DVOJROZHOVOR: Karin Novotná a její manžel Michal

Článek od: Madla Pospíšilo... - 11.12.2023

Přinášíme vám další rozhovor s autory z nakladatelství Golden Dog a jejich příbuznými - manželi, manželkami a dětmi!! I tento dvojrozhovor vznikl na SklepConu.

Karin Novotná je vycházející hvězdou tuzemského hororu. Pochází z Brna, ale před ruchem velkoměsta utekla do zámeckého parku v srdci Vysočiny.  V Olomouci vystudovala českou filologii se zaměřením na editorskou práci a četla hory knih, což vlastně dělá doteď. Dbá na to, aby čas od času znechutila porotce některé literární soutěže a celkem se jí to daří – v roce 2022 bodovala v soutěži O krvavý brk (pořádá ji HorrorCon), další její povídku najdete v antologii Monstra CONiáše a jednu (o rok starší) si můžete přečíst ve Sborníku vítězných povídek #ilustory2021, který dala dohromady Knihovna AV ČR. V roce 2020 publikovala poprvé knižně ve sbírce povídek Trojpovídky a o dva roky později můžete další tři její zářezy nalézt v hororové sbírce Červi v hlavě. Letos v říjnu jí vyšla novela Okřídlení tvorové v bouřkových mračnech, která je dvanáctou v pořadí v edici Zrnka temnoty, jež vydává nakladatelství Golden Dog.

1) Kdy se v tobě objevilo nutkání psát příběhy?
KN: Když jsem přečetla svou první knížku od Kinga.

2) Proč zrovna horor?
KN: Protože i když se strašně snažím, stejně to vždycky skončí motyčkou v něčí lebce.

3) Lekneš se někdy sama toho, co jsi napsala?
KN: Určitě! Naštěstí mám spolehlivé betačtenáře, kteří ty kraviny odhalí a něžně mě na ně upozorní. A semo tamo se do příběhu tak ponořím, že se bojím sama sebe.

4) Máš nějaké rituály před, při nebo po psaní?
KN: Pustím si ve smyčce rockovou muziku, uvařím litra půl kafe, otevřu flašku vína, zapálím svíčky, obětuju králíka, jeho krví pak…

5) Máš nějaké oblíbené autory nebo jsi pouhým rychlohltačem písmenek?
KN: Stephena Kinga, Martina Štefka.

6) Co říkáš na své kolegy z nakladatelství Golden Dog? Neboj se být explicitní. Vnímáš tu nějakou rivalitu?
KN: Nic vtipnýho mě nenapadá – jsou boží a děsiví a morbidní.

7) Čeho se nejvíc bojíš?
KN: Klaunů.


A protože na 1. ročníku SklepConu byly i milované protějšky spisovatelů a spisovatelek či jejich rodinní příslušníci, vyzpovídala jsem i je. A tak se můžete dozvědět, jak na psaní svých milých nahlíží jejich ženy, muži či dcery. A  co tedy o psaní své ženy míní manžel Karin Novotné?

1) Jaké to je, mít v rodině spisovatele? Vnímáš to jako pozitivum nebo si to s sebou nese spíše negativa?
MN: No, někdy je to vážně horor.

2) Ovlivňuje tě nějak psaní tvé ženy?
MN: Myslí si, že ne, ale nejlíp by to věděla má žena.

3) Čteš rukopisy své drahé polovičky?
MN: Ano, velmi rád, snažím se i pomáhat s případnými opravami, ale většinou si to žena vyřeší.

4) Znechutil tě někdy nějaký její příběh, že sis říkal, jak jsem si ji mohl vzít?
MN: Ještě žádný, takže v pohodě.

5) Má tvá žena nějaké otravné zvyky týkající se psaní?
MN: Ano, vždy je nervózní, tak ji pošlu psát do kavárny, ať máme doma klid.

6) Máš nějakou vtipnou historku ze života s autorkou hororu?
MN: Ano, jednou v noci mě probudila, že jsou na zemi v ložnici hadi, já jí jen suše odpověděl, ať spí, že se odplazí.

7) Chtěl bys být hlavním hrdinou příběhu své ženy?
MN: Raději ne, protože bych byl hrdina, co by umřel.

Přidat komentář