REPORTÁŽ: Otevření výstavy a křest knížky Viktorka a vesmírná dobrodružství

Článek od: Marta Novotná - 12.09.2014

Když půjdete ze Staroměstského náměstí Kaprovou ulicí, hned za kostelem sv. Mikuláše vás upoutají barevné postavičky v oknech Galerie umění pro děti GUD. Nechte se zlákat a vstupte, zvláště pokud máte děti. Probíhá tu totiž výstava Viktorka a vesmírná dobrodružství. Ve středu 3. září proběhla vernisáž a křest stejnojmenné knihy, u čehož jsme nemohli chybět.

Krátce po páté hodině se vstupním sálem plným lidí rozlehla harmonika. Marek Vojtěch zahrál dvě veselé písničky a upoutal pozornost všech návštěvníků. Pak už se slova ujal šéfredaktor nakladatelství Portál Martin Bedřich. Představil výstavu i knihu, a poté předal slovo autorům Kláře Smolíkové a Honzovi Smolíkovi. Klára Smolíková prohodila jen pár slov o tom, jak příběh vlastně vznikal. Kniha, která teď vychází je soubor příběhů, které vycházely ve Čtyřlístku. Smolíkovi chtěli vymyslet příběh pro tento časopis, ale stále nemohli přijít na správný nápad. Až holčička cestující vesmírem redakci zaujala. Po představení předala Klára Smolíková slovo Honzovi Smolíkovi. Ten se stará o výtvarnou stránku. Ovšem když vznikala Viktorka, měl hodně práce, a tak nechal barvy na Kláře Smolíkové. Ta použila svoji invenci, a tak má Viktorka modré vlasy nikoliv červené, jak si představoval autor a pilot Žabža je zelený nikoliv hnědý a tak. Pak už přišlo na řadu křtění. Kmotrem se stal Tomáš Prokůpek. Popřál knize to nejlepší, a jelikož mu zakázali ji polít, zamával s ní alespoň nadšeně nad hlavou.

Než se hosté mohli vrhnout na připravené občerstvení, nainstalovala Klára Smolíková s dětmi ještě živý komiks. Poté už se jen pilo, hodovalo a všichni si procházeli výstavu a zkoušeli jednotlivé hry připravené pro děti. Autoři se spokojeně procházeli mezi lidmi, rozdávali úsměvy a autogramy. Zkrátka povedená akce plná dětí, smíchu a vesmírných těles. Přejeme knize, ať se jí daří stejně dobře.

Recenze již brzy.

Ukázka: