FILM: Kinovýhled listopad (november) 2012

Článek od: Martin Kochlica - 04.11.2012

November aj vďaka Halloweenu patrí prevažne hororom. O ďalší zápis do histórie sa však pokúsia aj Wachowski zo svojím novým veľkofilmom.

Sinister

Režisér Scott Derrickson si povesť pošramotil rozporuplným remakom Dňa, keď sa zastavila Zem. Hororoví fanúšikovia však vedia, že piaty Hellraiser aj V moci diabla mu celkom vyšli. Tak prečo neveriť, že zvládne príbeh o spisovateľovi, ktorý sa zámerne nasťahuje do domu, kde umrelo už niekoľko ľudí? Veď režisér opäť stavil na atmosféru a budovanie neustáleho napätia. O určitej serióznosti svedčia ja mená hercov ako Ethan Hawke či Vincent D'Onofrio. Zjavne nepôjde o oddychovku, a to je len dobre.


V českých kinách od 1. 11.2012 (Hollywood Classic Entertainment)
V slovenských kinách od 1. 11.2012 (Continental Film)

Návrat do Silent Hill

Hlavná hrdinka dospieva a miesto nápadníkov ju navštevujú rôzne vidiny a nočné mory, ktoré ju kamsi volajú... Silent Hill z roku 2006 sa vydaril. Keďže už vtedy išlo o vizuálne pompéznu adaptáciu PC/PS hry, pri návrate do tajomného sveta plného monštier sa tvorcovia vrhli na 3D. Sakra. Rutinér Michael J. Bassett netočí zlé filmy, ale práve ich trikové časti patria u neho k najslabším (Solomon Kane). Horor sa tvári ako pokračovanie (v úlohe otca Sean Bean), ale nevyzerá to, že by sme mali dozvedieť niečo nové. Nebránime sa samozrejme ani „obyčajnej“ survival akcii plnej morbídnych oblúd. Poteší účasť Carrie-Anne Moss.


V českých kinách od 22.11.2012 (Hollywood Classic Entertainment)
V slovenských kinách od 29.11.2012 (Forum Film)

Atlas mrakov

Súrodenci Wachowski spojili svoje sily s Tomom Tykwerom (Lola beží o život, Parfum: Príbeh vraha). Rozhodli sa natočiť nesfilmovateľnú knihu Davida Mitchella, ktorá prostredníctvom viacerých príbehov hovorí o tom, že všetko so všetkým súvisí a každý náš krok ma svoje následky. Vzhľadom na časový a priestorový prierez (19. storočie až postapokalyptická budúcnosť) dosť to pripomína Fontánu. Po vizuálnej stránke pôjde jednoznačne o skvelý zážitok, uvidíme, či sa trojica režisérov dokázala dostatočne zohrať, aby vznikol súdržný a snáď aj prelomový film. Tešiť sa môžeme na mená ako Tom Hanks, Halle Berry, Hugo Weaving, Hugh Grant, Susan Sarandon, Ben Whishaw...


V českých kinách od 22.11.2012 (EEAP Film Distribution)
V slovenských kinách od 22.11.2012 (Magic Box)

Twilight sága: Úsvit - 2. časť

Druhá časť štvrtej časti má skvelú východiskovú pozíciu, veď s krvilačnou hlavnou hrdinkou sa dá robiť všeličo. Lenže... scenáristka Melissa Rosenberg nenapísala ešte ani jeden dobrý scenár v Súmračnej ságe. A aj podľa ukážok to vyzerá, že veľkolepé vyvrcholenie bude v klasickom štýle riešenia citových problémov a na konci sa proti sebe vyrútia dve armády (čítaj dve skupiny po asi desať ľudí). Režisér Bill Condon už v predošlom filme ukázal, že má (trošku) viac talentu ako jeho predchodcovia, takže ak máte chuť, pokojne dúfajte, že to bude dobrý film.


V českých kinách od 15.11.2012 (Bontonfilm)
V slovenských kinách od 15.11.2012 (Bontonfilm)

Komentáře

Přidat komentář