RECENZE: Hanina Veselá, Magnolie: Slza pro dračího pána

Článek od: Martin Stručovský - 20.12.2014

Je zrzavá, krásná a sexy. O kom je řeč? No přece o Magnólii. Ano, Magnólie je zpátky.

Zrzka Magnólie je páteří tvorby spisovatelky Haniny Veselé, která jí kromě jednoho plnohodnotného příběhu (Magnólie a démon) věnovala už dvě povídky Derteonský roh (in. Hry s příběhem: Zločin a trest) a Plavenský div (in. Hry s příběhem: Ocel a krev) a samostatně vydaný příběh Studená krev. Veselá připravuje na příští rok plnokrevný román Drak bere vše. A na zkrácení čekání nabízí další samostatnou povídku Slza pro dračího pána, která navíc zahajuje novou kolibří edici nakladatelství Mytago.

Slze pro dračího pána se opět vrací na scénu sympaťačka Magnólie a s ní i svět Asterionu. Opět platí, že se tohohle světa nemusí bát žádný panic, který s ním nemá zkušenosti. A vlastně ani s hrdinkou. Příběh lze totiž číst samostatně bez znalosti předchozích dobrodružství, stejně jako univerza.

Slza pro dračího pána je, třeba jako Studená krev, především sympatická dobrodružka plná akčních scén, která se čte sama a nikde nedrhne. Samotná postava Magnólie je na tolik zajímavou a propracovanou postavou, že se stává parádním tahounem příběhu a čtenáře neomrzí. Veselá jde až na dřeň, takřka nulové popisy, žádné slovo tu není navíc. Nehrozí tedy rozvleklá a nudná kaše. Ba naopak. Příběh ke kolibřímu formátu perfektně pasuje. Děj sviští a čtenář v pohodě otáčí stránku za stránkou. Navíc se zápletka pokouší o trochu hlubší podtext, což je taky hodně sympatické. A pokud sami píšete, měli byste do Slzy mrknout, jedná se o ukázku úspory slov v tom nejlepším smyslu a skvělou ukázku toho, jak by se mělo psát. Obálka, která odhaluje Magnólii v celé její kráse (ačkoliv příště bych prosil z jiného úhlu pohledu, ať se je čím kochat) pak skvěle koresponduje s textem.

Zkrátka a dobře, ani tentokrát se Hanina Veselá nemá za co stydět, protože její nejnovější dílo je opět parádní jízdou, která splňuje všechny požadavky oddechové literatury. A pokud se chcete seznámit s Magnólií nebo Asterionem, jedná se o skvělý start.

Magnólie: Slza pro dráčího pána
Veselá, Hanina
Nakladatel: Mytago