LITERATURA: Září v nakladatelství Albatros, CooBoo, Motto a Plus

Článek od: Anonym - 10.09.2012

Novinky nakladatelství Albatros v září

Pohádkové vandrování

  • Vladimír Hulpach
  • Počet stran: 168
  • Ilustrace: Karel Franta
  • Pro čtenáře od sedmi let
  • Doporučená cena: 299 Kč

Vyšlo 3. 9.

Vydejte se s námi na pohádkový vandr po Čechách i Moravě. Potkáte spoustu strašidel, příšer i podivných bytostí od těch nejmenších stvoření přes vodníky, čerty až po obry. Vyprávění Vladimíra Hulpacha ilustracemi doprovodil Karel Franta.

Záplaťák

  • Guy Bass
  • Počet stran: 192
  • Překlad: Martin Pokorný
  • Ilustrace: Pete Williamson
  • Pro čtenáře od osmi let
  • Doporučená cena: 189 Kč

Vyšlo 3. 9.

V opuštěném hradu žije podivínský profesor, čistě z vědeckého zájmu vyrábí v tajnosti růžné příšerky, aniž by občas sám vědělí, co to vlastně vynalézá. Ještěže je tu pomocník slátaný z odpadu –Záplaťák. Díky němu vládne na hradě mezi příšerkami dobrá nálada. Idyla ale nepotrvá věčně, zlý ředitel kočovného cirkusu už přemýšlí, jak na příšerkách zbohatne…

Péťa a kostlivec

  • Eva Breckertová
  • Počet stran: 32
  • Překlad: Jaroslava Vrbová
  • Pro čtenáře od pěti let
  • Doporučená cena: 149 Kč

Vychází 10. 9.

Péťa poprvé přespí u Eliáše a trochu se bojí. Eliášův pokoj mu ve tmě připadá jiný a neznámý. Neschovává se náhodou něco hrozného  za záclonou? První kniha o veselém přemýšlivém Péťovi, která potěší nejen začínající čtenáře.

Nikolina cesta

  • Michaela Fišarová
  • Počet stran: 192
  • Ilustrace: Jana Štěpánová
  • Pro čtenáře od devíti let
  • Doporučená cena: 249 Kč

Vychází 10.9.

Nikola to doma nemá jednoduché. Táta je po smrti a s máminým přítelem Zdeňkem zrovna nevycházejí. Ještě že má mladšího brášku Martina, který ji má rád a se kterým si báječně rozumí. A taky paní Stoklasovou, která Martínka občas pohlídá, aby mohla Nikola do školy, kam už takhle moc nechodí. Jednou ale paní Stoklasová dostane infarkt. Martínek je zrovna u ní, zavolá jí záchranku a zachrání jí život. Paní Stoklasová mu za to chce splnit jedno přání - a Martínek si přeje, aby mohla Nikola jet na lyžák...

Anička a cirkus

  • Ivana Peroutková
  • Počet stran: 136
  • Ilustrace: Eva Mastníková
  • Pro čtenáře od sedmi let
  • Doporučená cena: 189 Kč

Vychází 10.9.

Cirkus přijel!, nese se ráno nadšeně celou třídou. Anička se hned domluví s kamarádkami, že se po vyučování poběží k šapitó podívat. Anička je cirkusovým prostředím okouzlená –tak ráda by taky vystupovala v sobotním představení. Proto se na místo pozdě odpoledne ještě jednou vrátí. A potká se s malou provazochodkyní Bětkou. Že by novou kamarádkou? Možná že ta Aničce splní její největší přání…

Lentilka pro dědu Edu

  • Ivona Březinová
  • Počet stran: 84
  • Ilustrace: Eva Mastníková
  • Pro čtenáře od šesti let
  • Doporučená cena: 169 Kč

Vychází 10.9.

Malý Honzík se má, bydlí s ním a s rodiči nejen dědeček Arnošt, ale i pradědeček Eda, a tak má Honzík doma dědečky dva. S Edou je veselo, ale občas Honzíka rozzlobí, když mu děda něco provede. Ukáže se, že děda Eda své povedené kousky nedělá ani naschvál, ani z obyčejné zapomnětlivosti, ale protože je nemocný. A tak se rodiče s Honzíkem dohodnou, že udělají všechno pro to, aby byl děda Eda spokojený. Příběh napsaný citlivě a s humorem přibližuje problém Alzheimerovy choroby.

Smrt ti sluší. U starého hřbitova 43

  • Kate Klise
  • Počet stran: 160
  • Překlad: Eva Turečková
  • Ilustrace: M. Sarah Klise
  • Pro čtenáře od osmi let
  • Doporučená cena: 179 Kč

Vychází 17.9.

Ignác B. Protiva, úspěšný autor seriálu Krotitel duchů, se přestěhuje do starého viktoriánského domu v ulici Hřbitovní 43. Doufá, že nalezne klidné místo k psaní. Ale realitní agentka mu zamlčí, že dům už obyvatele má! Je jím jedenáctiletý Seymour, pak kočka a nedůtklivý duch, kdysi neúspěšná spisovatelka Olivie. Za života nevydala jediný strašidelný příběh, a proto teď po smrti straší... O tom, že spolu bydlí v jednom domě, zatím nic netuší...

Rahan a rozpolcená hora (2)

  • André Chéret, Roger Lécureux
  • Počet stran: 64
  • Překlad: Richard Podaný
  • Ilustrace: Roger Lécureux
  • Pro čtenáře od osmi let
  • Doporučená cena: 159 Kč

Vychází 17.9.

Rahan zanechal hledání Slunečního doupěte a vydává se k tajuplné Rozpolcené hoře, kde naposledy viděl svou milovanou Naúnu. Pod horou však vládne kmen Krokodýlích lidí, který se nechce vzdát svého území. Rahan znovu musí bojovat s krutými nepřáteli, aby obhájil svou čest i čest svých přátel. Zároveň se dovídá, že jeho dva synové záhadně zmizeli. Na závěr příběhu je připojen stručný portrét Rogera Lecureuxe, duchovního otce Rahana.

Husité

  • Klára Smolíková, Jan Smolík
  • Počet stran: 56
  • Ilustrace: Jan Smolík
  • Pro čtenáře od deseti let
  • Doporučená cena: 199 Kč

Vychází 17.9.

Vydejte se s námi na dobrodružnou cestu za husity! Navštívíme vojenské ležení s vozovou hradbou, poslechneme si kázání v Betlémské kapli, zažijeme zmatky na hoře Tábor a na skok se podíváme do Kostnice i do Kutné Hory. Zjistíme, co vlastně způsobil před šesti sty lety Mistr Jan Hus i co se dělo po bitvě u Lipan. Našimi průvodci budou Mikuláš a Anežka –nebojácní cestovatelé v čase. Na cestě do minulosti nás čeká také spousta vtípků a komiksových příběhů.

Kůň Zázrak a Zelená dáma

  • Zuzana Holasová
  • Počet stran: 176
  • Ilustrace: Barbora Kyšková
  • Pro čtenáře od deseti let
  • Doporučená cena: 179 Kč

Vychází 24.9.

Uplynul rok a nad jezdeckou školou Oharek se stahují mraky. Možná je kontaminovaná negativní energií a ta statek zničí, pokud Ema a Filip nenajdou dost síly, aby překonali dozvuky temného příběhu, který se na Oharku odehrál před mnoha lety. Mohou se naštěstí spolehnout na přátele z jezdecké školy, ale, jak se zdá, nikdo z nich nedokáže zachránit koně Mirákla a Hamilkara. Nebo snad přece…?

Smrt kouzelného džina - Ostrov zasvěcení 2

  • Ilka Pacovská
  • Počet stran: 336
  • Ilustrace: Jan Patrik Krásný
  • Pro čtenáře od devíti let
  • Doporučená cena:  249 Kč

 Vychází 24.9.

Naši přátelé Hanka, Sváťa a Rafael tráví část prázdnin v útulku pro nemocné magické tvory, kde si odpykávají školní trest. Práce jim nevadí a čas s nimi tráví i Hančin dračí bratr Plam. Rafan musí absolvovat zkoušku a je přijat do školy v Santareně. Nový školní rok tedy tráví sourozenci Vronovi společně. Jejich schopnosti a dovednosti se prohlubují, ale také se začínají rozlišovat. Jejich ochránce Vron přiznává svou temnou minulost...


Novinky nakladatelství CooBoo v září

Počertěná - Správné rozhodnutí

  • Shani Petroffová
  • Počet stran: 272
  • Překlad: Lumír Mikulka
  • Pro čtenáře od deseti let
  • Doporučená cena: 199 Kč

Vyšlo 3.9.

Angela se sice vyrovnala s tím, že její otec je Ďábel, ale stále nemůže pochopit, že i ona má speciální schopnosti. A ty ji vždy spolehlivě přivedou do problémů. Takže musí vstoupit do učení ke svému ďábelskému tatínkovi.

Nadpozemská

  • Cynthia Handová
  • Počet stran: 360
  • Překlad: Ivana Svobodová
  • Pro čtenáře od dvanácti let
  • Doporučená cena: 329 Kč

Vychází 10.9.

Zjistit, že jste částečně anděl, není zrovna běžná rutina ani procházka růžovým sadem, zvlášť když víte, že máte naplnit na Zemi poslání, že máte úkol, který byl svěřen jedině vám, ale nikdo vám neřekne, jaký ten úkol přesně je. Nicméně Clara, hlavní hrdinka trilogie Nadpozemská, se s tím statečně pere.

Imaginární (ne)přátelé 3 - Pán vran

  • Barry Hutchison
  • Počet stran: 208
  • Překlad: Lumír Mikulka
  • Pro čtenáře od jedenácti let
  • Doporučená cena: 229 Kč

Vychází 10.9.

Imaginární nepřátelé jsou opět tu! Matka pošle Kyle na venkov, aby zde zapomněl na všechny zlé věci – především na skutečnost, že se jeho otec chystá zničit svět. Imaginární nepřátelé jsou opět tady. Kyle je sám a na útěku, ale brzy si uvědomí, že ať se schovává kamkoliv nikde nebude v bezpečí před imaginárními přáteli. Zvlášť, když se na scéně objeví tajemný Pán vran…

Rezistence

  • Veronica Rothová
  • Počet stran: 368
  • Překlad: Radka Kolebáčová
  • Pro čtenáře od dvanácti let
  • Doporučená cena: 349 Kč

Vychází 24.9.

Měl to být pro Tris šťastný a slavnostní den, ale všechno dopadlo úplně jinak. Po krvavé tragédii mezi frakcemi vzrůstají konflikty a nad společností se vznáší válka. Tris se musela rozhodnout už jednou – a teď ji čeká další volba. Dřívější rozhodnutí, obavy, zármutek i provinilost, to vše ji teď dostihlo a Tris nezbývá než bez výhrad přijmout svou Divergentní identitu.


Novinky v nakladatelství Motto v září

Soužení

  • Maggie Stiefvaterová
  • Počet stran: 320
  • Doporučená cena: 299 Kč

Vychází 10.9.

Na elitní hudební konzervatoři Thornking-Ash se učí všechno možné, ale hra na dudy rozhodně ne. Přesto sem přichází James Morgan, nejtalentovanější dudák široko daleko. Jeho nejlepší kamarádka a tajná láska Deirdre je oba vtáhla do světa temných pohádek, kde málem přišli o život. Jamesovi zůstala jizva na hlavě a zlomené srdce. Jenže ani tady na Thornking-Ash se před krutými kouzly neschovají, a tentokrát je to James, komu jednou zčistajasna nastoupí do auta víla a změní jeho život k nepoznání. Přinese mu Nuala jen další bolest, nebo mu splní nejtajnější přání?

Řád žen

  • Daniel Cordonier
  • Počet stran: 448
  • Překlad: Jana Doležalová
  • Doporučená cena: 399 Kč

Vychází 10.9.

David Clerc je mladý bankéř se slibnou kariérou, jeho osobní život je ale v troskách. Když David potká Marii Sophii, která mu vzápětí zmizí. Při pátrání po ní narazí na informaci, která změní jeho život. Dozví se, že již staletí existuje celosvětový Řád žen, jehož členky se vtírají k významným mužům, a snaží se jejich prostřednictvím ovládnout svět.

Když byl bůh králík

  • Sarah Winman
  • Počet stran: 344
  • Překlad: Petra Diestlerová
  • Doporučená cena: 299 Kč

Vychází 17.9.

Ellyin svět utvářejí milující, ale roztržití rodiče, nejlepší kamarádka s podivuhodnými schopnostmi a také králík zvaný Bůh. Její dětství je plné obyčejných i mimořádných okamžiků, které mladá vypravěčka popisuje a komentuje s dětskou naivitou i pronikavým postřehem. A v tomto čarovném dětství s temnými podtóny je pro Elly jedinou konstantou její starší bratr Joe. O dvacet let později stále střeží tajemství toho druhého a pořád jsou si velmi blízcí. Dokud jednoho jasného rána nedojde k mimořádné události celosvětového dosahu, která může zpřetrhat jejich pouto navždy.


Novinky nakladatelství Plus v září

Město hadů

Třetí díl trilogie Město

  • Darren Shan
  • Počet stran: 396
  • Překlad: Tomáš Bíla
  • Doporučená cena: 389 Kč

Vychází  10.9.

Městu již deset let vládne Kapak Raimi, muž, jehož stvořil první Kardinál, muž, kterého nelze zabít. Jednoho dne se ale ztratí a jeho věrný ochránce Ford Tasso tuší, že za tím stojí tajemní vilakové, dávní a mocní kněží z rodu Inků. Povolá na pomoc Al Jeeryho, protože jen on se jim jako potomek zabijáka Paukara Wamiho může s nadějí na úspěch postavit.

Včelička

  • Chris Cleave
  • Počet stran: 304
  • Překlad: Hana Zahradníková
  • Doporučená cena: 299 Kč

Vychází  17.9.

Román s humorným nadhledem a přece nekompromisně vypovídá o potížích a mravních dilematech, s nimiž se jeho hrdinky musejí vypořádat v současném globalizovaném světě. Dramatické události provázející první setkání těchto dvou žen, úspěšné londýnské novinářky Sáry a mladičké africké domorodky, na opuštěné nigerijské pláži mají pro obě nedozírné následky.

Království tvé

  • J. G. Ballard
  • Počet stran: 320
  • Překlad: Ladislav Nagy
  • Doporučená cena: 349 Kč

Vychází  24.9.

Román britského autora J. G. Ballarda Království tvé je katastrofickou vizí Anglie a naší současnosti vůbec. Smutným „hrdinou“ je malé město u Londýna, kde postavili obrovské nákupní středisko. Konzumní způsob života, který s ním přišel, zničil veškeré společenské vazby mezi lidmi a převrátil  jejich hodnoty. V celém kraji bují rasismus a násilí a po pumovém útoku na nákupní středisko rozpoutá běsnící dav revoluci. Zdá se, že jediným státním zřízením, které by mohlo masám vyhovovat, je fašistický režim.

Přidat komentář