FILM: Kinovýhled duben (apríl) 2013

Článek od: Martin Kochlica - 04.04.2013

V apríli na kiná zaútočí remake „VHS klasiky“ Lesný duch, vracia sa aj režisér posledného Trona a pre náročnejších divákov tu máme existenciálnu fantasy. Čosi sa nájde aj pre tých nenáročných...

Evil Dead/Lesní duch

Sam Raimi sa vracia. Aj keď tentoraz len v úlohe producenta a autora predlohy. Remake Evil Dead (s nostalgickým českým distribučným názvom Lesní duch) režíruje Fede Alvarez, ktorý Raimiho okúzlil svojim explozívnym kraťasom Panic Attack! Podľa ukážok je nová verzia klasiky o chate v lesoch výpravnejšia, farebnejšia a fekálnejšia. Zdá sa, že tentoraz bude kladení väčší dôraz na jednotlivé postavy. Brutalita na hrane dobrého vkusu (:-)) by mohla spraviť z filmu zaujímavý zážitok. Ale či naozaj pôjde o „Najdesivejší film, aký kedy uvidíte.“ si nie sme celkom istí.


V slovenských kinách od 11.4.2013 (Itafilm)
V českých kinách od 4.4.2013 (Falcon)

Veľkolepá fantasy Jack, zabijak obrov/Jack a obři nás tiež nechala čakať pomerne dlho. Tvorcovia možno čakali, ako dopadne Snehulienka a lovec... A keďže tá dopadla dobre, prichádza ďalšia klasická rozprávka, tentoraz o zázračnej fazuli. Bryan Singer si pár rokov oddýchol, takže veľkolepý príbeh lásky by mal zvládnuť. Miesto sliepky a harfy v z pôvodného príbehu sa totiž hlavný hrdina rozhodne obrom ukradnúť unesenú princeznú. Snaha o minimálne Oscara za triky je zrejmá, škoda, že to pôsobí tak nejako príliš jednoducho a teen...


V českých kinách od 4.4.2013 (Warner Bros)
V slovenských kinách od 21.3.2013 (Continental Film)

Hostiteľ

Po preložení premiéry si konečne môžu vychutnať nový film Andrewa Niccola aj Slováci. Lenže medzi tým nás už naši západní bratia (a nielen oni) stihli varovať. Prekvapenie sa vraj nekoná, máme tu len ďalšiu teenagerskú lúbostnú sci-fi. No a čo? Určite si povedia mnohí.


V slovenských kinách od 4.4.2013 (Bontonfilm)

Divoké bytosti južných krajín

Mladý režisér Benh Zeitlin upútal pozornosť už svojím krátkometrážnym Glory at Sea o skupine ľudí, ktorí sa snažia prežiť po katastrofe. Pri Divokých bytostiach pôjde opäť o príbeh malej komunity odrezanej od sveta vodou. Okrem snahy prežiť sa hlavná hrdinka musí vysporiadať aj s oživenými prehistorickými zvieratami... Poetický príbeh je podfarbený myšlienkami o dôležitosti každej jednej zložky nášho sveta. Klubovka, ktorá minulý rok bodovala napríklad aj na filmovom festivale v Cannens.


V slovenských kinách od 18.4.2013 (Asociácia slovenských filmových klubov)

Temné nebe/Dark Skies/Temné nebo

Poklidný předměstský život rodiny Barretových se začne pořádně otřásat v základech. V jejich domě se stane série nevysvětlitelných událostí a oni brzy zjišťují, že je pronásleduje smrtící a děsivá síla…(oficiální text distributora)


Nevhodný mládeži do 15 let
V kinech ČR od 18. 4. 2013 H.C.E.
V kinech SR od 9. 5. 2013 Continental

Nevedomí

Napriek tomu, že Tron: Dedičstvo nebol žiadny mega trhák, pomaly ale isto sa z neho stala kultovka. Nový projekt režiséra Josepha Kosinskeho tak patrí k najočakávanejším scifíčkam roka. Postapo je momentálne v kurze, aj preto majú Nevedomí v obsadení Toma Cruisa a Morgana Freemana. Ľudia žijú v „nebi“ a na zemský povrch chodia už len hľadať užitočné veci. Všetko je fajn, kým hlavný hrdina nenájde spiacu krásavicu a nezačne tušiť, že na povrchu je veľa vecí inak, než si myslel. Pre znalcov žánru síce nejde o nejako objavný námet, v Kosinského prevedení však zjavne pôjde o vizuálnu lahôdku. Tentoraz sa dokonca neobávame ani prístupnosti PG-13.


V slovenských kinách od 18.4.2013 (Barracuda Movie)
V českých kinách od 18.4.2013 (Cinemart)

Scary Movie 5

Nech si myslíme o sérii Scary Movie čokoľvek, nemožno jej uprieť pomerne vyrovnanú kvalitu. „Scenár“ piatej časti napísal rovnako ako v dvoch predošlých prípadoch David Bláznivá strela Zucker. Z hereckého obsadenia sa vracia len Charlie Sheen, parťáčkou mu však bude (po svojom výkone v Machete stále zaujímavejšia) Lindsay Lohan. Parodovať sa bude Paranormal Activity 4, Zrodenie planéty opíc, Čierna labuť, Harry Potter...


V slovenských kinách od 18.4.2013 (Forum Film Slovakia)
V českých kinách od 2.5.2013 (Forum Film Czech)

Pár nenormálnych aktivít

Trucfilm. Aj tak by sa dala nazvať táto paródia, keďže vznikla preto, že Wayansovci boli odstrihnutí od série Scary Movie. Pôjde samozrejme o vyhánanie šialeného ducha v dome plnom kamier a hláškujúcich černochov. Produkujú tvorcovia filmov Niekto to rád blond, Pidihajzlík či Děsnej dupák (Niekto to rád hip-hop).


V slovenských kinách od 4.4.2013 (Continental Film)
V českých kinách od 28.3.2013 (Hollywood Classic Entertainment)

Ešte by vás mohlo zaujímať, že do kín sa vracia Jurský park v novom 3D prevedení.

Zambezia

Mladý sokol Kai se přes zákazy svého otce vydá na dobrodružnou výpravu do bájného ptačího města Zambezia, aby se stal členem prestižní letky chránící město před útoky nepřátel. Jeho otec se ho snaží zadržet, ale je lapen podlým ještěrem, který kuje pikle na přepadení Zambezie. Kai a jeho spřízněná duše Zoe budou muset použít všechny své síly, aby před ním toto jedinečné místo zachránili. (oficiální text distributora)


V kinech ČR od 25. 4. 2013 H.C.E.
V kinech SR od 25. 4. 2013 Forum Film SK

Přidat komentář