SLOUPEK: Štěstí do roku 2013 aneb Pán Bůh už se postará

Článek od: Ivo Fencl - 25.12.2012

Jorika na znamení nevěří, ale já vyplňuji veškerý volný čas v léčebně tím, že nadbíhám následujícím šancím, a to jedné po druhé a zase zpátky. Přinesou mi štěstí? Asi.

Ale kde ve hře? A kdy v lásce?

***

Bělásek.

„Breptej, potvoro!“ Řekne-li vám to kolegyně z divadla, než jdete na jeviště, potká vás štěstí.

Cvrček cvrká, anebo ho jednoduše najdete doma, a to i mlčícího.

Voňavka, vyrobí-li se z peří ptáka čejky, zažene všechny přízraky.

Čočka na Nový rok dopomůže vaší portmonce. Snad.

Čtyřlístek vložený do boty předtím, než překročíte práh svého domova, zvyšuje pravděpodobnost, že potkáte novou lásku. Neplatí to pro stejnojmennou komiksovou edici, již sbírám (a byla vystavena ve Středočeském muzeu). Pozor: Pokud NEPAPÍROVÝ čtyřlístek neustále nosíte KDEKOLI při sobě, vyhne se vám vojenská služba. Pokud ho rozstřihnete a sníte ve společnosti Joriky (oba), ihned se do sebe navzájem zamilujete! (Ještě jsem to však nezkoušel.)

Déšť? Funguje jako producent štěstí, jen pokud se pod jeho proudy promenádujete.

Hrášků musí být v lusku přesně devět, aby i hrách na zeď házený dodal štěstí.

Ukazuje k vám hřebík špičkou? Štěstí to ještě nezaručí, protože musíte ke hřebíku dojít a zvednout ho.

Našel jsi dvojlistý jetel? Vbrzku najdeš milou. Více viz čtyřlístek.

Kočka vejde do dveří? Neuvěřitelné štěstí!

Kohoutek vám zazpívá za bouřky? Bude hezky, ale celkové štěstí to ještě nezaručí.

Kominík? Chyťte se za knoflík. Dnes už k tomu bohužel bývá málo příležitostí. Poznámka: Při chytání se za knoflík si nesmíte štrádovat po hřbetu střechy nebo po páteři pohoří.

Dva bílí koně? Cituji z Foglara: „... a kdo, chlapci, uvidí z vlaku první koně, získává bod.“ Paní v kupé k sousedovi: „Jak si ti hoši hezky a tiše hrají, že?“

Kopanec ve směru k jevišti? Ať už před Hamletem či před Posvícením v Hudlicích funguje.

Králičí pacička nošená v záňadří hodně pomůže. Kočičí pracka ne.

Pokud stražíte po bytě či po sklepě pasti na potkany a lapíte hned párek, dočkáte se prý taky štěstí, ale osobně podobnému sadismu nevěřím.

I jediný bělouš může přinést štěstí. Ale jen páru milenců. Osamělému člověku donese naopak smůlu. Strakatý kůň štěstí dodá pokaždé všem.

Kýchneš třikrát už před snídaní? Potká tě štěstí!

Prohlásí tě média omylem za mrtvého? Šťastně se dožiješ nejméně devadesátky. P. S. Jaroslav Foglar byl jednou omylem prohlášen za nebožtíka, ale zesnul celkem brzy poté.

Štěstí mívá i každý, kdo se narodil v neděli. S tímto trikem lze ovšem zajímavě laborovat v Pacifiku na poledníku, kde se mění datum.

Létají-li netopýři už brzy za soumraku, přináší to prý štěstí nejen Romanu Polanskému. Viz také polský erotický horor Mám ráda netopýry.

Oblečete-li si něco obráceně, budete mít štěstí.

Když potkáte ovci, potká vás štěstí. Nesmíte ovšem být ovečkou sami.

Oženíte se s Jorikou? Možná štěstí, to ale záleží na mnoha faktorech.

Pokud se u vašeho domu ochomýtá cizí pes, potká vás prý štěstí. Není-li to, pravda, Pes baskervillský.

„Tfuj, tfuj, tfuj!“ umístěné na rameno pomáhá opět jen u divadla.

Podkova? Bez komentáře. Nesmí jít o razantní velitelku Podkováků z Rychlých šípů.

Pokud při pronášení přípitku trochu rozlijete (pokud možno bezděky), potká vás štěstí.

Pokud spíte na nevyžehleném prostěradle, budete šťastnější, i když to není s Jorikou.

Pokud vám vletí do domu či bytu pták, všechno se obrátí, takže měli-li jste zrovna štěstí, dojde na smůlu. Pozor.

Náklad sena znamená vždycky štěstí, a to i v případě, kdy do něj Jorika v létě vletí na kole.

Sluníčko sedmitečné? Vám i Jorindě přinese štěstí.

Spálíte si konečky prstů? Budete mít štěstí.
P. S.: Neplatí pro gangstery a pro vyleptávání papilárních linií na konečcích prstů, i když je pravda, že Dillinger, který vylupoval banky, měl hodně dlouho štěstí a prokazatelně říkával: „Pán Bůh už se postará, aby na světě nakonec vždycky všechno dobře dopadlo!“

Spíte čelem k jihu? Potká vás štěstí minimálně díky té části noci, po kterou jste tak vydrželi bivakovat.

Pokud něco rozbijete na střepy, očekávejte štěstí, jen pokud nebyly barevné nebo ze zrcadla.

Svrbí vás dlaň levé ruky. Nedočkáte se možná štěstí, jisté sumy peněz ale ano.

Svrbí vás dlaň pravé ruky? Nepřijde štěstí, přijde cizinec. Někdy to může, pravda, znamenat i štěstí a obzvlášť tehdy, jste-li romantickou Jorikou.

Svrbí vás kterékoli chodidlo? Brzy budete úplně jinde.

Zvedli jste špendlíček? Názory na tento akt se diametrálně liší!

Je Štědrý večer a uslyšíte štěkot, co to znamená? Láska přijde nejenom za Jorindou ze stejné strany!

Trojlístek? Funguje podobně jako čtyřlístek (viz výše) a lze ho považovat přímo za ochranný amulet.

Leží na ulici tužka? Tak ji seberte! Ale kradete-li na úřadech a poštách propisovačky a jste kleptomanka, štěstí vám to nepřinese. Jen možná víc napíšete.

Ulita z ústřice umístěná ve vašem prasátku vám prý přinese štěstí. Platí i pro bankovní trezory.

Pokud pozorujete úplněk, štěstí vám to ještě nezaručí, ale pokud Měsíc pozorujete přes levé rameno, pak ano, a to ani nemusí vedle vás přešlapovat Jorika.

Vlasy stříhejte zásadně jen za bouřky. A... Budete mít štěstí.

Vlčí čenich slouží proti očarování. Nejprve usušit, když už ho náhodou seženete.

A větývka bílého vřesu? Prý taky znamená štěstí.

Přidat komentář