PR+LITERATURA: Prvá česká poviedka v Jupiteri

Článek od: Anonym - 23.10.2012

Prvý krát vyhrala poviedka v češtine Poviedku Istroconu. A tak sa stala prvou českou poviedkou v slovenskom elektronickom SF časopise Jupiter. Najnovšie číslo si môžete bez prihlásenia stiahnuť do konca októbra na adrese http://www.casopis-jupiter.sk/download/jupiter/4/sk .

Spomínanú poviedku napísala Petra Slováková. Aj tretie miesto tohtoročnej Poviedky Istroconu patrí českému textu, od Lukáša Herny. Pripravujeme ho do ďalšieho čísla.

A čo ešte nájdete v tom aktuálnom?

Zatiaľ menej známy americký autor Brad R.Torgensen prináša poviedku “Lúč svetla”, nominovanú tohto roku na Huga aj Nebulu - ako autorovi mu  priniesla nomináciu na Crawfordovu cenu pre najlepšieho nového spisovateľa. Z Poviedky Istroconu prinášame texty ďalších dvoch dám - “Myšlienky splnu” Petry Némethovej a text Diany Majerovej  “Problémy s pamäťou”, ktorý rozoberáme vo workshope. Päticu poviedok  dopĺňa spomienka na prvú polovicu deväťdesiatych rokov “Zlato  prekliatych” (asi) prvého slovenského fantasy spisovateľa Jaroslova Lupečku, s Conanom v hlavnej úlohe.

V rozhovore tentokrát spovedáme prvú slovenskú absolútnu víťazku Ceny Karla Čapka a dvojnásobnú lady fantasy Alexandru Pavelkovú. V Rogerlande hlavný organizátor Istroconov Robert Žittňan rozpráva predovšetkým o občianskom združení Animecrew. Filmy tentokrát v publicistike rozoberajú Juraj Červenák (píše o krvi v Hollywoode) a Matej “Macejko” Vojko, ktorý zotrel Excalibur. V seriáloch vás môže zaujať recenzia  anglického hitu Misfits či webového Andain 5. Tentokrát v časopise nechýba “Stratená veda” a uzaviera ho galéria Martina Máleka.

To všetko a ešte dve predchádzajúce čísla na http://www.casopis-jupiter.sk/download/jupiter/4/sk.

Přidat komentář