RECENZE: Richard A. Knaak, Noc draka

Článek od: Štěpán Jura - 03.06.2012

Z obálky na nás křičí logo World of Warcraft a jméno Richarda A. Knaaka. Při bližším pohledu uvidíme namakaného borce s jizvou a obouručákem doprovázeného dvěmi ušatými děvami s opravdu fantasy poprsím a a skvělými postavami, zahalenými poněkud úspornými kusy oděvu. Když přestaneme studovat jejich křivky, v pozadí si jde všimnout i nemalého draka. Co z toho vyplývá? Máme tu pořádnou akční fantasy vlakovku!

Příběh Noci draka je opravdu prostý a dal by se shrnout do jedné věty: Skupinka hrdinů se vydá do nitra hory zastavit zlo. To vše na tři sta padesáti stránkách. Zní to jako zívačka? Chyba lávky! Noc draka je neuvěřitelně rychlá a čtivá knížka, která nemá snad ani jedno hluché místo, u něhož by se dalo nudit. To s sebou zase nese ovšem i nevýhodu. Knaak se nijak neobtěžoval s vysvětlováním reálií světa či prokreslováním postav, takže pokud neznáte svět Warcraftu, asi si moc neškrtnete. Problém je, že ani znalost světa vám nestačí. Zapotřebí je znát i ostatní Knaakovu WoW tvorbu včetně jeho manhw (korejská verze mangy). Hlavně pokud jste nečetli trilogii Studna věčnosti, většina interakce mezi hrdiny vám nebude dávat moc velký smysl a ústřední postavy vám budou připadat strašně ploché či si budete říkat „a kdo je, kruci, tohle a co tam dělá?“.

Ovšem hluboké psychologické rozbory postav v Noci draka stejně asi cílová skupina číst nechce. Pokud si knížku pořídíte, budete od ní pravděpodobně vyžadovat hlavně slušně popsané boje. No a taky je dostanete. Richard A. Knaak napsal už něco přes padesát knížek, takže řemeslnou část má zvládnutou. Boje jsou rychlé, akční, odsýpají, avšak jeden nedostatek tu je. Knaak má podobný problém, se kterým se často potýká i Miroslav Žamboch. Stvořil titulního geroje moc silného, takže po určité době se o něj přestanete bát. Naštěstí to zachraňuje tím, že ne všichni hrdinové mají patent na nesmrtelnost.

Knaak nezklamal, ale ani nepřekvapil. Noc draka je rychlé akční čtení, jež hezky plyne a zajistí pár hodin zábavy. Pokud potřebujete vypnout, máte rádi draky či svět Warcraftu, je pro vás Noc draka ideální volbou. Pokud hledáte náročnější četbu, anebo je pro vás Warcraft jen divné anglické slovíčko: Čelem vzad, pochodem pryč.

World of WarCraft: Noc draka /World of WarCraft: Night of the Dragon/ (Ukázka)
Knaak, Richard A.
Nakladatel: Fantom Print