RECENZE: Gini Koch, Dotek vetřelce

Článek od: veronikamah - 08.11.2017

Milovali jste Muže v černém? Pak by Dotek vetřelce pro vás mohl být to pravé ořechové.

Seznamte se s Kitty. Mladou dámou, jejíž běžný pracovní den se skládá z mítinků, briefingů a brainstormingů. Aneb těžký život marketingového specialisty. Vše se ale změní, když se jí do cesty zaplete mimozemský hnusák, kterého ona mladá dáma duchapřítomně zabije plnicím perem Mont Blanc. Husarský kousek, který musí mít následky... Běžný pracovní den proto Kitty náhle zaplňují sexy chlapíci v Armani oblecích, kteří vlastně nejsou ani tak chlapíci jako mimozemšťani z planety Alfa Centauri, tajné organizace a emzáčtí padouši snažící se ovládnout svět. A Kitty tak nezbyde nic jiného, než se s kabelkou kolem krku, lakem na vlasy v ruce a bandou sexy týpků za zády vrhnout do závodu o záchranu nejen lidstva, ale i centaurijců.

Hned na úvod je nutné ujasnit si jednu věc. A to tu, že se nesmíte nechat zmást jménem hlavní hrdinky. Kitty rozhodně není žádné koťátko, ale pěkně ostrá kočka, která se jen tak něčeho nelekne a se vším je dost rychle vyřízená. To, na co nadprůměrně inteligentní centaurijci nebyli schopni přijít několik desítek let, Kitty rozřeší během dvou minut. Roky tréninku? Netřeba, stačí na střední běhat maratony a nakopete zadek všemu v okolí. Zvládnutí pilotování vojenského letounu, otázka minut tří. O inovacích v oblasti vývoje zbraní vedoucích k zabití mimozemských parazitů ani nemluvě. Kdyby se Mary Sue a Kitty někdy potkaly při souboji v bahně, není pochyb, že to by to byla právě Kitty, která by si svou soupeřku dala k snídani. Aniž by jí při tom ukápla kapička potu. Ano, chceme silné a skvělé a úžasné hlavní hrdinky. Ale všeho moc škodí a Kitty bylo rozhodně příliš.

Postavy nejsou všeobecně silnou devízou Doteku vetřelce. I když vynecháme naši hlavní hrdinku, která se přes noc z markeťačky stane krotitelkou mimozemšťanů, není ani tak o moc stát. Dva hlavní mužští představitelé, vedle nichž i modelové Abercrombie vypadají jako nedochůdčata, nemají na práci nic lepšího, než soupeřit o to, který se dostane Kitty první do kalhotek. Hlavní záporák ani nemá moc šanci být zlý a záporný. Je vlastně jenom odporný. Zabil sice pár lidí, o tom žádná, ale poté, co se musel potkat s naší drahou Kitty. No, je vám ho trochu líto.

Gini Koch se ve své prvotině nebála hodně věcí. Jako například neřízené akce splácané z tolika elementů, že se v tom čtenář průměrně co třicet stran ztratí a přemýšlí, co se vlastně děje. Máme mimozemšťany, mimozemské potvory, spoustu bouchaček, ještě více výbuchů, tvrdý rock a supertužící lak na vlasy. K tomu si přičtěte, že Gini Koch je asi lehce schizofrenní a nevěděla, jestli píše román erotický nebo akční. Ano, je to maglajz, teda pardon, Dotek vetřelce. Navíc je hrozná škoda, že si Gini nedala záležet ani na některých technických detailech. Glock prostě nemá žádné vnější manuálně ovládané bezpečností pojistky...

Asi to teď vypadá, že byste se jen při pouhopouhém zahlédnutí Doteku vetřelce v knihkupectví měli pokřižovat, třikrát odříkat otčenáš a rychle utéct do protiatomového krytu, kde budete doufat, že vás román nikdy nedostihne. Ne tak zcela. Pokud splníte pár níže uvedených jednoduchých podmínek, knihu si asi dokonce užijete.

A jaké jsou?

1. Jste žena, kterou baví erotické romány.
  2. Nepotřebujete vždy k životu super sofistikovaný humor.