PR+Akce: Vyhlásenie finalistov súťaže Martinus Cena Fantázie 2013

Článek od: Anonym - 10.09.2013

Autori aj milovníci fantastiky spoznajú najlepšie diela 11. ročníka súťaže už 12. septembra o 18:00 hod. v kníhkupectve Martinus.sk na Obchodnej ulici v Bratislave.

Spolu s hlavnými finalistami súťaže budú vyhlásení aj finalisti jednotlivých žánrových ocenení v rámci Martinus Ceny Fantázie 2013. O Cenu Béla sa bude uchádzať pätica najlepších poviedok v žánri horor, v rámci Ceny Spoločnosti INTEL pre najlepšiu sci-fi poviedku bude vyhlásená pätica najlepších diel sci-fi žánru, vyhlásená bude aj pätica finalistov žánru fantasy a tiež päť poviedok ašpirujúcich na Cenu Bibliotéky.

Päť finálových poviedok Martinus Ceny Fantázie 2013 bude postupne uverejňovaných na internetovej stránke denníka SME. Hlasovaním čitateľov z nich vzíde celkový víťaz, ktorý bude vyhlásený na výstave Bibliotéka 16. novembra 2013. Tohtoročná porota v zložení Aňa Ostrihoňová, Juraj Lörinc, Jozef Girovský, Lucia Lackovičová a Márius Kopcsay v novembri vyhlási aj víťaza Ceny poroty.

Autor poviedky, ktorá najviac zaboduje v hlasovaní čitateľov, získa finančnú odmenu 200 Eur, originálnu sošku a možnosť publikovať svoje dielo knižne. Zborník s najlepšími poviedkami súťaže bude uvedený do predaja už tradične na jeseň.

Slovenská amatérska žánrová tvroba je mimoriadne bohatá. Do Martinus Ceny Fantázie 2013 sa prihlásilo 138 autorov.  Za jedenásť rokov existencie súťaže ňou prešli autori ako Juraj Červenák, Jozef Karika, Lívia Hlavačková, Alexandra Pavelková, Michal Jedinák či Lucia Droppová. Súťaž dáva priestor slovenským autorom, ktorých zaujímajú fantastické žánre. Nie je limitovaná vekom autora, prihlásiť sa môže ktokoľvek. Poviedkami v slovenskom jazyku už prispeli aj autori žijúci v Českej republike, Francúzsku, Švajčiarsku, či vo Veľkej Británii.

Občianske združenie Fantázia sa usiluje podporiť začínajúcich slovenských spisovateľov. Tento rok sme v spolupráci s Rádiom Devín uskutočnili sériu čítaní vybraných poviedok zo súťaže. Plánujeme realizácie rozhlasových hier zo súťažiacich diel. V spolupráci s kníhkupectvom Martinus.sk odštartujeme v októbri cyklus besied s autormi žánrovej tvorby z oblasti fantastiky.

Martinus Cena Fantázie sa zúčastní aj tohtoročného festivalu IstroCON 2013 a milovníkom fantastiky prinesie zaujímavý program.

Přidat komentář