POZVÁNKA:Comics Salón 2014 a IstroCON/ParCON 2014

Článek od: Redakce - 12.09.2014

Hlavné mesto Slovenskej republiky sa v dňoch 19. až 21. septembra opäť zmení na nepoznanie – do ulíc vyrazia fanúšikovia komiksu, anime, počítačových hier a japonskej kultúry prezlečení za svojich obľúbených hrdinov, aby sa v bratislavskom Istropolise stretli na festivaloch Comics Salón 2014 IstroCON/ParCON 2014. Pridajte sa k nim a príďte sa aj vy pozrieť na najväčší stredoeurópsky festival venovaný komiksu, ani­me, ja­pon­skej kul­tú­re a všet­kým ele­men­tom dob­rej zá­ba­vy.

Pre návštevníkov festivalov si organizátori aj tento rok pripravili tri dni nabité zábavou. „Už každoročne je naším najväčším ťahákom kostýmová súťaž Cosplay, do ktorej sa nám každoročne hlásia desiatky nadšencov. Veľkým lákadlom pre česko-slovenský fandom fantastickej literatúry je festival ParCON, ktorý tento rok do Istropolisu prinesie špičku slovenskej a českej tvorby. Samozjreme aj tento rok sme si pripravili desiatky prednášok, workshopov a množstvo zaujímavých online aj stolových hier. Priestor opäť dostanú najznámejší ‘youtuberi’, filmové trhákyaj divadelné predstavenie ochotníckeho zoskupenia Thalia Vera s úspešnou paródio-komédiou: Under a Black Flag,“ hovorí organizátor festivalu Róbert Žittňan.

Ak­tuál­ny roč­ník oboch fes­ti­va­lov opäť or­ga­ni­zu­je ne­zis­ko­vá or­ga­ni­zá­cia OZ Ani­meC­rew, v spo­lup­rá­ci s Ja­pon­ským Veľ­vys­la­nec­tvom a ďal­ší­mi par­tner­mi, za úče­lom prib­lí­že­nia fe­no­mé­nu tej­to pop­kul­tú­ry šir­šie­mu pub­li­ku na Slo­ven­sku. Predchádzajúci ročník festivalu poctilo svojou návštevou vyše 12-tisíc náv­štev­ní­kov.

Cie­ľom Is­tro­CO­Nu i Co­mics Sa­ló­nu je pos­kyt­núť edu­ká­ciu, prib­lí­žiť fe­no­mén pop­kul­tú­ry a po­núk­nuť tvo­ri­vú al­ter­na­tí­vu trá­ve­nia voľ­né­ho ča­su. Zá­ro­veň vy­tvá­ra pries­tor pre se­ba­reali­zá­ciu a pre­zen­to­va­nie prác ta­len­to­va­ných vý­tvar­ní­kov, co­mic­so­vých tvor­cov či spi­so­va­te­ľov, kto­rých ta­kým­to spô­so­bom ak­tív­ne pod­po­ru­je.

Prog­ram - CO­MICS SALÓN 2014:

Co­mics Sa­lón 2014 je 11. roč­ník me­dzi­ná­rod­né­ho fes­ti­va­lu co­mic­su, ani­me, ja­pon­skej kul­tú­ry, po­čí­ta­čo­vých hier a všet­kých ele­men­tov dob­rej zá­ba­vy.

V prie­be­hu 3 dní sa bu­de pa­ra­lel­ne v de­via­tich sá­lach od­oh­rá­vať rôz­no­ro­dý prog­ram, kto­rý sa čle­ne­ní pod­ľa jed­not­li­vých sek­cií fes­ti­va­lu na: Co­mics, Ani­me, Man­gu, Ja­pon­sko, Korea a Hry. Ne­bu­de chý­bať ani pú­ta­vý sprie­vod­ný prog­ram.

Me­dzi hlav­né sprie­vod­né prog­ra­my pat­rí sú­ťaž o naj­lep­šie kres­le­né di­elo v ka­te­gó­riách Co­mics & Man­gaFa­nArt či Ori­gi­nal Art. Ďalej bu­de pre­bie­hať sú­ťaž s náz­vom Cos­play - sú­ťa­žiť sa bu­de o naj­lep­ší kos­tým hr­di­nu z ob­ľú­be­ných fil­mov, hier ale­bo ani­me a na zá­ver sa bu­de hľa­dať naj­lep­ší Ka­rao­ke spe­vák.

Náv­štev­ní­ci sa tak­tiež mô­žu te­šiť na najnovšie filmové trháky: The Amazing Spiderman 2, The LEGO Movie, Hobit 2, Gravitácia, 300: Vzostup Impéria či slovenský film Socialistický Zombi Mord. Korea salón ponúkne Kpop diskotéku a obľúbený tanečný showcase dievčenských skupín, ktorý poteší všetky zmysly. Ja­pon­ská kul­tú­ra sa vám pred­sta­ví rôz­ny­mi za­ují­ma­vý­mi pred­náš­ka­mi z rôznych oblastí japonského života.

Her­ná sek­cia po­nú­ka ten­to rok opäť nos­tal­gic­kú Ret­ro ga­ming sek­ciu, kde pred­sta­ví­me her­né kon­zo­ly a hry z 80. a 90. ro­kov mi­nu­lé­ho sto­ro­čia.

Chý­bať sa­moz­rej­me ne­bu­dú ani tur­naje v PC a konzolových hrách.

Prog­ram - Is­tro­CON/ParCON 2014:

Is­tro­CON 2014 je 27. roč­ník me­dzi­ná­rod­né­ho fes­ti­va­lu fil­mov, sci­fi, fan­ta­sy, ho­ro­ru, lar­pov a spo­lo­čen­ských hier.

ParCON 2014 je 32. ročník najväčšieho putovného reprezentatívneho národného conu česko-slovenského fandomu fantastiky.

V prie­be­hu 3 dní sa bu­de pa­ra­lel­ne v sied­mich sá­lach od­oh­rá­vať rôz­no­ro­dý prog­ram, kto­rý sa čle­ne­ní pod­ľa jed­not­li­vých sek­cií fes­ti­va­lu na: Fil­my, Sci­fi, Fan­ta­sy, Ho­ror, Fan­tá­ziu, Spo­lo­čen­ské kar­to­vé a sto­lo­vé hry, LAR­Py a ča­jov­ňu. Festival IstroCON 2014 tento rok navyše hostí ParCON 2014 – najväčší putovný reprezentatívny národný con pre česko-slovenský fandom fantastiky.

Hlavným ťahákom ParCONu 2014 bude vyhlásenie cien Karla Čapka, rovnako ako ďalších ocenení fandomu. Tešiť sa môžete na krsty knižiek Poviedka Istroconu, Veža elfov, re-pre antológie "My jsme vám to říkali"Dotyky budúcnosti. Na návštevníkov čaká aj workshop s Jozefom Žarnayom: Vesmír a vesmírania v slovenskej fantastike.

IstroCON 2014ponúka bohatý program v sekciách Anime Salón, Sci-Fi a Fantasy salón. Tešiť sa môžete na anime filmy, Standup Comedy v podaní Martina Hatalu a Mateja Kubriczkého, čítačku Škoricovník a jeho svet v podaní Martina Juríka a Michala Rúžičku a ďalšie. Tešiť sa môžete aj na krst kníh vzdavateľstva HydraArtis Omnis, prednášku od Františky Vrbenskej či kvíz Poznáš Zemeplochu?

Z kar­to­vých hier ne­bu­de chý­bať tur­naj MTGYu-Gi-Oh World of Warcraft.

Náj­de­te tu aj pries­tor pre voľ­né hra­nie kar­to­vých hier Ma­gic: The Gat­he­ring, Vam­pi­reYuGiOhPo­ké­mon atď., s mož­nos­ťou nau­čiť sa ich i ak­tív­ne hrať.

Náv­štev­ní­ci si bu­dú môcť od­dých­nuť v prí­jem­nom pros­tre­dí ča­jov­ne, v reš­tau­rá­cii ale­bo v ba­re.

De­tai­ly:

Co­mics Sa­lón 2014 a Is­tro­CON/ParCON 2014 sa us­ku­toč­nia v dňoch 19. až 21. sep­tem­bra 2014 v pries­to­roch Is­tro­po­li­su - Dom Od­bo­rov, Tr­nav­ské Mý­to v Bra­tis­la­ve. Za­čí­na sa v pia­tok (19.9) od 13:00 a skon­čí sa v ne­de­ľu (21.9) o 17:00.

 

Přidat komentář