RECENZE: Vladimír Šlechta, Pár kapek krve (Agent JFK 26)

Článek od: Martin Stručovský - 23.07.2011

Po dlouhé době přemlouvání nad sklenicí vychlazeného piva, podplácení v podobě propisek a prosbách čtenářů se to povedlo. Jeden z nejpopulárnějších autorů naši SFFH scény Vladimír Šlechta konečně napsal příspěvek do stále více populárnější série Agent JFK. Ostatně o jeho dílu se povídalo už před vydáním, protože se kuloáry nesla zvěst, že prý se bude jednat o agenta Kováře v Krvavém pohraničí, což je autorův nejslavnější cyklus.

Zvěsti byly zcela pravdivé a 26. díl s podtitulem Pár kapek krve zavádí hlavního hrdinu do Krvavého pohraničí, odkud musí přinést pár kapek elfské krve, určené pro vědecké účely. A jak už je Kovářovým zvykem, nezůstane jen u toho. Netrvá dlouho a zamotá se do místních problémů víc, než by se mu líbilo. Zároveň se setkává s celou plejádou postav, které autorovi věrní čtenáři znají. V jejich společnosti putuje do detailu propracovaným světem, kde naráží na skřety i půlorky, které znal do té doby akorát z několikrát zmíněného Pána prstenů. A když už mluvíme o nejslavnější fantasy na světě  její proslulý tvůrce je také párkrát zmíněn.

Šlechtův příspěvek do série je odsýpající dobrodružná fantasy jízda, soustředící se na vlastní linku, která je po celou dobu věrná autorovu stylu. Nečekejte žádnou epickou fantasy plnou obrovských bitev jako třeba v Soumraku Camelotu. Autor se tentokrát držel spíše při zemi a válečné konflikty si nechal na někdy příště. Milovníci tzv. zálesácké fantasy dostanou přesně to, co chtějí. Ačkoliv mezi fanoušky JFK série se najdou tací, kteří určitě řeknou, že tenhle díl je víc Krvavým pohraničím než Agentem JFK.  Což nevadí. Jednak by mohla být dvacet šestka příjemným úvodem pro nového čtenáře, no a pak taky příběh funguje precizně jako pečlivě promazaný strojek, který se ani jednou nezadrhne. A to ani ve chvílích, kde se do děje zapojují sci-fi prvky. Například putování mezi světy elfové připisují magii. Ačkoliv jeden problém s knihou přeci jen mám. Hlavní hrdina si začne po pár stránkách románek s elfkou, a to i přes fakt, že se teprve seznámili. Jistě, na tak omezeném prostoru nelze provádět nikterak složité námluvy, ale i tak mi to prostě moc nehrálo.

Jenže to nic nemění na faktu, že se Pár kapek povedlo. V rámci ani jedné série se sice nejedná o to nejlepší, ale žaludeční bolesti vám rozhodně nezpůsobí.

Agent JFK 26: Pár kapek krve
Šlechta, Vladimír