FILM: Neobyčejný život Timothyho Greena

Článek od: Martin Kochlica - 13.02.2013

Mladý pár nemôže mať deti, tak spíše, aké vlastnosti by malo mať ich dieťa a tieto lístky zahrabú na záhade. Zrazu sa zjaví malý chlapec, ktorý je podľa ich predstáv a nemá žiadne pochybnosti, že je ich.

Keď som si začiatkom minulého roka prechádzal chystané premiéry, pasoval som Neobyčejný život Timothyho Greena za jeden z najzaujímavejších filmov. Veď išlo o projekt Petra Hedgesa, ktorý nás naposledy pobavil komediálnou drámou Traja v jednej posteli, dôležitejšie však je že napísal vynikajúce Ako na vec a Čo žerie Gilberta Grapea. Lenže ako to už pri malých filmoch chodí, distribútor stratil odvahu a Timothy Green sa k nám dostáva až teraz, na Valentína.

Nejedná sa o klasický romantický film, vlastne ide „len“ o romantickú rodinnú komédiu. Vzťah novopečených rodičov a ich nečakaného potomka je však podaný veľmi originálne. Predovšetkým to, že Timothy je od začiatku školák, pomáha rozprúdiť bizarné situácie, predovšetkým tie, kde rodičia myslia len na dobro svojho dieťaťa. Napríklad ich rady ohľadom dievčat: "Rybník je plný rýb, nemal by si sa sústrediť len na jednu rybu.“

Film je väčšinou detsky čarovný, na čom majú prekvapivo zásluhu aj obaja dospelí hrdinovia v podaní Jennifer Garner a Joela Edgertona. Ich radosť i nekorektná sebeckosť je uveriteľná a predovšetkým zábavná. Vzhľadom na to, že ide o moderné realistické manželstvo, musel mladý CJ Adams v úlohe Timothyho zobrať bremeno tej romantickej, rozprávkovej lásky na seba. Jeho vzťah s tajomnou Joni je síce o vození sa na bicykli a rozhadzovaní lístia, má však svoje kúzlo.

Samozrejme je tu aj nejaké to tajomstvo, našťastie sa však Neobyčejný život Timothyho Greena ani na okamih neponára do klišé a snaží sa nadhodenú fantastickú tému brať ako holý fakt. Jediným zádrhelom je tak pár "amerických" scén ako napríklad spoveď hrdinov pred sálou plnou ľudí. Aj tak sa jedná o poctivý film plný hrejivého pocitu a nenásilného humoru. Ako stvorený na romantický večer.

Hodnotenie: 80%.

Neobyčejný život Timothyho Greena
Odd Life of Timothy Green, The

USA, 2012, 105 min.
Réžia: Peter Hedges
Hrajú: Jennifer Garner, CJ Adams, Joel Edgerton, Ron Livingston, Dianne Wiest, Michael Arden, Rosemarie DeWitt, Lois Smith, Rhoda Griffis
Distribútor: Magic Box

Přidat komentář