KOMIKS: Peter David, Temná věž: Pád Gileadu

Článek od: Renata Staurovská - 24.03.2018

Před pár měsíci jsme vám představili třetí díl komiksové adaptace nejrozsáhlejšího díla Stephena Kinga. Netrvalo dlouho a na pultech se objevil díl čtvrtý, nesoucí jméno Temná věž: Pád Gileadu. Jak již název napovídá, naše hrdiny v této knize čeká všechno, jen ne růžová budoucnost. Tedy, pokud si pod růžovou nepředstavíme právě děsivou sílu Maerlynova grapefruitu…


Máte ještě v paměti události předchozí knihy? Doufáte, že se vše přece jen v dobré obrátí a ani nepříliš optimistický název vás nepřesvědčil? Pak věřte, že… Neobrátí. Fakticky ne. Na konci třetího dílu zabil Roland svoji matku, a historie se neptá proč a za jakých okolností. Teď s tím musí žít, celé město ho nenávidí a chce vidět, jak se jeho tělo zhoupne na šibenici jednou provždy. Je uvrhnut do žaláře, kde rezignovaně čeká na rozsudek, zatímco temné čáry pozvolna pohlcují Gilead a armáda Dobrého muže se nezadržitelně blíží… 


Za skvělými ilustracemi Temné věže: Pádu Gileadu tentokrát stojí pouze Richard Isanove, což je místy na kresbě poznat a je to trošku škoda. Dílu jako takovému to ale v žádném případě na atmosféře neubírá, a pokud vám není důvěrně známá tvorba a kresba Jae Leeho, který s Isanovem spolupracoval na předchozích knihách, rozdíl snad ani nepoznáte.


Atmosféra plynule navazuje na pochmurné události předcházejících dílů a ještě více umocňuje pocit zmaru a beznaděje, příležitostně proložený letmým zábleskem naděje… Ovšem ten nikdy nevydrží dlouho. Jinak by to ani nebyl King, nemyslíte? Ale my, co známe původní románovou sérii, můžeme být i tak klidní. Události v komiksových adaptacích do jisté míry dokreslují a doplňují prázdná místa v knižní předloze, není ale žádným tajemstvím, jak to tehdy v Gileadu s hlavními hrdiny dopadlo. Víme tedy alespoň zběžně, co se stane, můžeme se obrnit a doufat v to, že lepší zítřky přijdou co nevidět. Třeba už v pátém díle bude ka našim hrdinům více nakloněno. No, vlastně… Tak třeba alespoň v tom dalším…


Marvelovská série graduje neskutečným způsobem, stahuje čtenáře hlouběji a hlouběji do bojů a intrik ve Středosvětě a ani v nejmenším nedělá své románové předloze ostudu. Jste-li fanouškem Stephena Kinga a jeho vrcholného díla, pak by ve vaší knihovně určitě komiksová Temná věž neměla chybět.

 

Temná věž: Pád Gileadu

Autor: Peter David – Robin Firth- Richard Isanove
Nakladatelství: Crew
Překlad: Linda Bartošková
Ilustrace: Richard Isanov
Vazba: Pevná s přebalem
Počet stran: 208
Cena: 449 Kč

Přidat komentář