KOMIKS: Hardcore - Dokonalá vražda...

Článek od: Marek Keram Barányi - 12.06.2012

Robert Kirkman je napriek úspešnosti svojich titulov aj naďalej v komiksovej brandži aktívny (narozdiel od Todda McFarlana), komunikuje so svojimi fanúšikmi a dohliada na seriálové spracovanie komiksu Walking dead. Je až taký úspešný, že si z neho ľudia kvôli tomu začali robiť srandu. Na stránkach online komiksu Gutters sa objavilo niekoľko komiksov, v ktorých je Kirkman humorne oslavovaný ako človek, ktorý neustále vykrikuje svoje meno a zo všetkých telesných otvorov mu trčia dolárové bankovky. Lenže vlak menom Kirkman sa ešte stále odmieta zastaviť na konečnej stanici, valí sa ďalej a sem tam obšťastní čitateľov novým titulom. Po tohtoročnom Thief of thieves sme sa dočkali pilotného dielu série Hardcore.

Určite ste už niekedy mali chuť niekoho zabiť (naozaj zabiť), no nemáte na vykonanie toho aktu odvahu, ani nechcete skončiť v base, prípadne na elektrickom kresle. Práve pre vás je tu služba, ktorej zaručenú kvalitu by potvrdil aj Horst Fuchs z teleshoppingu. Isté, supertajné oddelenie ministerstva obrany totiž ponúka svojim klientom sortiment, ktorý sa nevidí každý deň: dokonalú vraždu, ktorú za vás spácha niekto iný bez toho, aby padlo podozrenie na vás. Stačí si vybrať obeť a oni pre vás vraha nájdu. Všetko sa to začína odstrelovačom, ktorý vystrelí na budúceho vraha miniatúrne zariadenie zvané Hardcore. To sa po strelení do krku napojí na mozog a umožní technikom ovládnutie „napichnutej“ osoby. Po tom sa technici postarajú o prepojenie Hardcoru s agentom, ktorý dokáže preprogramovaného človeka ovládať. Stane sa doslova agentovou bábkou.

Zabíjanie totiž nie je také ľahké, ak je obeťou vysoko postavený politik, alebo člen organizovaného zločinu. V takom prípade sa k budúcej obeti dostanú iba osoby, ktoré k nej majú najbližšie. Takže ak vám zrazu ide po krku váš brat, alebo verná sekretárka, môžete si byť istý, že je za tým Hardcore. Našťastie pre naše oddelenie má Hardcore životnosť 72 hodín a po uplynutí tohto času sa automaticky rozloží. Nezostanú po ňom žiadne stopy. Ak by sa náš agent do tej doby nezbavil určeného cieľu a neodpojil sa od ovládaného človeka, tak by mal namiesto mozgu v lebke poriadne pripálenú fašírku. Také sú pravidlá, také sú naše metódy. V skutočnosti za ne vďačíme géniovi menom Markus, s ktorým sme sa tak trochu nepohodli. Dúfame, že nám to nemá za zlé. Aj keď... človek nikdy nevie.

Uznávam, že samotný nápad a príbeh nie je vôbec originálny, ale na to ste si už pri Kirkmanovi mohli zvyknúť. Žiadna z jeho minisérií, ani sérií nie je originálna. Ide o to, čo spraví s pôvodným nápadom a ako pokračuje v príbehu. V tomto prípade krásne navnadil na pokračovanie a som zvedavý na budúcnosť projektu Hardcore. Tento komiks mal byť totiž vydaný v roku 2010, v sérii Pilot Season. Fakt, že sa objavil až teraz, ľudí prekvapil a niektoré comicshopy dokonca nevedia, že bol vydaný. No, možno tento článok pomôže predaju.

O kresbu sa postaral Brian Stelfreeze (Detective Comics, Domino, Midnighter), ktorý je známy u všetkých veľkých vydavateľstiev a dokáže perfektne nakresliť akciu. Tej je v tomto komikse požehnane a výborne jej sekundujú príbehové, „kecacie“ časti. O obálku sa postaral Marc „The Darkness“ Silvestri.

Hardcore nie je komiks, ktorý vám zmení život, alebo vás tak osloví, že sa nad sebou zamyslíte. Je to iba neoriginálny príbeh, plný klišé a klasických zvratov. Ale aj napriek tomu by ste mu mali venovať pozornosť. Pri Robertovi Kirkmanovi totiž nikdy neviete, čo sa v jeho príbehoch stane. Tí, ktorý čítajú série Walking dead a Invincible, vám potvrdia, že mám pravdu.

Stránky z komiksu nájdete TU.

Přidat komentář