RECENZE: Frank Miller, Sin City 3 - Velká tučná zabíjačka

Článek od: Martin Stručovský - 16.07.2010

Vzhůru do asfaltové džungle

Shellie se živí jako servírka v jednom ze špinavých pajzlů Sin City a jak se na takové povolání sluší a patří, je velmi přitažlivá a krásná, což ji neustále dostává do malérů. Jeden z jejích průšvihů se jmenuje Jack Raferty. Právě on jí večer zabuší s partou kámošů na dveře s tím, že se chtějí pobavit. Jenže kráska není sama a když to Jack zjistí, pekelně se rozzuří a jednu jí natáhne, za což mu její nový milenec Dwight McCartey vymáchá hlavu v záchodové míse. Po koupací lekci se Jack se svojí partou stáhne do starého města a sok v lásce vyrazí ihned za nimi, aby zabránil případným problémům.

Časovaná bomba

Jakmile Dwight vstoupí na půdu pod velením dam v přiléhavých korzetech, dolehne na něj stín minulosti. Zatímco se baví s velitelkou prostitutek a svojí bývalou láskou Gail, Jack se snaží dole na ulici sbalit šlapku Becky, která ale nechce nastoupit k němu do auta a tak na ni vytáhne pistoli.  V tu chvíli zasáhne strážkyně Miho a dvěma katanami rozseká partu na kousky. Při prošacování objeví v Rafertyho oblečení časovanou bombu v podobě policejního odznaku. Všichni si uvědomují, že se musí těla zbavit, jinak se do ulic vrátí mafie a dámám nastanou krušné časy...

Řízné dialogy a černobílá poezie

Velká tučná zabijačka se nese v typickém Millerovském duchu. Opět nahlížíme do duší kriminálníků, kteří jsou největší klaďasové a snaží se přežít v nehostinném světě, kde si můžete za peníze koupit úplně všechno, včetně spravedlnosti. Oproti takovému Drsnýmu sbohem je vidět hodně velký posun. Předně to jsou samotné dialogy, s nimiž si Miller vyhrál, takže jsou říznější a peprnější. Pokud se chcete věnovat spisovatelské dráze, představuje pro vás komiks jednoznačně povinnou školu. Vyzrálost se pak týká i stránky příběhové, je vidět, že autor od prvního komiksu ušel pořádný kus cesty a je mnohem zkušenější. Kromě samotného hlavního hrdiny se do popředí derou i ženské postavy, které nehrají roli „ošustit-opustit“, ale ukazuje se, že jsou nejen krásné, ale i nebezpečné. A poslední položkou na seznamu je kresba. I ta je dotažená do dokonalosti  a perfektnosti. Opět je černobílá a odkazuje k filmům noir, takže komu se dělá špatně z krve, se nemusí bát – pytlíky na zvracení rozhodně potřebovat nebudete. I přes zmíněná pozitiva obsahuje komiks jeden minus a tím je sám Dwight, jemuž do sympaťáka Marva chybí hodně a nemá prakticky čím zaujmout.

Závěr

I přes zmíněný nedostatek je Velká tučná zabijačka grafický román, který by neměl uniknout žádnému milovníkovi drsné školy, peprných hlášek, komiksů a filmů noir. Protože tahle série si díky všem kladům čtenářskou pozornost určitě zaslouží.

Sin City - Město hříchu 3: Velká tučná zabijačka /Sin City 3 - The Big Fat Kill/
Miller, Frank
Vydalo: Comics Centrum