KOMIKS: Punisher: War zone - Posledná jazda Franka Castlea...

Článek od: Marek Keram Barányi - 18.11.2012

„Lietam v tom tiež, lietam v tom rád“, spieval kedysi Paľo Habera, manžel modelky Daniely Peštovej a muž hrajúci sa na slovenského Simona Cowella. A viete kto v tom tiež rád lieta? Komu je súdené, že mu po krku pôjdu superhrdinovia a nedajú mu ani na chvíľu oddýchnuť ak na seba bude pútať pozornosť nadmerným zabíjaním? Punisherovi. Lenže tentoraz je v tom nevinne. Aspoň sčasti. Kto by si bol pomyslel, že vyšetrovanie povraždenia svadobčanov zatiahne Franka Castlea do niečoho veľkého? Začalo sa to klasicky: Frank rozbil pár húb, vystrieľal tucet zásobníkov a zistil, že za spomenutým činom stojí organizácia Exchange zložená z ľudí, ktorý kedysi pracovali pre zločincov. Ale s jednou vecou Frank nepočítal.

Volala sa Rachel Cole-Alvesová, bola seržantkou námornej pechoty a nevestou, ktorá prežila postrieľanie svadobčanov. Stala sa z nej ženská verzia Punishera a to upútalo Frankovu pozornosť. Obaja chceli dostať ľudí z Exchange a tak s ňou začal spolupracovať. Následky ich snaženia? Dvadsaťdva mŕtvych civilistov, z toho traja policajti a detektív Walter Bolt, ktorý mal za úlohu nájsť a zatknúť Rachel. To Punisherovi riadne pošpinilo povesť a prebudilo k životu superhrdinov. Opäť nastáva čas na to, aby Spider-Man, Wolverine, Iron Man a ostatný zastavili hrozbu menom Punisher. A môže sa to skončiť iba tak ako to vždy končí, keď Frank bojuje so superhrdinami: buď ich prechytračí a prežije, alebo ich prechytračí, rozbijú mu hubu, skopú ho do guľata, šupnú do basy a prežije.

Na tento event nás Marvel Comics pripravovalo už od tohtoročného Comic-Conu plagátmi, na ktorých bola prestrelená Iron Manova maska, padnutý Mjolnir, krvavý štít Captaina America a podobné ikonické zábery. Miniséria Punisher: War zone bola na spadnutie. Scenárista súčasnej série Punisher, Greg Rucka (52, Gotham Central) vyhlásil, že budúce udalosti vo Frankovom živote budú viesť k jeho boju s Avengers. Teraz už vieme čo presne sa stalo a že súčasný Frank Castle vyzerá (vďaka zlosynovi menom Red Vulture) ako Kurt Russell v kultovkách Útek z New Yorku Útek z L.A.. Posledný Punisherov boj sa môže začať.

Prvý zo superhrdinov, ktorý si chce vyrovnať účty s Frankom, je Spider-Man. Nielenže je Frank obvinený zo zavraždenia nevinných, on použil Spider-Manove vystrelovače pavučín na to, aby sa dostal do budovy Exchange. To je pre Spideyho veľmi zlá reklama. Tak sa rozhodne, že poučí Punishera, ale nejako mu to nevyjde. Ono je totiž ťažké bojovať proti omračujúcemu granátu hodenému naproti vám. Spider-Man musí povolať svojich spolubojovníkov z týmu Avengers. V súčasnom týme sú okrem Spider-Mana aj Iron Man, Thor, Captain America, Wolverine a Black Widow. Tí zo začiatku nie sú z nápadu uloviť Punishera práve nadšený. Veď prečo by sa mali ľudia, ktorý majú superschopnosti starať o zastavenie chlapa bez superschopností? To je práca polície.

Ale, Avengers vedie Captain America a fakt, že mu bolo zverené velenie supertýmu má svoj dôvod. Ten chlap by vedel svojimi patriotickými prejavmi a rečami presvedčiť Northstara aby prestal byť gay, opustil svojho partnera a stal sa heterosexuálom. Tak je rozhodnuté: Avengers musia zastaviť Punishera, pretože tým, že nič nerobia, v podstate toho masového vraha tolerujú. A to nie je pre ten najznámejší supertým sveta dobrá reklama. Ani zďaleka. Lenže Punisher zostal nažive tak dlho (aj keď raz zomrel a bol vzkriesený) práve preto lebo bol pripravený na každú nevyhnutnú situáciu a možnosť. Aj na útok nadľudí. A má v rukáve jedno eso.

Touto minisériou bude ukončená súčasná séria Punisher, ktorá mala svoje vrcholy, aj držkopády. Scenáre Grega Rucku k sérii Punisher kresebne realizoval Marco Checchetto (Daredevil, Squadron Supreme). Ten sa postaral aj o kresbu Punisher: War zone, takže je isté, že posledný boj Franka Castlea si užijete aj po vizuálnej stránke. Som si istý, že táto autorská dvojica viac než dôstojne pošle Franka do predčasného dôchodku. Najväčším plusom tejto minisérie je, že ju môžete začať čítať aj keď ste doteraz s najnovšou sériou Punisher nemali nič spoločné. Kto vie, čo bude s Frankom po ukončení tohto príbehu. Zostáva nám iba dúfať v to najlepšie a držať riadne palčiaky, aby v zdravý prežil a vrátil sa s poriadnymi príbehmi medzi nás.

Stránky z komiksu nájdete TU

Přidat komentář