Jedenáctý CONiáš: Knihovníci oslavují zlatý věk české fantastiky

Článek od: Míla Linc - 16.09.2017

Letošní CONiáš nese podtitul „V erbu lva“. Po mnoha interních hádkách a bojích jsme se na něm shodli – a teprve pozdě zjistili, jakou strašlivou chybu jsme udělali. No, jen si to zkuste říct nahlas. Je to vlastně v pořádku… pokud bychom byli spolek férových očních optiků…


Takže na co budete moct hodit v sobotu 23.9.2017 bulvu? Jedenáctý CONiáš se nese v duchu chvály české fantastiky. Žijeme ve zlatém věku, máme skvělé autory, noví skvělí autoři se zatím ještě pořád objevují, a aby si člověk užil opravdu perfektní literární jízdu, nemusí sahat po autorech zahraničních. Důkaz? Programu je tolik, že bychom dokázali udělat týdenní akci, a přitom nevyčerpat všechny lidské zdroje!

Pozvali jsme řadu skvělých lidí – a řada skvělých lidí nám účast potvrdila. Chtěli jsme je sem všechny vypsat, ale je to kolem dvacítky jmen – když budou všechny pohromadě, ztratíte se v tom množství. Když vypíchneme jen některé, poškodíme ty ostatní. Takže jsme se dohodli na kompromisu a napíšeme sem jen iniciály. A vy klidně můžete hádat, kdo je kdo, a kdo opravdu přijde: M.D.A., P.B., M.B., K.S.D., Z.H., R.H.,  J.H., H.H., M.L., V.K., A.K.K.K., J.K., L.M., J.M., P.N., J.W.P., P.R.,V.R., J.R., J.Š., V.Š.,M.Š., F.V.

Ale přednášky a přednášející nejsou to jediné, co CONiáš nabídne. Tradicí je u nás velké množství doprovodného programu. Samozřejmostí je Fantastická výměna knih, k dispozici bude plackovač i s malířem, který vytvoří placku podle vašeho přání, nezapomeneme ani na občerstvení, na deskovky, na knižní stánky… Novinkami pro letošek je muzeum počítačových her RetroHerna, takže si budete moct vyzkoušet staré pecky, nebo knihovní únikovka, v níž jeden vyvolený tým bude moct vyřešit tajemnou vraždu spisovatele Fridolína Šlapetky. Na všechny čekají skvělé dárky, třeba kniha poskytnutá nakladatelstvím Brokilon nebo časopis Pevnost. A to vše v centru Prahy. Tak šup – už jste na cestě?

Pro milovníky cosplaye tu máme soutěž – přijďte v cosplay, který se váže k nějaké české knize (nebo filmu). Jednak potěšíte českého tvůrce, jednak pro každého máme drobný dárek.
Nemůžete se dočkat? V pátek před CONiášem pořádáme komentovanou procházku po Praze s Petrem Janečkem, odborníkem na městské legendy. Nikdo jiný vám neukáže, kde si poskakoval Pérák, kdo všechno nedobrovolně skákal z Nuseláku nebo kam si na pivo sem tam skočil vodník…

Více zde: https://www.mlp.cz/cz/akce/e20851-mestske-legendy-s-petrem-janeckem/

Ale dosti PR sebechvály – teď ty podstatné informace. CONiáš se odehraje v sobotu 23. 9.2017 od 10.00 do 21.00 (registrace od 9.30). Místem konání je Městská knihovna v Praze, Mariánské náměstí 1, Praha 1 (hned u zastávky metra A Staroměstská). Vstup pro čtenáře knihovny zdarma, ostatní to mají za cenu nové průkazky. Víc včetně přesného programu (abyste si mohli ověřit své hádání přednášejících), najdete na odkazu www.mlp.cz/conias anebo www.facebook.com/conias.knihovna. A když si navíc uděláte náš kvíz, budete mít šanci získat i památeční coniáší placku, ke které se jinak nedostanete http://web2.mlp.cz/form/conias2017
Těšíme se na viděnou!


 

Přidat komentář