PR+LITERATURA: Nakladatelství Akcent, Brokilon, Konektor, Plus a XYZ

Článek od: Jan Pechanec - 15.11.2012

V nakladatelství Akcent vyšlo:

Daniel Petr - Díra

  • Počet stran: 176
  • Doporučená cena: 219 Kč
  • Vyšlo v listopadu 2012

 V blízké budoucnosti promění jaderná exploze Prahu v hromadu sutin. Poslední, kdo přežijí, jsou mladá žena a její nevlastní otec. Žena trpí klaustrofobií provázenou halucinacemi, otec je egoista neschopný běžného lidského kontaktu. V průběhu jejich společného pobytu v prostoru 80 m² vyplouvá na povrch jejich minulost, včetně ženina zneužívání jejím otcem v dětství. Nešťastnou náhodou se poškodí ovládání dveří. Oběma zbývá jen tolik času, než doběhne generátor; pak je čeká smrt udušením. U ženy se stále častěji objevují záchvaty. Po jejich odeznění není schopná odlišit skutečnost od přízraků, které její představivost vyvolává při sebemenším pohybu za dveřmi krytu. Otec se uzavírá do vlastního světa, jako by se ho jejich bezvýchodná situace netýkala. Žena k němu pociťuje stále větší odpor. Příběh doplňují retrospektivní pasáže, v nichž se oba hrdinové vracejí k událostem, které je neodvratně dovedly ke společnému pohřbení zaživa.


V nakladatelství Brokilon vyšlo:

John Ringo, Travis S. Taylor - Chvastovzácný sok (Zrcadlo 3)

  • Počet stran: 456
  • Doporučená cena: 328 Kč
  • Vyšlo 31. října 2012

Během odpočinku po první misi, která byla přes všechny oběti na životech úspěšná, je posádka lodi Vorpalový meč zničehonic povolána znovu do akce. Všechny ostatní priority jdou stranou, protože na Zemi dorazila zpráva o kolonii, která podlehla útoku neznámých mimozemšťanů.
Coby jediná loď, kterou má aliance lidí a adarů k dispozici, je Vorpalový meč vyslán, aby zjistil, co se stalo, zachránil ty, kdo přežili a vypátral, kdo na kolonii zaútočil.
Chvastovzácný sok rozšiřuje poznání vesmíru, s nímž jsme se setkali nejdříve v knize Za zrcadlem a pak i v jejím pokračování Vorpalový meč. Znovu se můžeme těšit na bleskové akce, odvážné (i když trochu zvláštní) hrdiny a na vědecké objevy, inspirované hranicemi současných teorií. Podivuhodná posádka lodi Vorpalový meč je sice nepravděpodobným zachráncem Země, ale nikdo nemůže říct, že by při boji s Chvastovzácným sokem ustoupila...


V nakladatelství Konektor - XB-1 vyšlo:

Vlado Ríša (ed.) - Mrtvý v parovodu

  • Počet stran: 296
  • Doporučená cena: 295 Kč
  • Vyšlo v říjnu 2012

V poslední době jsou SF povídky a romány, odehrávající se v období rozvoje využití technologií a páry, tedy za vlády královny Viktorie, čím dál tím populárnější. Jde o období osamělých vědců, badatelů, zlodějů, vynálezců a detektivů, ale také elegance, romantismu a čestnosti.
Známí čeští autoři se zamysleli (někteří přinuceni domluvou, jiní proudem ostré páry, další vynálezy, které doposud nespatřily světlo světa), jak by se s takovými eventualitami dokázali popasovat oni.
Vypravili své hrdiny leckams.
Při čtení této sbírky se ocitnete v Praze, Londýně, indickém pralese, Vídni a leckdy i na těch nejnepravděpodobnějších místech.
Hrdiny tu jsou Sherlock Holmes, trpaslíci, trol, drobný český zlodějíček, chudá služebná, elegantní anglický zloděj, soukromý pražský detektiv...
Prostě jsou to jak postavy, tak i prostředí devatenáctého století, století páry a téměř neomezeného rozvoje techniky.


V nakladatelství Plus vyšlo/vyjde:

Nezbedné komiksy - Josef Lada

  • Počet stran: 112
  • Pro čtenáře od 15 let
  • Doporučená cena: 899 Kč
  • Vyšlo  5. 11.

Více než stostránková barevná publikace Nezbedné komiksy shrnuje obrázkové seriály, které Josef Lada mezi lety 1908 a 1916 otiskl v týdeníku Humoristické listy. Unikátní soubor doplňuje rozsáhlý text Tomáše Prokůpka, historika komiksu, který zasvěceně líčí vývoj a proměny Ladových kreslených příběhů. Kniha je ideálním dárkem pro milovníky Josefa Lady, fanoušky komiksů i příznivce jadrného, místy černého, sarkastického, ale zároveň úsměvně zastaralého humoru.

Mrazivé dědictví - Romain Garnier

  • Počet stran: 336
  • Pro čtenáře od 15 let
  • Doporučená cena: 299 Kč
  • Vyšlo 12.11.

Na severním pólu tají ledy a odhalí tak nacistickou ponorku. Když se o tom v Berlíně dozví starý profesor Manstein, vyděsí se; jako bývalý člen Ahnenerbe, nacistického ultratajného výzkumného ústavu, totiž ví, že stroj
v sobě skrývá smrtící tajemství. Kdo se k ponorce přiblíží, umírá. Manstein kontaktuje svého bývalého studenta Johna Ackroyda, aby mu pomohl rozluštit palubní deník, jejž z ponorky vyzvedli američtí vojáci. A pak se Ackroyd ve společnosti vědkyně Dafné vydá po stopách neblahého „muže v zelených rukavicích“, jenž měl kdysi Hitlerovi zajistit vítězství ...

Zapovězený chrám - Patrick Woodhead

  • Počet stran: 336
  • Pro čtenáře od 15 let
  • Doporučená cena: 399 Kč
  • Vychází 19.11.

Dva mladí horolezci z Londýna narazí v nedostupných a zakázaných částech Himálaje na pradávné tajemství. Jejich dobrodružná cesta na vrchol hory, již nezaznamenává žádná z map, se prolíná s dramatickou cestou malého chlapce, jemuž je v patách tajná čínská policie. Kdo je ten zdánlivě zcela obyčejný chlapec a kam přes celou Čínu míří? A co se stane, když se cesty všech zkříží pod horou, jejíž vrcholek stále skrývá neproniknutelný oblak mlhy. Kniha v sobě spojuje to nejlepší z Dana Browna a Clivea Cusslera.

Dva bratři - Milton Hatoum

  • Počet stran:  288
  • Pro čtenáře od 14 let
  • Doporučená cena: 279 Kč
  • Vychází  19.11.

Brazilský Manaus na březích Rio Negra uprostřed Amazonie, s příchutí Orientu. To je dějiště románového příběhu Miltona Hatouma, Brazilce s libanonskými kořeny. Půl století v životě města, procházejícího dramatickou metamorfózou, se prolíná s osudy rodiny, které rozhodujícím způsobem ovlivní rivalita dvou bratrů-dvojčat. Jejich příběh, ale i příběh o mateřské i manželské lásce, o spalující ctižádosti i o moudré pokoře, vypráví syn indiánské služky. Skládá jej z útržků vzpomínek, jimž se snaží dát nějaký řád i z velmi osobního důvodu. Pátrá totiž po svém otci. Román přeložený do dvanácti jazyků patří k nejlepším dílům současné brazilské literatury.

Manuál každodenního pijáka - Kingsley Amis

  • Počet stran:  304
  • Pro čtenáře od 15 let
  • Doporučená cena:299 Kč
  • Vychází  26.11.

Kingsley Amis neměl nic na světě radši než popíjení alkoholu. Tato kniha
v jednom svazku přináší tři texty, které o pití napsal. Velký mistr anglického humoru doporučuje čtenářům dobře vyzkoušené recepty na míchané nápoje, seznámí je s fenoménem kocoviny, poradí, jak by se pijáci měli stravovat a jak se neopít. Čtenář zde najde citáty slavných osobností na téma alkoholu a potěší se autorovými poučenými a veselými myšlenkami, postavenými na jeho celoživotní pilné praxi a hlubokých zkušenostech.


V nakladatelství XYZ vyšlo/vyjde:

Robinson Crusoe - Vladimír Hulpach

  • Počet stran: 260
  • Pro čtenáře od 12 let
  • Doporučená cena: 299 Kč
  • Vyšlo 12. 11.

Příběh mladého Robinsona, v němž jeho otec, známý obchodník z Yorku, viděl budoucího právníka, jeho však zaujal svět lodí a námořníků, a tak se vydal na svoji životní plavbu, dnes již patří mezi základní knihy snad každé rodinné knihovny. Robinson se po ztroskotání na pustém ostrově učí, jak v neznámém a exotickém prostředí přežít. Na motivy románu Daniela Defoea přinášíme Robinsona Crusoea v poutavém převyprávění Vladimíra Hulpacha.

Dynastie boha Slunce - Victoria Kanakaredes

  • Počet stran: 544
  • Pro čtenáře od 15 let
  • Doporučená cena: 399 Kč
  • Vychází 19. 11.

Dynastie boha Slunce vás přenese do jednoho z nejvyhrocenějších období starověkého světa, aby jste spolu s ní mohli prožít bouři zdrcujícího chaosu svírající Egypt ve svém náručí, ze které nakonec spolu s odvěkým řádem Ma‘at, povstala také nejznámější a nejmocnější dynastie. Neboť právě v těch těžkých časech zahalených dusivým napětím a prachem zmaru a nejistoty se rodí XVIII. dynastie, za jejíž vlády země na Nilu dosáhne svého největšího rozmachu.

Konec světa - Jitka Lenková

  • Počet stran: 320
  • Pro čtenáře od 15 let
  • Doporučená cena: 299 Kč
  • Vychází 19. 11.

S každým jen trochu magickým datem se vracejí úvahy o možném konci světa. Nyní se takovým aktuálním datem stal 21. prosinec roku 2012, protože toho dne má skončit pátý cyklus mayského kalendáře a s ním má nastat i konec jedné éry, často vnímaný jako konec světa. Možná, že konec světa už jednou nebo víckrát byl. Kde je asi ztracená Atlantida? Kam se poděla bájná Lemurie, Pacifida nebo Mu? Existuje mnoho možností, jak může skončit svět. Podívejme se na ně blíže.

Komentáře

Ráda bych se zde vyjádřila ke knize paní spisovatelky Victorie Kanakaredes, Dynastie boha Slunce. Jen na okraj dodávám, že jsem učitelkou českého jazyka a dějepisu na druhém stupni základní školy. Ve svých volných chvílích velmi ráda čtu a zvláště historické knihy, ať už uměleckou literaturu faktu nebo zkrátka romány. Se vší odpovědností dlouholeté čtenářky, si dovoluji napsat, že právě tato kniha, stejně jako předchozí kniha paní spisovatelky, mne v žádném případě nezklamala. Díky ní jsem se mohla každý den vždy na několik hodin přenést do Egypta ve svých představách, aniž bych si sama cokoli musela představovat. A to z toho důvodu, že tato paní autorka umí navodit atmosféru pocitu, že jste sami součástí příběhu tak dokonale, jak jsem se s tím ještě sama nesetkala. Navíc si dává velmi dobrý pozor na historické přesnosti v podobě událostí, osobností, pojmenování, atd.. Tím svým knihám dodává na ještě větší důvěryhodnosti a váze. Vřele proto mohu také tuto knihu doporučit všem čtenářům a zvláště těm, kteří se nespokojí s kdejakou knihou. Protože v tomto případě pevně věřím, že rozhodně litovat nebudou. Zároveň tímto vyjadřuji své poděkování a úctu paní spisovatelce samotné. Mgr. Kateřina Synková

Naprosto souhlasím se vším, co zde paní magistra napsala. Kniha se čte opravdu sama a neuvěřitelným způsobem dokáže vtáhnout do děje. Dva dny jsem čekala na její dodání prostřednictvím České pošty, ale přečtená byla za stejnou dobu. :oD Dojem naprosto fantastický. V knihovně zařazená mezi ty, které si brzy s chutí přečtu znovu. Moc za tuto knihu paní autorce děkuji.

Už jste od Victorie Kanakaredes četli Eleonoru ze Schwarzenbergu? Nedávno jsem knihu četla a ačkoli jsem se nakonec v recenzi vyjádřila tak, že vlastně na našem webu nemá co dělat, přesto mě kniha svým jazykem a stavbou příběhu naprosto okouzlila:-)

Ostrou mysl i tužku všem, přeje M

A právě nyní dočítám Dynastii boha Slunce. Nějak jsem to sice nepochopila s tím, že tady na tom webu by neměla co Eleonora ze Schwarzenbergu dělat, ale pokud to chápu správně, kniha Vás omámila jako dobrý čaj a sušenky s čokoládou k němu. Osmělila jsem se, a po přečtení knihy paní autorku oslovila prostřednivtím jejích autorských stránek. Nečekala bych od spisovatele, že odpoví, ale paní spisovatelka odpověděla. A když jsem pochopila, že s celými nalezenými hroby tu anonci na knihu dopletlo akorát nakladatelství, a že paní spisovatelka vycházela z Německého dokumentárního filmu, zápisku skutečné hraběnky marie Markéty Černínové, svědectví dvou rychtářů a prapodivné úpravy poslední vůle kněžny skutečně rukou zřejmě samotné císařovny Marie Terezie, tak mi na krku naskočila husí kůže. Když jsem objevila před devíti dny její další knihu, právě Dynastii boha Slunce, neváhala jsem ani minutku a knihu si okamžitě objednala. V žádném případě nezklamala. Opět dokonalé dílo, perfektní příběh, a protože přítel je velkým fandou do starého Egypta, tak se teď akorát o knihu přetahujeme. Výhodu to ale má. Protože se o Egypt zajímá už dlouhé roky, tak mi potvrdil tentokrát sám, aniž bych zase musela obtěžovat paní autorku, že i tohle dílo vychází z reálného období, postav a událostí, které se tenkrát v Egyptě odehrály. Prý styl jaký paní spisovatelka Kanakaredes používá, se nazývá umělecká literatura faktu. V každém případě, je to další nádherný příběh z její ruky, a jak jsem se dívala na její web, tak rozhodně ne poslední. Takže zřejmě toto bude jediná spisovatelka, která bude mít v knihovně v obyváčku svou vlastní polici, na kterou budu hrdě ukazovat. Za mě a dovolím si říct i mého přítele, rozhodně můžu knihu jenom a jenom doporučit!

Přidat komentář