RECENZE: Jan Č. Galeta, Vločka v plamenech

Článek od: veronikamah - 17.04.2017

Nakladatelství Mytago se z počátku letošního roku zakouslo do herního světa Asterionu a jeho fanoušci se tak dočkali hned dvou jednohubek vydaných pod edicí Půlčík.

Půlčík je pro tuto edici jméno vskutku příhodné. Někteří si určitě vzpomenete na vydání některých Žambochových povídek v Tritonu o polovičním rozměru standardního chytrého telefonu. Edice Půlčík je podobná - útlounké knížečky, které bez problémů strčíte do zadní kapsy kalhot. I s telefonem. Je tedy jasné, že Vločka v plamenech není rozsáhlý román, ale kratičká povídka ideálně na zkrácení dlouhé chvíle v hromadné dopravě.

Jan Č. Galeta se ve Vločce v plamenech po delší odmlce vrací do města Erin, aby dal znovu prostor Danutě (někteří si možná pamatují první setkání v románu Šíp v zádech). Dámě z vysokých kruhů, která má neustálou potřebu zvedat si vlastní hladinu adrenalinu. Pohybovat se tedy po Erinu v převleku zlodějky s krycím jménem Vločka ji přijde jako docela dobrý způsob, jak si zpestřit nudné noci. Jenže i Danuta občas šlápne vedle a bude mít, co dělat, aby známé “zvědavost zabila kočku” nebyla rytinou na jejím náhrobním kameni.

Nenechte se odradit ne úplně lákavým a až lehce amatérským obalem. Stejně tak Vločku v plamenech nezatracujte, pokud spojení “herní svět Asterion” slyšíte poprvé. Obal klame tělem a nulová znalost předchozích příběhů a prostředí zde není na obtíž. Zvláště pokud toužíte po přímočaré akční městské fantasy povídce s velice sympatickou a drzou hrdinkou a slizkými záporáky.

Vločka v plamenech se sice mezi zlatý fond povídkové fantastiky nikdy nezařadí (mistr Galeta se ještě musí řádně “vypsat”), ale rozhodně neurazí. Naopak příjemně pobaví. Pokud však toužíte po krátké oddychovce, Vločka v plamenech je tou správnou volbou.

Jan Č. Galeta, Vločka v plamenech

Nakladatelství: Mytago
Rok vydání: 2016