LIDÉ: Kathy Diane Wentworth (1951-2012)

Článek od: Jan Pechanec - 25.04.2012

Spisovatelka a editorka K. D. Wentworth zemřela 18. dubna 2012 na zápal plic, po delší nemoci způsobené jejím bojem s rakovinou děložního čípku v Tulse (Oklahoma, USA).

Kathy Diane Wentworth se narodila 27. ledna 1951 v oklahomské Tulse. Na literární pole vstoupila vítězstvím v soutěži Writer’s of the Future v roce 1988. Od té doby jí vyšlo devět románů a více než 50 povídek. Její práce zahrnuje romány Black on Black (1999), Moonspeaker (1994) a The Imperium Game (1994). Krátké povídky se objevily v časopisech Alfred Hitchcock’s Mystery Magazine, Aboriginal Science Fiction, F&SF a Realms of Fantasy. Tři z jejích povídek se objevily v seznamu finalistů prestižních cen Nebula: "Tall One" (1998), "Burning Bright" (1996) a "Born Again" (2005; č. Znovuzrození, F&SF 4/2006).

Spisovatelka Wentworth byla v roce 2000 porotcem soutěže Writers of the Future a později zasedala také jako koordinátorka ve společném workshopu s Timem Powersem.

V češtině jsme díky Martinu Šustovi měli možnost okusit dvě povídky v magazínu F&SF. Kaleidoskop publikovaný v čísle Fantasy & Science Fiction 2008 – Jaro v překladu Aleny Švomové a předtím humornou sci-fi ve Fantasy & Science Fiction 2006/04 v překladu Martina Nováka.

Zdroj: www.locusmag.com, www.legie.info, fotografie: en.wikipedie.com, www.legie.info

Přidat komentář