UKÁZKA: Kim Newman, Anno Dracula

Článek od: Redakce - 29.01.2015

Nastává barbarský nový věk... Píše se rok 1888 a královna Viktorie se znovu provdala. Za manžela si vzala valašského knížete neblaze proslulého jako hrabě Dracula. Obyvatelé Londýna se stále častěji rozhodují pro upíří existenci a Draculova nečistá pokrevní linie se nezadržitelně šíří všemi vrstvami společnosti. V ponurých uličkách Whitechapelu kuchá mladé upírky vrah přezdívaný „Stříbrný nůž“. Při pátrání po sadistickém zabijákovi musí spojit síly věčně mladá upírka Genevieve Dieudonné a Charles Beauregard ze záhadného klubu Diogenes, aby se krůček po krůčku přiblížili na dosah tomu nejkrvežíznivějšímu vládci, jakého kdy Anglie poznala.  Jeden z nejproslulejších upírských románů dvacátého století mísí prvky alternativní historie, děsivých příběhů a steampunku do zcela opojné směsi, kterou Neil Gaiman označil za „povinnou četbu“.

Atraktivní směs světa ovládaného upíry a stále populárnějšího steampunku z pera amerického spisovatele Kima Newmana vyšla poprvé v roce 1992 a k nám se dostává už jako proslulý román, jenž byl odborníky pasován za jeden z nejlepších upírských příběhů dvacátého století. S tím se v převzatém novém vydání pojí i nadmíru bohatý bonusový materiál, jenž by mohl některé české čtenáře zaskočit (a proto nakladatel doporučuje pustit se do něj s menším odstupem po dočtení hlavního příběhu). Pátrání po vražedném rozparovači je zcela samostatným příběhem, jenž se po svém úspěchu dočkal několika volných pokračování.

Kim Newman: Anno Dracula
Laser-books 2014, devátá kniha edice Noir, vázaná, překlad Milan Žáček, obálka Michal Kuba, 416 stran, 389 Kč

 

 

Přidat komentář