FILM: Kinovýhled březen (marec) 2013

Článek od: Martin Kochlica - 28.02.2013

Marec je nabitý žánrovými filmami. Vracajú sa režiséri Bryan Singer, Sam Raimi i Andrew Niccol. Hororové farby háji v úlohe producenta Guillermo del Toro. Vyberte si.

Sam Raimi sa vracia a s ním prichádza Cesta do krajiny Oz. O režisérovi je známe, že čím menej peňazí má, tým je lepší výsledok. Aktuálne spracovanie fantasy klasiky má rozpočet dvesto milióny dolárov... Hlavný hrdina (James Franco) sa ocitne v Zemi Oz, kde stredne tri čarodejnice a zapletie sa do konfliktov v tejto zvláštnej krajine. Na rozdiel od Burtonovej Alice v krajine zázrakov, sa film zjavne bude snažiť prilákať okrem detí a ich rodičov aj teenagerov. Uvidíme, čo z toho bude.


V českých kinách od 7.3.2013 (Falcon)
V slovenských kinách od 7.3.2013 (Saturn)

Film Mizející vlny (Aurora) sa tvári ako nasledovník filmov Večný svit nepoškvrnenej mysle či Inception. Príbeh je o experimente, kde sa hlavný hrdina pokúsi dostať do mysle ženy v kóme, aby jej pomohol. Pár vecí skomplikuje predovšetkým ženská myseľ. Potešujúce je, že fantázie hlavnej hrdinky majú vo veľkej miere sexuálny podtón. O nahotu, emócie a pôsobivé obrazy nebude núdza. Film získal cenu Méliès d'Or - Cena za najlepší európský fantastický film roka 2012.


V českých kinách od 14.3.2013 (Film Distribution Artcam)

Tvorcovia Ako vycvičiť draka sa vracajú s ďalším dobrodružstvom. Krúdovci/Croodsovi sú o pravekej rodinke, ktorá objaví „nový svet“. Dá sa povedať, že to vyzerá ako Neskrtotná/Rebelka krížená s Avatarom. Už tohtoročný oscarový animák ukázal, že dievčenské akčné príbehy majú veľký potenciál. Ostáva veriť, že kvôli množstvu postáv sa scenár príliš nerozpadne...


V českých kinách od 21.3.2013 (CinemArt)
V slovenských kinách od 21.3.2013 (Bontonfilm)

Mama je mysteriózny horor. A zo Španielska, odkiaľ máme Rec, Sirotinec či Faunov labyrint. Manželský pár si adoptuje nájdené dievčatko. Malá je tak trochu nesocializovaná a očividne za sebou ťahá tajomnú minulosť. To, že materská láska nikdy neumiera je jasná vec rovnako ako španielsky talent pre budovanie napätia aj pri prostoduchejších námetoch. Zarážajúca je predovšetkým prístupnosť od 13 rokov.


V českých kinách od 21.3.2013 (CinemArt)
V slovenských kinách od 21.3.2013 (Tatrafilm)

G.I. Joe 2: Odveta nás už od minulého roka naťahoval skvelou ukážkou s Bruceom Willisom. Ak by boli v popredí práve búchači typu Brucea a Dwayna „The Rock“ Johnsona, mohlo by ísť o omnoho lepšiu zábavu než pri jednotke. Lenže v traileroch sa vyskytujú aj klasickí ninjovia...Uvidíme či režisér tanečných filmov Let´s Dance rozprúdi len dobre vyzerajúcu zábavku, alebo ten správny tanec, možno aj v štýle Expendables :-). Scenáristi Zombielandu dávajú nádej.


V českých kinách od 28.3.2013 (CinemArt)
V slovenských kinách od 28.3.2013 (Tatrafilm)

Hostiteľ je adaptáciou asi najlepšej knihy Stephenie Meyer. A má najlepšie predpoklady uspieť. Okrem twilightistov sa určite pridajú aj fanúšikovia Hier o život. A keďže režíruje Andrew Niccol (Gattaca, Vymedzený čas), pridajú sa aj všetci ostatní :-). A to aj napriek tomu, že ide „len“ o variáciu na sci-fi klasiku Invázia zlodejov tiel (prišelci z vesmíru napádajú naše telá preberajú nad nimi kontrolu). Samozrejme pôjde o veľkú lásku a snáď sa na plátno podarí dostať aj niečo z vnútorných konfliktov.


V českých kinách od 28.3.2013 (Bontonfilm)
V slovenských kinách od 28.3.2013 (Bontonfilm)

Veľkolepá fantasy Jack, zabijak obrov/Jack a obři nás tiež nechala čakať pomerne dlho. Tvorcovia možno čakali, ako dopadne Snehulienka a lovec... A keďže tá dopadla dobre, prichádza ďalšia klasická rozprávka, tentoraz o zázračnej fazuli. Bryan Singer si pár rokov oddýchol, takže veľkolepý príbeh lásky by mal zvládnuť. Miesto sliepky a harfy v z pôvodného príbehu sa totiž hlavný hrdina rozhodne obrom ukradnúť unesenú princeznú. Snaha o minimálne Oscara za triky je zrejmá, škoda, že to pôsobí tak nejako príliš jednoducho a teen...


V českých kinách od 4.4.2013 (Warner Bros)
V slovenských kinách od 21.3.2013 (Continental Film)

Komentáře

Pri Mame a G.I. Joe by sa zislo uviest SK distributora, ktory tie filmy naozaj bude distribuovat, nie pred 2 mesaicmi mal distribuovat ;)

Pri Mame a G.I. Joe by bolo vhodne uviest distributora na SK, ktory tie filmy aj distribuovat bude, lebo to uz je par mesiacov inak ;)

je pravda, ze par veci som si pripravoval uz zaciatkom roka, ale Bonton uvadza oba filmy stale na svojej stranke :-)

aha, uz som to pochopil :-) trochu chaos som mal v tom ze cinemart aj cesky bonton uvadzaju na weboch oba filmy spolocne :-) v clanku opravime...

Na Slovensku tie filmy, plus treba pridat Krudovcov, na tych som zabudol, distribuuje Barracude Movie. Je vhodne pozerat udaje tam, kde su aktualne a spravne ;)

a správný zdroj je podle vás který, pokud se mohu zeptat? Protože na csfd odkud čerpám informace třeba já, je jako zdroj uvedený právě CinemArt. Takže je docela možné, že  Barracude Movie distributorem skutečně není. Mimochodem - myslím, že jméno distributora není zase tak důležité - hlavní je přece vědět kdy má film premiéru :)

CSFD ale nie ;) Staci zajst na stranky Unie filmovych distributorov, ako v CR, tak aj v SR. A bol by som rad, ak by niekto aj cital komentare, skor, ako zacne vyskakovat, lebo ja nikde nepisem, ze CinemArt v Cesku nie je distributorom, ale to chcem asi vela, co? A BM skutocne distributorom na Slovensku je, ale fandomovsky pristup nepusti, ze sa niekto moze z redakcie pomylit a snaha o opravu sa berie ako nieco, co je nepripustne ;)

vy jste přesně napsal:" distribuuje Barracude Movie" - ok, to beru, splést se můžeme. Ovšem CinemArt není v ČR distributorem, pokud se bavíme o filmu Croodsovi, nýbrž Bontonfilm http://www.bontonfilm.cz/croodsovi.html A komentáře čtu přesně a přesně na ně odpovídám. A jak jsem řekl, když uděláme chybu, tak to přiznáme a opravíme. smiley A osobně si pořád myslím, že lidi víc zajímají data premiér a po distributorech se moc nepídí smiley

Takze, ked som pisal o Krudovcov, tak som pisal tiez o SK distribucii. Ale ked uz sa bavime o CR distribucii Krudovcov, tak tam plati, ze je to CinemArt, Bonton to sice uvadza, ale uz bez datumu premiery, kedze uz to nedistribuuje Bonton... OK, ale je to jedno, ako pises, nevadi, ze niekto uverejnuje nespravne udaje, zijeme vo veky klamania, ci? ;) Ono, spravne udaje sa ocakavaju u serizonych medii, cize, o Sardene si mam spravit nazor sam, ze nie je podstatne pisat pravdu, ale aspon nieco ;) A fakt je, ze by som od niekoho, kto je velkym filmovym nadsencom, ocakaval, ze aspon kus sleduje dianie na domacom filmovom a distribucnom poli...

ok, tak to byla chyba způsobená jazykovou bariérou.  Samozřejmě, že to není jedno, když někdo uvádí nesprávné údaje - já akorát říkám, že lidem víc záleží na tom, kdy si můžou na film zajít a ne kdo to distribuuje. Myslím, že seriózní jsme a že správné údaje uvádíme, to že zdroj uvádí nesprávné údaje - je věc druhá a nemůžeme za ni.

Přidat komentář