Fanboys vs. Zombies - Ísť na Comic Con a prežiť...

Článek od: Marek Keram Barányi - 16.04.2012

Ak neviete, čo je to Comic Con, tak je celkom možné, že nie ste čistokrvný komiksáci. Každý, kto číta komiksy, zbiera komiksy, figúrky, sošky a busty televíznych, filmových a komiksových postáv, pozerá seriál Teória veľkého tresku, šou Comic Book Men a vlastní doma tucty filmových adaptácií komiksov (zlých, aj dobrých), vie, čo je to Comic Con. Je to, ako keby ste zobrali Crwecon, Istrocon, Animeshow, Slavcon a spojili ich do jednej megaakcie, ktorá trvá štyri dni. Je to miesto, na ktorom postihne každého so správnym vkusom riadny nerdgazmus, orgazmus a niekedy aj krvácanie z nosu. Scenáristi, kresliči, herci, herečky, figúrky, komiksy, hračky, hry, filmy, seriály, to všetko nájdete pod jednou strechou. Vrátane ľudí oblečených v kostýmoch. Či už ide o obyčajných (neatraktívnych) ľudí v kostýmoch, alebo sexy slečny a ženy v sexy kostýmoch. A sem tam sa objavia aj ľudia maskovaný ako zombie. Ale čo ak zombifikovaný jedinec nemá na sebe kostým?

San Diegský Comic Con. Najväčší zjazd svojho druhu, ktorého sa zúčastňuje viac ako stopäťdesiat tisíc milovníkov popkultúry. Kde sa stretávajú nuly, hrdinovia a dávny priatelia. Je to najväčšia párty všetkých geekov, nerdov a trtkov. Na tomto mieste sa rodia priateľstvá a pretrvávajú celé roky. Ale niekedy medzi priateľov vstúpi niečo, vďaka čomu sa ich priateľstvo skončí. Tento osud postihol päticu priateľov, ktorá dala svojmu spoločenstvu meno Wrecking crew. Roky sa stretávali a boli to dobré, zábavné roky. Tento rok sa na Comic Cone nestretnú a nestrávia spolu štyri dni na jednom mieste, ktoré je vlhkým snom všetkých komiks pozitívnych ľudí. Jediný, kto má naďalej priateľský vzťah, sú Rob Porter a jeho najlepší kamoš, zvaný Burger. Ďalší členovia Wrecking crew sú Kyle (z ktorého sa vykľul Robov úhlavný nepriatel), Jenna (jedno  z tých dievčat, ktoré nosia čiapky s ušami a zbožňujú zombie filmy každého druhu) a J-Mac (klasický blonďavý vazbič trpiaci chorobou Kuru).

Dôvod, prečo sa táto pätica už nepriatelí, je klasicky telenovelový. Rob sa zaľúbil  do Jenny, ale na tú si začal robiť zálusk aj Kyle. Kyleova tak trochu maniakálná sestra Amanda si zase robila zálusk na Roba. A Jenny momentálne chodí s J-Macom. Teda, aspoň v jeho mysli. Ako vidíte, ženy sú zlo, a keď sa rozumejú komiksom, tak sú absolútne zlo, ktoré dokáže zničiť pravé chlapské priateľstvo. Miesto aj hlavných aktérov poznáte, predstavme si teraz osudový hot dog. Kedysi to bol bežný, klasický hot dog, ktorý si na Comic Cone kúpil J-Mac. Ten bol nútený ponechať svoj nedojedený hot dog napospas osudu. A keďže je osud sviňa, tak sa na hot dogu poriadne vyvŕšil. Bol poliaty energetickým drinkom, zasiahla ho podomácky vyrobená spider-manovská pavučina a kýchnutie obsahujúce kto vie aké telesné tekutiny. Celý tento ultrahot dog so špeciálnou omáčkou skončil v žalúdku návštevníka, ktorému zrejme nezostali žiadne peniaze, a tak musel zahnať hlad pojedaním zvyškov. Medzitým na seba narazili Kyle a Rob, strhla sa geekovská debata komentovaná Amandou a dostavili sa aj ostatný členovia Wrecking crew. Ich „súboj“ je náhle narušený útokom zombií, ktoré si začnú s chuťou pochutnávať na prednášajúcich a návštevníkoch Comic Conu. Boj o prežitie sa môže začať.

Prečo tak dlho trvalo, než niekto tento príbeh realizoval? Je to tak jednoduché, až je to geniálne. Zombie, tí úbožiaci, ktorý nikomu nič zlé neurobili, čelili v minulosti rôznym hrôzam: robotom, Ashovi Williamsovi, roztlieskavačkám, ninjom, Cassie Hackovej, aj amazonkám. Teraz musia čeliť návštevníkom Comic Conu, ktorý vedia všetko o všetkom, čo nie je podstatné pre „normálny“ život. Trvalo to tak dlho, pretože istý čas trvalo, kým sa ku spracovaniu myšlienky dostal niekto, kto je komiksák, chodí na Comic Con a vyzná sa v danej téme. Scenáristom je Sam Humphries, ktorý má pod pásom úspešné tituly Our love is real, SacrificeJohn Carter: Gods of Mars. Tomu sa nápad so zombiami útočiacimi na návštevníkov Comic Conu uhniezdil v hlave pred desiatimi rokmi a do minulého roku tam kvasil.

Na prvý pohľad vám bude jasné, že nepôjde o žiadny supervážny príbeh o prežití. Aby nedošlo k omylu, ľudia budú zomierať, zombie sa budú množiť a požierať ľudí v kostýmoch (aj bez nich) a hlavné postavy budú zombie a zombifikovaných ľudí v kostýmoch (aj bez nich) zabíjať, ale budú sa pri tom baviť a hláškovať. Atmosférou mi to pripomenulo jeden z najlepších filmov Simona Pegga, Shaun of the dead, len sa to odohráva na Comic Cone. A celá tá vec s uzavretým miestom, na ktoré sa dostanú zombie, mi pripomenula britský seriál Dead Set a hernú sériu Dead rising.

Kresba Jerryho Gaylorda je energická, akčná, vtipná a myslím si, že lepší kreslič ani nemohol byť zvolený. Ale o kresbu v tomto komikse sa nepostaral sám. Návrh hlavných postáv dostal na starosť Humberto Ramos a komiks má až deväť rôznych obálok, o ktoré sa okrem Ramosa postarali aj Alé Garza, Khary Randolph, Mateo Scalera, Ulises Farinas, Phil Noto a kráľ všetkých zombifikovaných obálok série Marvel Zombies, Arthur Suydam. Takže si máte z čoho vybrať.

Zombie sú v poslednej dobe všade, hlavne vďaka megaúspechu seriálovej adaptácie komiksu Walking Dead. Ich prehnité a rozškľabené tváre na nás hľadia z televíznych obrazoviek, monitorov a stránok komiksov. Ale iba niektoré z tých komiksov stoja za to. Fanboys vs. Zombies je jedným z nich hlavne preto, lebo sa nehrá na supervážnu záležitosť. Tu je prvoradá zábava. Tak ak sa radi bavíte, máte radi komiksy, zombie a ich ojedinelý životný štýl, tento komiks je definitívne pre vás.

Stránky z komiksu nájdete TU

Přidat komentář