RECENZE: časopis Pevnost 12/2015

Článek od: Matyáš Pařátek - 14.12.2015

Vzhledem k tomu, že Pevnost ve svém šéfredaktorském úvodníku avizovala vydání prvního čísla roku 2016 s přestihem ještě před Vánoci, už jdu s recenzí skoro s křížkem po funuse.

Opravdu po funuse, když už v krematoriu nezbyla ani uklízečka, jsem přišel minulý měsíc, a proto jste si nemohli přečíst recenzi na listopadové číslo, za což si sypu na hlavu popel, který ta uklízečka špatně zametla. Prosincová Pevnost byla urychlená kvůli té lednové... zkrátka dominový efekt jak z cukrkandlu. Jestli jste si nekoupili a nepřečetli, tak jste prohloupili, byla to totiž jedna velká katastrofa. Sice to vypadá, že si protiřečím, ale je to tak. Prakticky celé listopadové číslo bylo věnováno apokalypsám a zkáze všeho druhu, takže dystopisti a škarohlídi si opravdu přišli na své.

Zatím máte ale stále šanci si doběhnout aspoň pro tu prosincovou. Pojďme se tedy podívat, co se v ní dočtete.

Krom hromady recenzí knižních, filmových i seriálových najdete všechny obvyklé rubriky jako Geekzóna (tentokrát včetně nápadů na vánoční dárky), Hry (kde taky najdete nápady na vánoční dárky), Profíci radí s Míšou Burdovou (bez vánočních dárků) i ty další, na které jste zvyklí a rádi je čtete (nebo přeskakujete, protože zrovna to není váš šálek thé).

Na obálce na vás míří šípem nikoliv Amor anóbrž Guildwars. Respektive jeden z hrdinů herního světa stejnojmenné PC onlinovky, která slaví již deset let existence a je hlavním tématem tohoto čísla. Filmová sága vás vezme na završující se Hunger Games a Jiří Pavlovský se v kultovních filmech zcela seriózně zamýšlí nad Základem (filmového) státu. Fokus se zaměřil na Frankensteina ve všech jeho možných podobách. A jak se s ním nejnověji popasovali filmoví tvůrci, se pak můžete sami jít přesvědčit do kina. V komiksu vás čeká erotika a všelijaké jiskření, které rozhodně nepochází z elektrické zásuvky.

Plus další slušná řádka povedeně sestavených písmen v Historii a záhadách, kde se Míla Linc zamýšlí nad tím, jestli je skutečně Zisk až na prvním místě. Otomar Dvořák vám představí Umrlcovu milenku a poskytne vám tak námět na další zajímavý výlet a Leoš Kyša v Paranormálních fenoménech nabídne návod Jak zkoumat paranormální jevy včetně soutěže o mnoho peněz!

V povídkách  vás oblaží Petr Schink V zahradě Eden. Nenechte se mýlit názvem, téma povídky je spíše dozvukem nosného tématu minulé Pevnosti a řeší jadernou apokalypsu. Hana Káňová a s ní Jiří, drak a zlatá orchidej vás zavedou na opačnou stranu žánrového spektra a podíváte se do fantasy světa s Královskou botanickou společností.

Lidičky šup do trafiky, jestli jste to ještě nečetli, protože za pár dní tu máme rok 2016 - tedy minimálně ve vydání Pevnosti!

Pevnost 12/2015

Nakladatel: Ing. Kristina Nowakovska