MEJLEM: Ozetcon – víkend na Liptove pre členov SFG

Článek od: Anonym - 07.06.2011

Občianske združenie SciFi Guide si pre svojich členov urobilo malý con v Liptových Revúcach. Neviete, čo je SciFi Guide? Pôvodne skupinka fanúšikov seriálov, združujúcich sa okolo portálu SciFi-Guide.net. Za pár rokov sa z nich však stalo celoslovenské občianske združenie, ktorého hlavnými aktivitami je jednodňový Kozmodróm, výrazná participácia na Slavcone a množstvo prednášok na slovenských ale aj českých conoch.

Prečo vlastne píšem o akcii, ktorú si nejaké občianske združenie samo zorganizovalo pre svojich členov? Bola totiž diametrálne iná od conov, na ktorých som doteraz bol. Verím, že takých môže byť na Slovensku viac, no fan z Bratislavy sa o nich väčšinou nedozvie.

Veď posúďte sami. Program začal hneď v piatok po ubytovaní sa jemnými pohybovými aktivitami ako rozpletanie sa (účastníci tohtoročnej Vartovky si mohli všimnúť divné mladé indivíduá, ktoré sa najprv za zombie pochodu so zavretými očami pochytajú navzájom za ruky, aby sa z toho rozpletali do obyčajného kruhu). Nasledoval prvý piatkový oficiálny program, kde Mirka „Elendilka“ Krempová (všetci ju voláme Elen) zhodnotila momentálne fungovanie tohto o.z. . Potom som im ja porozprával o tom, ako vznikla a fungovala Fantázia. Piatkový večer až do skorého rána vyplnila diskotéka.

V sobotu sa začalo súťažou s netradičnými športovými disciplínami. Nasledovala schôdza o.z., ktorú viedol jeho predseda Marcel „marsel“ Marko. Ten je známy svojimi neúmyselnými vtipnými výrokmi, tentokrát ma zložil hláškou: „Hodnotenie členov som robil sám, aby to bolo objektívne“. Po ňom nastúpila Elen, ktorá riešila koncepciu, nedostatky a možnú budúcnosť Kozmodrómu. A to už sa skoro všetci účastníci išli prezliecť do cosplayových kostýmov, v ktorých sa následne na základe indícií skrytých po chate a jej okolí, vydali hľadať poklad. No a večer zase zakončila voľná zábava.

K tomu všetkému si pripočítajte: veľa partičiek westernovej kartovej hry BANG!, žonglovanie, húpanie sa na hojdačke, Dračí doupě (dnes už nazývané Dračko). Výletom do okolitých krásnych hôr či nejakému väčšiemu opaľovaniu sa nám zabránilo počasie, no napriek nemu som dostal con, na akom som ešte nebol. A oddýchol som si parádne.

Ak sa chcete dozvedieťviac o združení, kliknite na http://www.scifi-guide.net/sfg-o-z.

Další fotografie z akce:

Martin Kralik

Přidat komentář