SOUTĚŽ: Tim Lebbon, Vetřelec - Probuzení: VYHODNOCENÍ

Článek od: Redakce - 17.03.2015

vetřelec Jistě netrpělivě čekáte... na Vetřelce!

Odpověď byla opět pro všechny fandy tohoto fenoménu na bíledni. Ripleyovou nehrál nikdo jiný než Sigourney Weaver. A ten bonusový dotaz na který jste mohli odpovědět z čiré radosti a zapálenosti pro věc. Mezi její další velmi známé žánrové (máme tím na mysli samozřejmě náš žánr:-) role patří rozhodně ty ve filmech Avatar, Krotitelé duchů, Galaxy quest, Paul, namluvila v anglické (USA) verzi hlas lodi v seriálu Futurama a momentálně si jí můžete užít v kině v novém scifíčku Chappie - to všechno jsou vaše odpovědi:-)

No a kdo vyhrál?

  • Tomáš BAYER z Petřvaldu u Karviné

Gratulujeme!

A můžete vyhlížet další soutěž, která se chystá už na zítřek.


 

Píše se rok 2159 – třicet sedm let poté, co statečná důstojnice nákladní lodi Nostromo svedla svůj vítězný boj s vetřelcem. Ellen Ripleyová stále v hibernačním spánku pluje hlubokým vesmírem…

Při těžbě vzácného minerálu, patnáctkrát tvrdšího než diamant, se v důlním komplexu planety LV178 objeví záhadní tvorové. Zlo, dlouho spočívající kdesi v hlubinách, se probouzí a vydává se za svou kořistí. Chris Hooper, hlavní inženýr těžební lodi Marion, a jeho posádka jsou odsouzeni ke zkáze. Zbývá jim jen poslední naděje – jejich nouzový signál zachytí záchranný modul Ellen Ripleyové…

Román Tima Lebbona je první částí trilogie, dějově úzce provázané s kultovní filmovou sci-fi ságou o vetřelcích.

Tolik anotace... důležitá je ta poslední věta, ze které je patrno, že se nejedná o přepis filmů, ale o nové příběhy z Vetřelcova vesmíru.

Ačkoliv je  velšan Tim Lebbon poměrně plodný a různými cenami ověnčený autor, v českém překladu najdete až dosud z jeho tvorby pouze několik povídek. Vetřelec -Probuzení je první jeho kniha, která vychází česky. Pokud ji chcete vyhrát, stačí odpovědět na následující otázku, která však nesměřuje přímo k autorovi, nebo ke knize samotné. Odvedeme vaši pozornost trochu stranou zcela jednoduchým dotazem, který bude umět zodpovědět každý, koho aspoň trochu bere sci-fi. Nejslavnější je samozřejmě Vetřelcova filmová podoba a my se ptáme:

  • Která herečka ztvárnila roli Ellen Ripleyové ve všech filmech o Vetřelcích?

A i když má na kontě hodně dlouhou řadu rolí, Ripleyovou si vybaví každý takřka okamžitě, jakmile padne její jméno. Jako bonus nám můžete napsat, jestli se vám se jménem této herečky vybavuje ještě nějaký další sci-fi trhák...

Svoje odpovědi zasílejte na známou adresu sardensoutez@centrum.cz do úterní půlnoci 10. 3. 2015. Do předmětu napište Vetřelec a nezapomeňte uvést svoje jméno a korespondenční adresu.