KOMIKS: Taven Bachtale - Buďte šťastni!

Článek od: frankie - 21.01.2018

Středověká detektivka v komiksu.

Nakladatelství Edika pro čtenáře připravilo pecku v podobě komiksu odehrávajícího se ve středověku. Tohle období fascinovalo téměř každého – doba rytířů, hradů, vznešených ideálů. Samozřejmě později, co jsme se o středověku dozvěděli více, jsme na něj již nahlíželi bez iluzí a tuto pozdější představu kniha potvrzuje. Taven Bachtale více než detektivka působí jako mystický thriller. Hlavní hrdina pan Oldřich se vrací na hrad svého otce po osmi letech věrné služby markraběti Janu Jindřichovi. Za ta léta se však spousta věcí změnila, jeho otec, dříve zdatný rytíř, je pouze blouznivým starcem. A hlavně se změnil i on sám – Oldřich žije v domnění, že je obklopen prostředím vyznačujícím se pomlouvačnou šeptandou svých poddaných. Začíná panikařit, zda se rozneslo jeho selhávání při styku s ženou. Důvod je však jiný – během jeho nepřítomnosti manželka porodila několik dítě a toto zjištění ve spojení s jeho impotencí vede ke snaze zjistit, co se s dětmi stalo. Přece jenom dědic panství je potřeba. Další část knihy místy působí dějově až příliš nereálně a mysticky. Po dočtení však děj zapadne do sebe jako správná skládačka. Také obsahuje několik dějových zvratů a skvěle promyšlený naprosto šokující závěr, kdy čtenář ví více než hlavní hrdina. Při fascinaci poslední stranou si snad každý musí uvědomit pomíjivost lidského života a v případě příběhu o panu Oldřichovi i platnost rčení boží mlýny melou.
Kresba je velice zdařilá, výborně vystihuje a podtrhuje atmosféru středověku. Z ilustrátorského hlediska zaujme různorodost velikosti panelů, dvoustránkové panely příjemně osvěží, s obdivem k umění Michala Kociána si čtenář prohlédne kresbu koní. Slabší stránkou jsou někdy tváře, vynahrazeno je to však při zobrazení nahých žen a sexuálních aktů. Tímto bych lehce pochyboval nad vhodností doporučení věku čtenářů od 14 let. Některé scény jsou příliš sexuálně otevřené. Zajímavě působí obálka, neboť zadní strana souvisí s přední. Kniha je čtivá, bohužel se navzdory rozsahu 104 stran přelouská příliš rychle. Textu totiž mnoho není, byť je občas prodlužován romským překladem.
 
Taven Bachtale – Buďte šťastni!
Gutwirth
Ilustrace: Kocián, Michal

Nakladatelství: EDIKA
Rok vydání: 2017
Počet stran: 104
Rozměr: 210 x 297 mm
Provedení: Vázaná s laminovaným potahem
Cena: 499,- Kč

 

Přidat komentář