RECENZE: Jan Bodrov, Hledání dračí země: Cesta k moři

Článek od: Lukáš Vesecký - 05.09.2017

Celá země duní. Kříženec Tajron, mocipán temných sil, posílá hordy zrůdných mariaků na poslední výspu lidí v Prvozemi, pevnost Aman Krias. Je tedy na družině odvážných a šlechetných hrdinů v čele s moudrým druidem Durmanem a obětavým Půnem Jankem, aby díky dávné věštbě zajistili přežití lidstva a vítězství dobra nad zlem. Nelehká a dlouhá pouť do Dračí země může začít…

High fantasy Hledání dračí země: Cesta k moři je prvním dílem trilogie začínajícího autora Jana Bodrova. Rozvleklý úvod knihy připomíná kvůli přemíře vyprávění historie a větší absenci dialogů kroniku, což ho i přes dostatek akce činí hůře stravitelným. Román začíná být čtivější až po prvních sedmdesáti stránkách, kdy rozhovorů přibývá a začíná putování hlavních postav. Ty jsou zde tím, co dílo nejvíce potápí. Jsou poměrně ploché a málo vykreslené, z jejich života je toho odhaleno málo a není příliš popsána jejich psychika. Je proto těžké vytvořit si k nim nějaký hlubší vztah, což se týká zvláště bojovníka Itavašiho, kterému není věnován skoro žádný prostor, ač přitom patří do výpravy, jež má spasit lidstvo. Nepotěší ani přílišná průhlednost příběhu a některé boje popisované stále stejným způsobem.

Kniha má ovšem i pozitiva. Například poměrně slušné tempo ne až tak přímočarého děje, neboť se stále něco odehrává, a přestože lze mnohdy vytušit, jak to dopadne, není vždy lehké uhádnout, jakým způsobem se k tomu postavy nakonec dopracují. Mezi plusy patří i mocná magie, bytosti, prostředí, z něhož je nejzdařilejší říše zemřelých, dále občasné zvraty a chvílemi také humor, i když je někdy značně dětinský.

K dobru knihy je nutné připočíst rovněž její hezkou reliéfní obálku s dobře zvoleným fontem a pěknou mapu bájného světa i ilustrace, které se do románu díky svému stylu opravdu hodí a jež jsou na začátku každé kapitoly.

Shrnou-li se však všechny výše uvedené klady i zápory, high fantasy Hledání dračí země: Cesta k moři je jen velmi lehce nadprůměrným nenáročným dílem, které díky svému pohádkovému ladění ocení spíše děti a mládež než dospělí.

Hodnocení: 55 %

Jan Bodrov, Hledání dračí země: Cesta k moři
Vydal: Jan Bodrov