nepotrpí si na prílišnú detailnosť prostredia, alebo je jednoducho zvyknutý na kresebný štýl Seana Phillipsa. V každom ohľade je prvé číslo Thief of thieves výborné a stojí za vašu pozornosť. Teraz nám už iba zostáva dúfať, že Robert Kirkman nebude mať žiadne nezhody so svojim kreatívnym týmom, a že sa dočkáme viac ako iba prvých šiestich čísiel.

Stránky z komiksu nájdete TU

Přidat komentář