FILM: Kinovýhled prosinec (december) 2013

Článek od: Martin Kochlica - 04.12.2013

Ľadové kráľovstvo

Na konci roka nemôžu chýbať roztomilé animované postavičky. Rozprávka o výprave, ktorá má zachrániť kráľovstvo Arendelle pred večným mrazom, si očividne nekladie vysoké ambície. Pobaviť deti a nenudiť dospelých v predvianočný čas bohato stačí. Smiešny snehuliak bude v anketách o najobľúbenejšiu figúrku tohto roka určite bodovať.

 



ČR: od 28.11.2013 (Falcon)
SR: od 5.12.2013 (Saturn)
 

Oldboy
Prerábka miestami mysteriózneho Oldboya bude možno ťažšie stráviteľná pre fanúšikov kultového kórejského originálu. Josh Brolin (Jonah Hex) v hlavnej úlohe, Spike Lee (25. hodina) na režisérskej stoličke a scenárista Mark Protosevich (Som legenda) sú však celkom dobré odporúčania. Tentoraz bude príbeh o týpkovi, ktorý sa chce pomstiť za dvadsať ročné uväznenie v o niečo komerčnejšom duchu.



ČR: od 5.12.2013 (Bontonfilm)
SR: od 5.12.2013 (Bontonfilm)
 

Cesta
Španieli opäť ukazujú, že patria k najväčším európskym fanúšikom hororu. Rodina na chate v horách. Cudzinec. Nedôvera. Paranoja. Motorová píla... Psychologicky ladený triler nám ukáže, ako sa dá cez Vianoce relaxovať...



ČR: od 5.12.2013 (Film Europe)
SR: od 23.5.2013 (Film Europe)
 

Hobit: Smaugova pustatina / Hobit: Šmakova dračí poušť
Na Hobbita (fakt neznášam, keď sa prekladom mení meno alebo v ňom ubúdajú písmená) pôjdeme asi všetci. A to aj napriek tomu, že jednotka bola prijatá rozporuplno. Prostredná časť knihy má však určite lepšie predpoklady na rozvinutie vedľajších zápletiek než mal úvod. Uvidíme ako veľmi sa dá natiahnuť najjednoduchší príbeh, aký Tolkien napísal. Sympatické postavy a atmosféra Sredozeme tomu dávajú ten správny základ...



ČR: od 12.12.2013 (Warner Bros)
SR: od 12.12.2013 (Continental film)
 

Niko 2
Lietajúci sobík Niko sa vracia. Tentoraz musí nájsť a zachrániť svojho mladšieho brata, ktorého uniesli. Film sa zjavne ponesie v jednoduchom duchu svojho predchodcu. Sedemdesiatpäťminútová rodinná záležitosť by nemusela nikoho uraziť...



ČR: od 12.12. 2013 (Intersonic)
SR: od 9.1.2014 (Intersonic)
 

Chrobáčikovia / Mrňouskové
Francúzsky „večerníčkový“ seriál Drobčekovia (Mrňousci) má tak trochu kultovú pozíciu. Jeho tvorcovia teraz prinášajú celovečerák. A chrobáky v ich prevedení sú opäť sympaticky vzdialené filmom Mravec Z a Život chrobáka. Napriek realistickejšiemu zobrazeniu bezstavovcov to vyzerá na poriadnu strategickú a akčnú pecku. Veď čo by ste nespravili pre získanie nádoby s kockovým cukrom?



ČR: od 26.12.2013 (Cinemart)
SR: od 26.12.2013 (ITA film)
 

Tajný život Waltera Mittyho
Ben Stiller si tie zaujímavejšie kúsky vo filmografii režíroval sám (Cable Guy, Tropická búrka). Teraz nám ponúka ďalší svoj počin, ktorý má ambíciu byť niečím viac. Pôjde o príbeh chlapíka, ktorý viac žije vo svojich snoch, než v realite. A jedného dňa sa to rozhodne zmeniť. Scenárista Steve Conrad celkom úspešne prebalansoval medzi silnou výpoveďou a prvoplánovou citovou vydieračkou už pri Šťastie na dosah. Možno sa to podarí aj teraz...



ČR: od 26.12.2013 (Cinemart)
SR: od 26.12.2013 (BARRACUDA MOVIE)

 

Přidat komentář