Začala předobjednávka prvního dílu ságy BOHATIER

Článek od: Redakce - 20.03.2017

Anotácia:


Prvý diel veľkolepej historickej fantasy z čias Kyjevského kniežatstva, kedy na pozadí vojenských výprav kniežaťa Svjatoslava vznikla legenda o udatných bohatieroch.
Odľahlú dedinu na území kmeňa Muromcov prepadnú lovci otrokov. Unikne im len Iľja, miestny mrzák. Vďaka stretnutiu s tromi tajomnými pútnikmi však mladík zlomí kliatbu a zázračne sa vylieči. Plný neslýchanej sily vyrazí na cestu za pomstou a oslobodením svojich súkmeňovcov. Stopa ho vedie do povodia Volgy – Itylu, kde o moc súperia bulharský chán a obávaní mágovia z Dračej veže. Rovnakým smerom v tom čase postupuje vojsko kyjevského kniežaťa Svjatoslava. V žilách mladého vládcu koluje dobyvačná krv vikingských predkov. Osudy mladého bojovníka a ctižiadostivého vojvodcu sa čoskoro pretnú. Iľja, zvaný Muromec, sa pripojí k elitnej družine kniežacích bohatierov a zúčastní sa na najväčšej vojnovej výprave, akú tieto končiny zažili.

Ukážka:

Spod Buruškových kopýt odfrkol štrk na riečnom brehu. Iľja trhol uzdou, svižne zoskočil, vyšklbol z úchytu na sedle oštep a rozbehol sa k vode.
„Čo to robí?“ hlesol Alvarov pobočník. Aj Bragi a jeho chlapi na palisáde začudovane hľadeli za zúfalo kričiacim Muromcom.
Iľja sa už v behu mocne rozohnal oštepom. Tesne pri vode poskočil a hodil. Celou silou, až ho prehlo do hlbokého predklonu. Zatackal sa a spadol na kolena, ryjúc medzi okruhliakmi.
„Všemocný Alah,“ zachripel Alvar.
„Pri Thorovom kladive,“ ovisla Bragimu ryšavá brada. Oštep vyletel nad rieku, akoby ho ani neniesla ľudská sila, ale vystrelil bojový stroj, aké Bragi vídal počas služby v carihradskom vojsku. Mohutné balisty metali oštepy na dvoj-, niekedy až trojnásobnú vzdialenosť, než bol schopný dohodiť najmocnejší chlap.
Styrwit a ostatní šiesti Čeremisi pred chvíľou vyliezli spod plátennej striešky nad stredom paluby a prešli na zadnú časť lode, aby sa vysmiali Muromcom na vzďaľujúcom sa brehu. Styrwit zazrel bežiaceho muža, začul jeho výkrik a zaškľabil sa od ucha po ucha. „Kdeže, hlupák, sme príliš ďaleko. Sem už nedohodíš, ani keby si...“
Zhltol zvyšok slov. Oštep totiž vzlietol k nebu v takom veľkolepom oblúku, že sa to zdalo nemožne. A čo ich ohromilo ešte viac, smeroval priamo k unikajúcej lodi. Dosiahol vrchol krivky a začal prudko klesať. Začuli hvižďanie vzduchu rozrážaného masívnym hrotom v tvare listu. „Pozor!“ skríkol Styrwit a vrhol sa nabok.
Jeden z Čeremisov, ktorému náčelníkova statná postava doteraz čiastočne zakrývala výhľad, už taký pohotový nebol.

O autorovi: 

Juraj Červenák (1974) je slovenský spisovateľ publikujúci v slovenskom, českom a poľskom jazyku. Pochádza z obce Vyhne, ale už od detstva žije v neďalekej Banskej Štiavnici. Prešiel rôznymi povolaniami, naposledy bol vedúcim kina. Od roku 2005 je profesionálnym spisovateľom. Knižne debutoval v roku 1993, odvtedy vydal vyše tri desiatky kníh. Presadil sa najmä ako autor historickej fantasy so slovanskými motívmi (série Černokňažník, Bivoj a Bohatier). Napísal aj samostatný román Sekera z bronzu, rúno zo zlata inšpirovaný antickou mytológiou, western s hororovými a fantasy prvkami Štrkáč Callahan či zbierku rozprávkovo-dobrodružných povestí pre mladších čitateľov Legendy Zlatého mesta. Značný ohlas zaznamenali autorove historické romány, predovšetkým dobové detektívky o kapitánovi Steinovi a notárovi Barbaričovi (Mŕtvy na Pekelnom vrchu, Krv prvorodených a ďalšie) a cyklus z čias protitureckých vojen Dobrodružstvá kapitána Báthoryho. Červenák je držiteľom viacerých žánrových ocenení vrátane Ceny Fantázie, Ceny za najlepšiu fantasy či Ceny Akadémie sci-fi, fantasy a hororu za najlepšiu českú a slovenskú knihu roka (získal ju trikrát za romány Krvavý oheň, Biela veža a Diablova pevnosť). Jeho romány a poviedky vyšli aj v ruštine a angličtine.
Kombináciou historického románu a epickej fantasy je Červenákova knižná séria Bohatier. Osudy hrdinov tradičných ruských bylín sa v nej pretínajú s históriou vojnových ťažení kyjevského kniežaťa Svjatoslava v druhej polovici 10. storočia.  

Juraj Červenák

OCEĽOVÉ ŽEZLO 

BOHATIER – kniha prvá
(Artis Omnis, ed. Margo, Žilina 2017)
Plánované vydanie: 20.4.2017
MOC: 13,90 €

Väzba: pevná s prebalom
Rozmer: 130x200
Počet strán: 400
ISBN: 978-80-89718-90-0

Knihu si můžete předobjednat v knihkupectví Martinus 

Přidat komentář