UKÁZKA: Eric Powell - Goon 0: Drsný kšefty + Goon 7: Místo bolesti a žalu

Článek od: Redakce - 04.03.2017

Povinná lekce z nekorektního humoru a originální komiksové tvorby odhalí svou kolébku. Podle amerického vydavatele série si setkání s příběhem, kterým Goon vstoupil na světlo světa, žádá řádnou průpravu. Podle českého nakladatele Comics Centra jsou na tuto opravdovou lahůdku tuzemští čtenáři připraveni právě teď!

Naprosto neortodoxní směs zombie, gangsterů, mutantů a vlastně jakýchkoliv obskurností (včetně reklamních okének) tvoří třaskavý koktejl, který se poprvé představil před 19 lety a černobíle. První sešit vydal sám autor, scénárista a výtvarník Eric Powell. Čeští čtenáři se v rámci předobjednávkové edice „Na přání“ zasazují o jeho vydání už od roku 2012. Stejným systémem, tedy předobjednávkou, se teď mohou dostat i k vůbec prvnímu, nultému dílu série. Goon se nám v něm představuje jako jediný člověk, který může zastavit pátera Monstera budujícího armádu zombie. Bitvami se prolínají příběhy z Goonova mládí, kde poznáme jeho cirkusovou rodinu a dozvíme se, jak se stal hlavou zločinecké rodiny.

Kniha je dobarvena a bude navíc doplněna o skicář s Powellovými poznámkami, které představují první návrhy a nepublikované Goonovy příběhy.

Pomyslným začátkem je ale také souběžně nabízený sedmý díl. Celá série Goon totiž měla původně vyvrcholit šestým příběhem nazvaným „Čínská čtvrť a tajemný pan Trnka“, který Comics Centrum vydalo v listopadu 2016.

V chystané novince „Goon 7: Místo bolesti a žalu“ se do města začínají stahovat mocní a odporní tvorové, přitahovaní starou kletbou. Před Goonem navíc stane dávný nepřítel, o němž se domníval, že už nežije…

 

Ohlasy na sérii:

„"Goon" patří k tomu nejoriginálnějšímu, co vyšlo v oblasti hororového komiksu. Něco takového skutečně hned tak číst nebudete.“ - comics-blog.cz

„Goona je prostě těžké si nezamilovat. Jediná jeho vada je, že každou knížečku slupnete doslova na posezení.“ - ABC

„Eric Powell ve své autorské sérii okouzlil začínající komiksové čtenáře i dávno zajeté bardy. Goon je skvělý nejen co se scénáře, odvážných dialogů a vtipů na ostří nože týká, i jeho výtvarná stránka zaujme svou kreativitou a přitom snadno zdolatelnou jednoduchostí.“ - blesk.cz

“ (…) Goon představuje jedno ze zákoutí amerického komiksu první dekády nového tisíciletí, které je i přes svou podivnost vlastně sympatické – a pokud máte zvrhlé choutky, možná i roztomilé.“ - iliteratura.cz

Původně undergroundový komiks začal vycházet v roce 1998. Postavu Goona vymyslel americký scenárista a výtvarník Eric Powell jako kritiku doby, společnosti a aktuálního stavu umění. Velkým milovníkem Goonových příběhů je režisér David Fincher, se kterým v současnosti Powell spolupracuje na převedení Goona na filmové plátno.

Powell obdržel za Goona pětkrát cenu Willa Eisnera a také mezinárodní ocenění Horror Guild Award. Ceny Willa Eisnera jsou ceny, které se udělují v Americe od roku 1988 za kreativní přínos americkému komiksu. Udělují se v několika kategoriích a mají charakter komiksových Oskarů.

 

Eric Powell: „Goon 0: Drsný kšefty“

V překladu Václava Dorta a Martina Trojana vydá v roce 2017 Comics Centrum

Pevná vazba, 104 barevných stran, MOC 399,- (v předobjednávce u vydavatele, platba předem není nutná)

 

Eric Powell: „Goon 7: Místo bolesti a žalu“

V překladu Václava Dorta a Martina Trojana vydá v roce 2017

Comics Centrum

Pevná vazba, 128 barevných stran, MOC 399,- (v předobjednávce u vydavatele, platba předem není nutná)

Zájemci si mohou oba tituly, nezávisle na sobě objednat do 5. března 2017 (vydání plánováno na 11.4.2017) na stránkách vydavatele: http://www.comicscentrum.cz

V prodeji jsou i předchozí díly série „Goon“.

Přidat komentář