RECENZE: Markéta T. Majar, Hot Boys

Článek od: Martin Stručovský - 02.01.2013

Hned na začátek menší upozornění – Hot Boys nemají s fantastikou nic společného, takže doufám, že nás za tuhle recenzi nebudete v diskuzi kamenovat, jako tomu bylo na jiném webu. Kromě oné negativní diskuze ale kniha, respektive její elektronická podoba vzbudila hodně velký ohlas čtenářů, tedy čtenářek, a na Palm Knihách šlapala na paty samotnému Frantovi Kotletů. Takže u Fantom Printu následovala i tištěná verze, obohacená o povídku Hot Christmas.

Autorka M. T. Majar vypráví ve své prvotině za pomoci bravurně zvládnuté ich formy příběh striptéra Chrise. Hned od prvních stran jsem valil oči, jak dokázala žena vykreslit mužskou psychologii a zvlášť, když se jedná o tak samolibou postavu, jako je Chris, která si potrpí na luxus, tělo má jako Brad Pitt a ženy má hlavně na potěšení. A především žije ve stereotypu, v začarovaném kruhu, který se skládá z nočních vystoupení ve striptýzovém baru Red Wolf, denní práce finančního analytika a užívání si života. Jenže za své druhé zaměstnání se stydí a pomalu si začíná uvědomovat, že to chce změnu a pohnout se někam dál. No a pak najednou, zčista jasna mu osud při jednom z tanečních vystoupení posílá do cesty Taru. Chris zvyklý, že před ním ženy padají na zadek, je v šoku. Tara je chladná jako kus ledu, navíc nesmělá a uzavřená a jak později zjistí, má i jedno temné tajemství. Opovrhuje jím, je pro ni jen hezounkem bez mozku, ale zároveň ji přitahuje jako magnet. A to se Chrisovi nelíbí, nadbíhá jí, jak jen může a tak dlouho, až se dají dohromady.

Z toho, co jsem nastínil, je jasné, čím je kniha především. Tedy vydařenou romancí, která je prošpikovaná celou škálou erotických a vůbec lechtivých scén. Ovšem jen na první pohled – M. T. Majar totiž do své prvotiny zakomponovala i prvky thrilleru. A nutno říct, že tak dobré, až tyhle scény způsobují mrazení v zádech. Navíc akční konec tomu celému dodává na šťávě. Osobně by se mi líbilo, kdyby autorka napsala jednou čistokrevný thriller.

Kromě toho dodává knize na čtivosti dobře popsané prostředí Chicaga a striptýzového klubu a již zmíněná psychologie hlavního hrdiny. Na druhé straně mě na knize štvalo několik věcí. Tou hlavní byl samotný hlavní hrdina, který mi prostě nesedl. Samozřejmě chápu, že ve světě literatury nemůže být každý protagonista princ na bílém koni ani zosobněním všeho dobra na zemi. Jenže Chris jako postava se mi prostě nezamlouval, přišel mi až moc narcistní a zamilovaný do svého ega. A to se nezměnilo ani po tom, co začal chodit s Tarou, která se mu svěřila se svým tajemstvím. Mimochodem – na jeho samolibosti leží osudný moment knihy, od něhož se pak přistupuje k finále. A bohužel to nefunguje tak dokonale, jak autorka zamýšlela. Ještě jeden problém jsem měl a to sice se vztahem mezi Tarou a Chrisem – ta chemie mezi nimi nefungovala tak, jak bych očekával.

Avšak kvůli těmhle drobnostem autorku rozhodně kamenovat nehodlám a nebudu. Hot Boys jsou její prvotina, a tak k nim přistupuji, takže je jasné, že nějaké ty mouchy se tam prostě ještě najdou. Ovšem to nic nemění na faktu, že takhle Hot Boys jsou hot a jako ušití pro všechny ženy, které si chtějí v těchto mrazivých dnech dopřát vedle kapky grogu taky dávku dobré odpočinkové literatury.

Hot Boys
Majar, M. T.

Nakladatel: Fantom Print