KOMIKS: The New Ghostbusters

Článek od: Marek Keram Barányi - 24.03.2013

Ujasnime si jednu vec. Oba filmy Ghostbusters (ďalej iba Krotitelia duchov) milujem a sú pre mňa srdcovkou. Ak ste o Krotiteľoch duchov nikdy nepočuli, alebo ste nevideli ani jeden z filmov, tak žijete buď v jaskyni, alebo ste nemali žiadne detstvo. Každý počul o Dr. Venkmanovi, Dr. Stanzovi, Dr. Spenglerovi, Winstonovi Zeddemorovi a ich eskapádach s bezpohlavným bohom Gozerom (plus obrím maskotom Stay Puft) a starovekým tyranom a čarodejom Vigom Karpatským. Tie postavy a ich príbehy sú legendárne legendárné a kultovo kultové. Prvý film bol natočený v roku 1984 Ivanom Reitmanom a okrem Billa Murayho, Dana Aykroyda a Harolda Ramisa si v ňom zahrali aj Ernie Hudson, Sigourney Weaverová a Rick Moranis. Film sa stal okamžitým hitom a v roku 1989 sa dočkal pokračovania, ktoré kritikov veľmi neohromilo. Dokonca ho vyhlásili za najhorší film roku 1989.

Napriek tomu si Krotitelia vyslúžili kultový status a dočkali sa dvoch animovaných sérií, The Real Ghostbusters (1986 – 1991), Extreme Ghostbusters (1997) a niekoľkých herných adaptácií - z najnovších je najlepšia Ghostbusters: The video game z roku 2009. A samozrejme mali Krotitelia aj svoje komiksové série. Prvá sa zrodila v roku 1988 vďaka spolupráci už neexistujúceho vydavateľstva NOW Comics a Marvel Comics. Volala sa The Real Ghostbusters a okrem nej vznikla aj séria so zeleným, sliznatým a všetkými milovaným Slimerom. V roku 2004 vznikla štvordielna miniséria Ghostbusters: Legion kanadského vydavateľstva 88 MPH. No najväčšiu zásluhu na šírení slávy Krotiteľov duchov má vydavateľstvo IDW, ktoré od roku 2008 vydávalo Krotiteľské minisérie, one-shoty a sériu na pokračovanie. Vo februári začali vydávať novú sériu na pokračovanie nazvanú The New Ghostbusters.

Mesto New York, studený február. Peter Venkman a jeho priateľka, Melanie Ortizová si užívali príjemnú prechádzku, až do chvíle keď sa objavil zelený, zlovestný duch. Ten vyhlásil, že prišiel pre Venkmana a následne ho pomocou ektoplazmy uniesol. A to bol iba začiatok. Egon Spengler, Ray Stantz a Winston Zeddemer čoskoro Venkmana nasledovali. Krotitelia duchov boli preč, ale duchovia v New Yorku zostali. Bolo treba niečo urobiť. S riešením prišla Melanie.  Jej plánom bolo nahradiť Krotiteľov duchov, ale nemohla to urobiť sama a nie bez prípravy. Po troch mesiacoch bola pripravená na akciu so svojimi priateľkami: Janine Melnitzovou (verná sekretárka Krotiteľov duchov) a Kylie Griffinovou (stará sa o kníhkupectvo Raya Stantza). Ale, ako obvykle, nie každý si myslí, že je to dobrý nápad.

Ten niekto sa volá Walter Peck. Je to ten istý muž, ktorý považoval Krotiteľov duchov za podvodníkov a vďaka svojej hlúposti spôsobil explóziu v ich veliteľstve. Lenže tentoraz je Peck na strane Krotiteľov. New York je totiž plný duchov a ľudia neustále vyvolávajú starostovi. Pravda je taká, že by mohol byť založený nový zbor Krotiteľov duchov z policajtov a hasičov, ale nedokázali by sa dostať do skladiska  duchov bez Janininej pomoci. Plus Melanie Ortizová je skúsená federálna agentka a Kylie vie o duchoch a prízrakoch viac než je zdravé. Peckovým plánom je založiť tím Nových Krotiteľov duchov, ktorý bude podporovaný mestom a starostom. Nehovoriac o tom, že mesto bude vlastniť ich licenciu a riadne sa na nich nabalí.

Tento nový komiks je pokračovaním série Ghostbusters od IDW, ktorá vychádzala od roku 2011 až do roku 2012 a dočkala sa šestnástich čísiel. Na pochopenie príbehu The New Ghostbusters nemusíte mať prečítanú predchádzajúcu sériu. Hlavné postavy sú výborne predstavené a ak ste fanúšikovia filmov, tak si komiks maximálne užijete. Každému fanúšikovi sa objaví na tvári úsmev, keď je priateľka Petera Venkmana osliznutá červeným Slimerom, alebo keď sa objaví na scéne Walter „Dickless“ Peck a začne Krotiteľom robiť problémy. Je vidieť, že scenárista Ivan Burnham je veľký fanúšik Krotiteľov duchov a vie, čo robí.

Nový Krotitelia duchov sú výbornou náhradou momentálne lapených, pôvodných Krotiteľov. Členovia novej štvorice (okrem Janine) boli predstavení v predchádzajúcej sérii Ghostbusters, ktorú tiež písal Burnham. Kylie Griffinová (trochu podobná Kylie Griffinovej z animovaného seriálu Extreme Ghostbusters) je svojimi záujmami o nadprirodzeno mixom Egona a Raya. Melanie Ortizová je podobná Winstonovi. Nemusí veriť v nadprirodzeno, ale svoju prácu si urobí. Tretí nováčik, ktorý mal v prvom čísle iba cameo, je Ron Alexander. Ten je technicky nadaný ako Egon a Ray. V pôvodnej sérii si vyrobil protónový lapač a otvoril si vlastnú agentúru eliminácie paranormálna. Trochu mu to nevyšlo a skončil v base s minimálnou ostrahou (mal dobrého právnika).

O kresbu sa postaral Dan Schoening, ktorý s Burnhamom spolupracoval na predchádzajúcej sérii. Jeho kresebný štýl je roztomilo cartoonový, miestami až karikaturistický. Na rozdiel od Burnhamovej kresby. Každý nový diel The New Ghostbusters bude totiž obsahovať dve stránky venované príbehu z televízneho seriálu The Real Ghostbusters, ktorý píše a kreslí práve Burnham. Takže máte za cenu jedného komiksu dva príbehy.

Ak ste fanúšikmi Krotiteľov duchov (kto by nebol?) či už filmových, alebo seriálových a neočakávate žiadnu prehnanú originalitu, budete s týmto komiksom maximálne spokojný.

Stránky z komiksu nájdete TU.

Přidat komentář