RECENZE: Jeannine Frostová, Z hrobu (Noční lovci 7)

Článek od: Wendy - 08.09.2014

Upírka Cat Russellová a její manžel Bones jsou zpátky. Tentokrát už nejspíš naposledy – alespoň podle autorčiných slov. Spolu s touto dvojicí se v sedmém díle Nočních lovců opět setkáváme s lehce arogantním Vladem, fantastickým a sympatickým Mencheresem i méně oblíbeným a typicky záporným Madiganem. No a není třeba dodávat, že četba knihy Z hrobu, posledního dílu téhle parádní upíří série, bude opět stát pekelně za to.

Šťastně smluvené příměří a mír mezi upíří a ghúlí rasou je opět děsivým způsobem ohroženo. Náš starý známý agent CIA Madigan se stále nehodlá vzdát svého  snu o vytvoření nové a v podstatě dokonalé rasy. Cat a Bones samozřejmě musí udělat vše pro to, aby tomuhle vyšinutému týpkovi v jeho šílených plánech zabránili a zachránili tak nejen klid mezi jednotlivými rasami, ale i jejich vlastní lidi, které Madigan násilím drží v celách a provádí na nich své zvrhlé pokusy. V nerovném boji může být buď všechno ztraceno, nebo všechno zachráněno. Teď jde jen o to, kdo z nich bude silnější. Madigan se svými přívrženci a vládní mocí nebo Cat se svým manželem a přáteli, kteří by za ně položili život?

Jeannine Frostové se opět podařilo vytvořit propracovaný, poutavý a na akční scény hodně bohatý příběh, který čtenáře nijak nenudí – a to i přes to, že se jedná o sedmý díl celé série. Člověk by čekal, že kvalita jednotlivých dílů bude pomalu ale jistě klesat a autorka se začne opakovat. To ale v tomto případě neplatí. Spíše naopak. Díl od dílu je příběh lepší a lepší a dost snadno překonávají laťku, která byla při vydání prvního dílu – Na půl cesty do hrobu - nasazena hodně vysoko.

Noční lovce nemůžu jinak než všem vřele doporučit. Klidně můžete rovnou začít s tímhle dílem, protože během každého jednotlivého příběhu se dočtete pár informací o událostech předešlých dílů, takže prakticky o nic nepřijdete. Sama za sebe tohle ale fakt nedoporučuju. Úplně nejlepší bude, když si tuhle sérii dáte pěkně od prvního až do posledního dílu. Neochudíte se tak o spoustu akce, nějaké té romantiky, která k Nočním lovcům prostě patří a hlavně o tu parádní atmosféru, kterou je celá série přímo nasáklá.

A věřte mi, že žádná z postav vám nikam neuteče. Koho si oblíbíte v prvním díle, ten s vámi zůstane až do toho posledního. Maximálně se během čtení můžete těšit na postavy nové, které celý rozsáhlý příběh jen příjemně obohatí.

Je mi fakt docela líto, že se se všemi těmi postavami musím s poslední větou posledního dílu rozloučit, protože mi spousta postav vážně přirostla k srdci a prožila sem s nimi všechny jejich trable, průšvihy i chvíle, kdy si mohly naplno vychutnat i krátká období relativního klidu zbraní. Pořád ale tak nějak doufám, že všechny svoje čtenáře a příznivce Nočních lovců Jeannine Frostová ještě překvapí a přijde buď s dalším dílem, nebo s novou sérií. Tak se snad dočkáme. Budete čekat se mnou?

Jeaniene Frost: Z hrobu (Noční lovci 7)
Překlad: Petra Kubašková
Nakladatelství: Fantom Print