CENY: Prix Aurora Awards 2012

Článek od: Jan Pechanec - 23.08.2012

Udílení kanadských cen Aurora je zhruba stejně staré jako náš národní con. Již od roku 1980 se kanadští fanové uvolili volit ta nejvýznačnější fantastická díla. Připomeňme si, že římské jméno Aurora (jitřenka, odvozeno od řecké bohyně Éós) se v Čechách nestalo příliš používaným, přesto vyjadřuje mnoho asociácí - s křižníkem toho jména, nakladatelstvím, dokonce s plánem Evropské kosmické agentury na robotický a případně i pilotovaný průzkum Měsíce a Marsu. Nespornou zajímavostí této ceny je zajisté také její duplicita, neboť většina cen je udělována pro práci v angličtině a francouzštině. Už i u nás se začínají objevovat tendence, že některé méně význačné soutěže musí být vyloženě v národním jazyce, ať už Čechů nebo Slováků. Nezbývá než dodat výsledky. Vítězové byli vyhlášení na Aurora Awards Banquet, uspořádaného v Calgary 11. srpna 2012.

Nejlepší román

  • WWW: Wonder, Robert J. Sawyer (Penguin Canada)
  • Enter Night, Michael Rowe (ChiZine)
  • Eutopia: A Novel of Terrible Optimism, David Nickle (ChiZine)
  • Napier’s Bones, Derryl Murphy (ChiZine)
  • The Pattern Scars, Caitlin Sweet (ChiZine)
  • Technicolor Ultra Mall, Ryan Oakley (EDGE)

Nejlepší povídka

  • "The Needle’s Eye", Suzanne Church (Chilling Tales: Evil I Did Dwell; Lewd Did I Live)
  • "The Legend of Gluck", Marie Bilodeau (When the Hero Comes Home)
  • "One Horrible Day", Randy McCharles (The 2nd Circle)
  • "Turning It Off", Susan Forest (Analog 12-11)
  • "To Live and Die in Gibbontown", Derek Künsken (Asimov’s 10-11/11)

Nejlepší báseň/píseň

  • "Skeleton Leaves", Helen Marshall (Kelp Queen Press)
  • "A Good Catch", Colleen Anderson (Polu Texni 4/11)
  • "Ode to the Mongolian Death Worm", Sandra Kasturi (ChiZine 47)
  • "Skeleton Woman", Heather Dale & Ben Deschamps (Fairytale)
  • "Zombie Bees of Winnipeg", Carolyn Clink (ChiZine 47)

Nejlepší grafický román

  • Imagination Manifesto, Book 2, GMB Chomichuk, James Rewucki, & John Toone (Alchemical Press)
  • Weregeek, Alina Pete (www.weregeek.com)

Nejlepší žánrově související díla

  • On Spec (The Copper Pig Writers’ Society)

Nejlepší výtvarník (profesionál a amatér)

UDělovaly se také ceny v kategoriích fanů. Všichni vítězové obdrželi ocenění a autor nejlepšího románu získal $500 v hotovosti vyplacenou SF Canada, the National Association for Speculative Fiction Professionals. Další informace a kompletní seznam oceněných naleznete na Aurora Awards website.

Zadní řada (zleva doprava):

Robert J. Sawyer, Dan O’Driscoll, Susan MacGregor (On Spec), Jen Laface (On Spec), Diane Walton (On Spec), Barb Galler-Smith (On Spec), Cat MacDonald (On Spec), Brett Alexander Savory (for Suzanne Church), Ryan McFadden, Billie Milholland, Randy McCharles, Eileen Bell

Přední řada (zleva doprava):

Jane Garthson (for Phil Mills), Ann Marston (On Spec), Debra Yeung (for Peter Watts), Sandra Kasturi (for Helen Marshall)

Zdroj: www.locusmag.com a www.prixaurorawards.ca

Přidat komentář