RECENZE: Tanya Huffová, Dluh krve (Krevní pouta 5)

Článek od: Martin Stručovský - 24.02.2011

Popáté a naposledy

Po událostech z předchozího dílu musel jeden z hrdinů - Henry Fitzroy - odejít z Toronta do Vancouveru, v němž si vytvořil zcela nové působiště ve společnosti mladíka Tonyho, kterého kdysi vytáhl z ulice a zajistil mu lepší život. Jenže ani tady nemá upír klid.  Jedné zcela obyčejné noci navštíví Henryho v bytě duch, který po něm chce, aby našel vraha a dopomohl mu k pomstě. Na což samozřejmě sám nestačí, takže zavolá soukromé očko Vicky Nelsonovou a jejího milence, inspektora Celluciho. Ti po prvotních hádkách nakonec odjedou a musí pospíšit, protože z nočního návštěvníka se vyklubal zabiják, který se rozhodně s ničím nemazlí.

Detektivka s příchutí fantastiky

Dluh krve je stejně jako předchozí díly vystavěn na vztahových peripetiích a vzájemných půtkách, které jsou intezivní zejména na začátku. Naštěstí to nepředstavuje žádnou komplikaci v rytmu vyprávění, a kniha je tak od začátku až do konce nepřerušovanou jízdou plnou humoru, hádek, následného usmiřování, občasné akce a dramatických scén - např. když Celluci zůstane dobrovolně v jámě lvové, aby odhalili pachatele. Což jsou všechno věci, díky nimž nedáte titul na chvíli z ruky.

Ale i přes akční pasáže a vztahové problémy je Dluh krve především detektivkou, v níž na rozdíl od předchozích dílů hraje fantastika druhé housle a je tu hlavně pro ozvláštnění. To se projevuje především u pachatele – tentokrát vás nečekají žádní démoni ani mumie, ale obyčejný člověk, který zabijí lidi jen proto, aby mohl obchodovat s lidskými orgány. Ovšem vyplatí se knihu přečíst, protože právě takový zloduch dokáže být mnohdy horší než kterákoliv nadpřirozená bytost.

Dluh krve je pak opět o něco lepší než díl předchozí (Spojení krve), ale především brilantním zakončením upírsko-detektivní série s trojicí sympatických hrdinů. Fanoušci pak nemusí lomit rukama nad tím, že je konec, protože nás v létě čeká ještě povídková sbírka Krevní banka a dá-li nakladatel, tak se příští rok dočkáme spin-off série Smoke books, jejímž hrdinou je již zmíněný Tony. A ti, kteří si ještě Krevní pouta nenasadili, by měli rovnou upalovat do nejbližšího knihkupectví, protože to opravdu stojí za to.

Dluh krve /Blood debt/
Huff, Tanya

Vydal: Brokilon