KOMIKS: M. Carey, Lucifer IV: Božská komedie

Článek od: Martin Stručovský - 10.07.2015

Lucifer se vrací už počtvrté. A opět pod taktovkou scénáristy Mikea Careyho a jeho malířského souputníka Petera Grosse.

Jedno je jasné. Když máte vlastní kosmos, časem se objeví nájemníci, kteří vám ho budou chtít uzmout. Anebo se do něj alespoň nastěhovat. Jenže, když jste Lucifer, tak se vám tahle myšlenka zrovna moc nezamlouvá. A tak se Luciferův svět ocitá v ohrožení. Nevypočitatelné a všehoschopné karty Basanos mají v plánu se tu usadit. A aby se tohohle světa zmocnili, stačí málo. Stačí, aby Luciferovi „poddaní“ někoho uctívali. A je úplně jedno, že to bude televize anebo některý z nových bohů, o nichž by vám dozajista povyprávěl víc Neil Gaiman ve svých Amerických bozích. Schyluje se k další velké bitce, spíš malé potyčce. Protože do války je ještě stále daleko. A co naše známá roztomilá Elaine Bellocová, která v předchozí části odhalila svou pravou podstatu? Och, ano. I ona se v tomto díle dostane ke slovu. Tentokrát to bude ale slovo víc, než klíčové a pro následující příběh velmi rozhodující.

Carey v Božské komedii vkládá další kamínek do mozaiky své fantasy ságy, která opět nabízí to, co její předchůdci. Silný příběh, prokreslené postavy, špetku násilí a mytologické hrátky. Ačkoliv oproti minulým dílům radikálně ubylo poprsí a sexuálních scén. Ale myslím, že tohle jako minusový faktor brát nikdo nebude. Zároveň je Božská komedie oproti třem předchozím příběhům Lucifera v něčem zcela jiná a nová. Až do Božské komedie jsme považovali za Lucifera za silného, takřka nezranitelného hrdinu, který se bránil nejen pomocí své moci a břitkého jazyka. A najednou je to zcela jinak. Lucifer se ocitá v jiné situaci a vidíme, že není tak neporazitelný, jak se od začátku tvářil. Naopak má svoje slabiny. A jak to bude dál? To se uvidí.

Příští stanice: Peklo 

Lucifer: Božská komedie 
M. Carey- Peter Gross
Nakladatel: Crew
Překlad: Štěpán Kopřiva 
Rok vydání: 2013
Počet stran: 192
Provedení: hardback
Cena: 589 Kč